ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ممنوعیت عرضه آیفون
تکنولوژی

اپل: محروم شدن ما از بازار چین بدون عواقب نخواهد بود

نزاع قانونی بین اپل و کوالکام روز به روز در حال شعله‌ور شدن است و حالا اپل نسبت به عواقب وخیم ممنوعیت عرضه برخی موبایل‌های این شرکت در بازار چین هشدار داده است. اپل که ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۲۴ آذر ۱۳۹۷  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نزاع قانونی بین اپل و کوالکام روز به روز در حال شعله‌ور شدن است و حالا اپل نسبت به عواقب وخیم ممنوعیت عرضه برخی موبایل‌های این شرکت در بازار چین هشدار داده است.

اپل که اخیرا اعلام کرده با انتشار چندین به‌روزرسانی دغدغه های کوالکام را حل می کند حالا مدعی شده که ممنوعیت فروش آیفون ها نه تنها چین بلکه کل بازار موبایل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اپل در درخواست تجدید نظر خود به توضیح لطماتی پرداخته که به خاطر ممنوعیت فروش موبایل های این شرکت به اقتصاد چین وارد می شود. این موارد شامل بیکار شدن تعداد زیادی از کارکنان شاغل در کارخانه های تولید آیفون و محروم شدن دولت پکن از مالیات قابل توجه این شرکت می شود. ممنوعیت عرضه آیفونچین بزرگترین بازار موبایل های هوشمند در دنیا به شمار می رود و به همین خاطر اپل تاکید کرده که فشارهای ناشی از تصمیم دادگاه چینی ممکن است این شرکت را به تسلیم شدن در برابر درخواست های غیر منطقی و غیر منصفانه کوالکام مجبور کند که در نهایت به پسرفت صنعت موبایل منجر خواهد شد.

نزاع دور و دراز اپل و کوالکام بر سر حقوق پتنت ها و موارد دیگری است. به باور کوالکام برخی قابلیت های آیفون شامل تغییر فرمت و ابعاد عکس ها و مدیریت اپلیکیشن ها حین ناوبری آنها ناقض برخی پتنت هایش است و به لطف همین ادعا توانسته مانع از فروش آیفون 10 و مدل های قبل از آن در چین شود.

کوالکام به این رای هم راضی نشده و در پی ممنوعیت عرضه آیفون های XR، XS و XS Max در آمریکا است و حتی توانسته کمیسیون تجارت بین الملل (ITC) این کشور را به بازنگری در بحث ممنوعیت واردات آیفون از چین ترغیب کند.

از سوی دیگر اپل مدعی است که رفتارهای غیرقانونی طرف مقابل از سوی قانونگذاران سراسر دنیا در دست بررسی است و چینی ها نیز باید در رای صادره تجدید نظر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • merry christmas

    بای بای اپل.هواوی دومه دا بکش کنار مثل نوکیا بعدا میای نترس سامسونگم داره میاد پیشت با طرحهای تکراری

  • ramin20i

    اپل ضرر کنه.. صنعت موبایل ضرر میکنه....
    چه جمله مسخره ای
    مگه اپل صنعت موبایل را بوجود آورده

    • enrix

      اینکه یه سیستم عاملی ارائه بدی که فقط رو یه گوشی به نام آیفون جواب بده. این خودش یه انقلابه تو صنعت مبایل. برخلاف بقیه که همشون رو سیستم عاملی به نام اندروید سوارن

  • Omid

    یعنی پرداخت حق کوالکام انقدر سخته که اپل به این مشکل تو چین و ضرر وحشت ناکش تن داده ؟؟

  • min

    نمیدونم چرا هر دعوایی که توی دنیا میشه، ریشش ایرانه!

    • Saeed Nouroozi

      الان این چه ربطی به ایران داشت؟

      • min

        داداش بیسوادی دیگه؛
        امریکا ایران رو تحریم کرد و گفت هیچ کشوری به ایران محصول نده اما...هواوی خواست زرنگ بازی دربیاره و به ایران جنس بده.
        و هزار و یک داستان دیگه.
        لطفا اطلاعات نداری نظر نده

      • آریا

        یکی از بنیان گذاران کوالکوم ایرانیه

        • آریا

          پرویز ناظریان

          • آریا

            نظریان.. اشتباه نوشتم
            اسحاق پرویز نظریان

مطالب پیشنهادی