محدودیت های اپل گریبان شرکت های ایرانی را گرفت؛ مسدود شدن اپ اسنپ روی iOS
مدت ها است که زمزمه هایی در مورد محدودسازی استفاده از «گواهی توسعهدهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) از سوی اپل به گوش می رسد. حالا ظاهراً این محدودیت گریبان کاربران ایرانی این سرویس را گرفته ...
مدت ها است که زمزمه هایی در مورد محدودسازی استفاده از «گواهی توسعهدهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) از سوی اپل به گوش می رسد. حالا ظاهراً این محدودیت گریبان کاربران ایرانی این سرویس را گرفته است.
گواهی های توسعه دهندگان سازمانی به شرکت ها اجازه می دهد اپلیکیشن های خود را خارج از فضای اپ استور و به شکل مستقیم در اختیار مخاطب قرار دهند. اما چندی قبل مشخص شد که تعدادی از اپلیکیشن های مستهجن، قمار و نیز اپ های کرک شده از این روش به طور گسترده در اختیار کاربران قرار گرفته اند. اپل هم اعلام کرد که توسعه دهندگانی که از این گواهی ها سوء استفاده می کنند خلاف تعهدنامه این شرکت عمل کرده اند و مجوزشان باطل خواهد شد.

بسیاری از شرکت های ایرانی هم به دلیل تحریم های اعمال شده علیه کشور از همین روش استفاده می کنند تا محدودیت های اعمال شده را دور بزنند. حالا اما همین روش مشکلاتی را برای اپ هایی از جمله اسنپ و اسنپ فود ایجاد کرده است.
اسنپ در بیانیه ای محدودیت اعمال شده روی اپلیکیشن اسنپ را تأیید و کاربران سیستم عامل iOS را به استفاده از نسخه وب اپلیکیشن اسنپ دعوت کرده است.
به گفته اسنپ نسخه تحت وب از تمامی امکانات نسخه موبایل بهره می برد و با اضافه کردن میان بر هم می توانید دسترسی راحت تری به این نسخه داشته باشید. برای اضافه کردن میان بر این نسخه می توانید به این ترتیب عمل کنید:
- در مرورگر سافاری snapp.ir را باز کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.
- پس از مشاهده صفحه اصلی اپلیکیشن اسنپ، گزینه Share (آیکن میانی در مرورگر) را انتخاب کنید.
- گزینه Add to Home Screen را بزنید.
- در آخر گزینه Add را بزنید.
به نظر می رسد در روزهای آتی شاهد پیش آمدن مشکلات بیشتری از این دست برای اپلیکیشن هایی باشیم که از گواهی سازمانی اپل برای انتشار اپ ها استفاده می کنند. بررسی های دیجیاتو خبر از غیر قابل استفاده شدن اپ های دیگری از جمله آسان پرداخت و ریحون دارد در حالی که برخی دیگر همچنان قابل استفاده هستند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
طرفدارای این سیب گندیده کجان؟ بازم بیاید از اپل دفاع کنید
محدودیت و حقارت چقدر آخه؟ ص
همینجان ، منتظر بودن تا یه شغالی مث شما بیاد از این تحریمی که علیه ما کرده سو استفاده کنه و بزنه تو سر مردم! دقیقا خوب موقعیتی برای امثال شما ایجاد شد!
من که هفته آینده دارم میرم کانادا از شر این بدبختی ها رها میشم خداروشکر
من که هفته آینده واسه همیشه دارم میرم کانادا. شما بمونین و صف گوشت و مرغ و تحریماتون. بالاخره این زندگی رو خودتون انتخاب کردین (به قول وزیر خارجتون)!
امیر کبیره دومه بابا? ? ? تازه پروفسور حقوق بشر هم هست? ?
این کار توسط یکی از کارمندان شبکه من و تو و همکار بی بی سی به نام نریمان غریب انجام شده... باز هم روباه انگلیسی...
