ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسدود شدن اسنپ
تکنولوژی

محدودیت های اپل گریبان شرکت های ایرانی را گرفت؛ مسدود شدن اپ اسنپ روی iOS

مدت ها است که زمزمه هایی در مورد محدودسازی استفاده از «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) از سوی اپل به گوش می رسد. حالا ظاهراً این محدودیت گریبان کاربران ایرانی این سرویس را گرفته ...

علی باقرزاده
علی باقرزاده منتشر شده در ۹ اسفند ۱۳۹۷  |  ۱۱:۰۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدت ها است که زمزمه هایی در مورد محدودسازی استفاده از «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) از سوی اپل به گوش می رسد. حالا ظاهراً این محدودیت گریبان کاربران ایرانی این سرویس را گرفته است.

گواهی های توسعه دهندگان سازمانی به شرکت ها اجازه می دهد اپلیکیشن های خود را خارج از فضای اپ استور و به شکل مستقیم در اختیار مخاطب قرار دهند. اما چندی قبل مشخص شد که تعدادی از اپلیکیشن های مستهجن، قمار و نیز اپ های کرک شده از این روش به طور گسترده در اختیار کاربران قرار گرفته اند. اپل هم اعلام کرد که توسعه دهندگانی که از این گواهی ها سوء استفاده می کنند خلاف تعهدنامه این شرکت عمل کرده اند و مجوزشان باطل خواهد شد.

مسدود شدن اسنپ
کاربران iOS با باز کردن اپ با پیغامی مبنی بر عدم تأیید اپ مواجه شده اند.

بسیاری از شرکت های ایرانی هم به دلیل تحریم های اعمال شده علیه کشور از همین روش استفاده می کنند تا محدودیت های اعمال شده را دور بزنند. حالا اما همین روش مشکلاتی را برای اپ هایی از جمله اسنپ و اسنپ فود ایجاد کرده است.

اسنپ در بیانیه ای محدودیت اعمال شده روی اپلیکیشن اسنپ را تأیید و کاربران سیستم عامل iOS را به استفاده از نسخه وب اپلیکیشن اسنپ دعوت کرده است.

به گفته اسنپ نسخه تحت وب از تمامی امکانات نسخه موبایل بهره می برد و با اضافه کردن میان بر هم می توانید دسترسی راحت تری به این نسخه داشته باشید. برای اضافه کردن میان بر این نسخه می توانید به این ترتیب عمل کنید:

  • در مرورگر سافاری snapp.ir را باز کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.
  • پس از مشاهده صفحه اصلی اپلیکیشن اسنپ، گزینه Share (آیکن میانی در مرورگر) را انتخاب کنید.
  • گزینه Add to Home Screen را بزنید.
  • در آخر گزینه Add را بزنید.

به نظر می رسد در روزهای آتی شاهد پیش آمدن مشکلات بیشتری از این دست برای اپلیکیشن هایی باشیم که از گواهی سازمانی اپل برای انتشار اپ ها استفاده می کنند. بررسی های دیجیاتو خبر از غیر قابل استفاده شدن اپ های دیگری از جمله آسان پرداخت و ریحون دارد در حالی که برخی دیگر همچنان قابل استفاده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • rk.reza.karimi@gmail.com

    طرفدارای این سیب گندیده کجان؟ بازم بیاید از اپل دفاع کنید
    محدودیت و حقارت چقدر آخه؟ ص

    • enrix

      همینجان ، منتظر بودن تا یه شغالی مث شما بیاد از این تحریمی که علیه ما کرده سو استفاده کنه و بزنه تو سر مردم! دقیقا خوب موقعیتی برای امثال شما ایجاد شد!

  • mrface

    من که هفته آینده دارم میرم کانادا از شر این بدبختی ها رها میشم خداروشکر

  • mrface

    من که هفته آینده واسه همیشه دارم میرم کانادا. شما بمونین و صف گوشت و مرغ و تحریماتون. بالاخره این زندگی رو خودتون انتخاب کردین (به قول وزیر خارجتون)!

    • آریا

      امیر کبیره دومه بابا? ? ? تازه پروفسور حقوق بشر هم هست? ?