ملت تو پیج اینستا ... فحش کش کردنش
آخه اپل میاد با حرف دوتا آدم جاسوس که معلوم نیست طرف کی هستن تحریم کنه؟اگه اونطوری بود باید گوگل پلی اندروید رو هم میبستن و با حرف نریمان قدم برمیداشتن
بازگشت قدرتمندانه وب به جایگاه خودش
واقعا وقتى نميشه يا نميتونيد از همچين توان پردازشى قوى اى استفاده كنيد، چرا ميريد سراغش؟؟
واقعا هنوزم فكر ميكنيد آيفون شاخه و آيفون دارها خاص؟؟؟؟
اتفاقا الان سی پی یو گوشیم نشست باهام درد و دل کرد که از وقتی بانک ملت و دیجیکالا مسدود شدن من دیگه بیکار شدم و توانایی پردازشیم داره حروم میشه خخخخ ای انسان! اپ استور خب کامل بازه هر چی خواستن نصب می کنن ملت که توانایی پردازشیشم حروم نشه
اپ بانک ملت را هم میشه امتحان کنید کار میکند یا نه؟
چقدر این بچه پولدار های بی سواد که اپل میگیرن دستشون خنده دار هستن...
اندازه mp3 پلیر از گوشی ۸ میلیونی استفاده نمیکنه خخخخخ
آخه چرا این حرفو می نی... از کجا میدونید هرکی نمیخره یعنی نمیتونه بخره... این چه منطقی هستش...
وقتی یک گوشی مثلا شیائومی a2 به قیمت یک چندم آیفون و بروزترین نسخه اندروید وان وجود داره چرا پولو باید حروم آیفون کنم ....تمام کارهایی که میخوام رو هم جواب میده
حالا این بابا اگه خودش توانایی مالیشو داشت میرفت ایفون میخریدا. داداش نداری دیگه قرار نیست کسایی که دارن رو بخوری که
کاشکی ۸ میلیون بود
یک ضرب المثل قدیمی هست میگه فحش رو بنداز صاحبش بر میداره... اینجا نوشته بچه پولدار های که از گوشی موبایل اندازه mp3 استفاده میکنند. معلومه به شما میخورده که بهت برخورده
ساندیس خور خودتی و... نفهم... حقتونه اپل بیشتر از سرتون در بیاره...
ساندیس خور تازه به دوران رسیده
اولا اپل مجبوره که از قوانین اطاعت کنه چون تو خاک آمریکا هست
دوما با مردم عادی مثل من و تو دشمنی نداره با نکبت زاده ها و دزد ها مشکل داره (تر و خشک با هم میسوزه)
سوما کجای اسلام واقعی گفته که باید برنامه ای که شخص یا گروه یا سازمانی که نوشته باید مفت و مجانی استفاده کنیم؟این یعنی حق الناس
در ضمن من هم آیفون هم ویندوز 10 موبایل و هم بلکبری اندورید دارم و هر برنامه ای که رایگان باشه استفاده میکنم و اگه به برنامه ای نیاز داشته باشم که پولی باشه پرداخت میکنم
فعلا که آمریکا خیلی وقته دست گذاشته روی گلوی مردم عادی! خودت رو به خواب نزن!
مگه خیلی ادعای شاخ بودن و گنده بودن نداشتین؟
امریکا چیکار کرده؟قدرتش رو به رخ کشیده.دهن گشاد رو توی ۲۲ بهمن باز میکنین و هر چرندی به نصف دنیا تحویل میدین هر خری بود رابطش رو با کشور مقابل قطع میکرد
اونی که سیاست های دشمن ساز برای این کشور درست میکنه و هر دوماه یه کارناوال فحش و دری وری به نصف دنیا تو کشور راه میندازه بیاد جواب بده
امریکا مگه اومده کارخونه های مارو تعطیل کرده ؟امریکا به دنیا گفت یا من یا ایران
دنیا انتخاب کرد
واقعا
بیایید اندروید اپل بدرد نمیخوره ??
دمت گرم اپل.حالا ببینم این شیپل ها چیکار میکنن