  • molavy

    این کار توسط یکی از کارمندان شبکه من و تو و همکار بی بی سی به نام نریمان غریب انجام شده... باز هم روباه انگلیسی...
    ملت تو پیج اینستا ... فحش کش کردنش

    • Mohammad amirseifi

      آخه اپل میاد با حرف دوتا آدم جاسوس که معلوم نیست طرف کی هستن تحریم کنه؟اگه اونطوری بود باید گوگل پلی اندروید رو هم میبستن و با حرف نریمان قدم برمیداشتن

  • alex

    بازگشت قدرتمندانه وب به جایگاه خودش

  • Mj Kianiapp

    واقعا وقتى نميشه يا نميتونيد از همچين توان پردازشى قوى اى استفاده كنيد، چرا ميريد سراغش؟؟
    واقعا هنوزم فكر ميكنيد آيفون شاخه و آيفون دارها خاص؟؟؟؟

    • mrface

      اتفاقا الان سی پی یو گوشیم نشست باهام درد و دل کرد که از وقتی بانک ملت و دیجیکالا مسدود شدن من دیگه بیکار شدم و توانایی پردازشیم داره حروم میشه خخخخ ای انسان! اپ استور خب کامل بازه هر چی خواستن نصب می کنن ملت که توانایی پردازشیشم حروم نشه

  • Mohammad Mehdi

    اپ بانک ملت را هم میشه امتحان کنید کار میکند یا نه؟

  • molavy

    چقدر این بچه پولدار های بی سواد که اپل میگیرن دستشون خنده دار هستن...
    اندازه mp3 پلیر از گوشی ۸ میلیونی استفاده نمیکنه خخخخخ

    • molavy

      آخه چرا این حرفو می نی... از کجا میدونید هرکی نمیخره یعنی نمیتونه بخره... این چه منطقی هستش...
      وقتی یک گوشی مثلا شیائومی a2 به قیمت یک چندم آیفون و بروزترین نسخه اندروید وان وجود داره چرا پولو باید حروم آیفون کنم ....تمام کارهایی که می‌خوام رو هم جواب میده

    • mrface

      حالا این بابا اگه خودش توانایی مالیشو داشت میرفت ایفون میخریدا. داداش نداری دیگه قرار نیست کسایی که دارن رو بخوری که

    • alex

      کاشکی ۸ میلیون بود

    • molavy

      یک ضرب المثل قدیمی هست میگه فحش رو بنداز صاحبش بر میداره..‌. اینجا نوشته بچه پولدار های که از گوشی موبایل اندازه mp3 استفاده میکنند. معلومه به شما می‌خورده که بهت برخورده

    • molavy

      ساندیس خور خودتی و... نفهم... حقتونه اپل بیشتر از سرتون در بیاره...

    • Blacket

      ساندیس خور تازه به دوران رسیده
      اولا اپل مجبوره که از قوانین اطاعت کنه چون تو خاک آمریکا هست
      دوما با مردم عادی مثل من و تو دشمنی نداره با نکبت زاده ها و دزد ها مشکل داره (تر و خشک با هم میسوزه)
      سوما کجای اسلام واقعی گفته که باید برنامه ای که شخص یا گروه یا سازمانی که نوشته باید مفت و مجانی استفاده کنیم؟این یعنی حق الناس
      در ضمن من هم آیفون هم ویندوز 10 موبایل و هم بلکبری اندورید دارم و هر برنامه ای که رایگان باشه استفاده میکنم و اگه به برنامه ای نیاز داشته باشم که پولی باشه پرداخت میکنم

      • مجید

        فعلا که آمریکا خیلی وقته دست گذاشته روی گلوی مردم عادی! خودت رو به خواب نزن!

        • ErfanMTI

          مگه خیلی ادعای شاخ بودن و گنده بودن نداشتین؟
          امریکا چیکار کرده؟قدرتش رو به رخ کشیده.دهن گشاد رو توی ۲۲ بهمن باز میکنین و هر چرندی به نصف دنیا تحویل میدین هر خری بود رابطش رو با کشور مقابل قطع میکرد
          اونی که سیاست های دشمن ساز برای این کشور درست میکنه و هر دوماه یه کارناوال فحش و دری وری به نصف دنیا تو کشور راه میندازه بیاد جواب بده
          امریکا مگه اومده کارخونه های مارو تعطیل کرده ؟امریکا به دنیا گفت یا من یا ایران
          دنیا انتخاب کرد

    • Mj Kianiapp

      واقعا

  • ali_unique

    بیایید اندروید اپل بدرد نمیخوره ??

  • Milady

    دمت گرم اپل.حالا ببینم این شیپل ها چیکار میکنن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی