ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای ایرانی
تکنولوژی

هکرهای ایرانی به سرقت داده‌های ناسا، FBI و شرکت نفت عربستان متهم شدند

کمپانی آمریکایی «سیتریکس» که در زمینه ارائه خدمات سرور و شبکه، سیستم های کنترل از راه دور و پردازش ابری فعالیت دارد، از نفوذ هکرهای بین المللی به سیستم های خود خبر داده است. ظاهرا ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۱۹ اسفند ۱۳۹۷  |  ۰۹:۳۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی آمریکایی «سیتریکس» که در زمینه ارائه خدمات سرور و شبکه، سیستم های کنترل از راه دور و پردازش ابری فعالیت دارد، از نفوذ هکرهای بین المللی به سیستم های خود خبر داده است.

ظاهرا هکرها برای نفوذ به سیستم از روش «Password Spraying» استفاده کرده اند که رمزهای عبور ضعیف را شناسایی می کند.

سیتریکس از بزرگترین پیمانکارهای نرم‌افزاری دولت آمریکا است

کمپانی مذکور اطلاعات بیشتری را در این باره ارائه نکرده اما متخصصان شرکت تحقیقات سایبری آمریکایی Resecurity بر این باورند که گروه هک ایرانی «ایریدیوم» در آذر و اسفند ماه سال جاری دو بار به سامانه های این شرکت حمله کرده و اطلاعاتی را به سرقت برده اند. 

حجم اطلاعاتی که به دست ایریدیوم افتاده بین ۶ تا ۱۰ ترابایت بوده و با پروژه های صنایع فضایی، پلیس فدرال، ناسا و کمپانی نفتی عربستان ارتباط دارد. بر اساس این گزارش ایریدیوم حداقل از ده سال قبل به شبکه های سیتریکس نفوذ کرده و از آن زمان مشغول کند و کاو مخفیانه بوده است.

Resecurity چندی قبل هم گروه هک ایریدیوم را به راه اندازی کمپین جاسوسی سایبری و حمله به شبکه های پارلمان اروپا، بریتانیا و استرالیا متهم کرده بود

سیتریکس یکی از بزرگترین کمپانی های آمریکایی است که خدمات خود را در اختیار بیش از ۴۰۰ هزار کسب و کار از جمله ۹۸ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر لیست فورچون قرار می دهد. حالا اما پس از انتشار بیانیه ای در مورد نفوذ هکرها به سیستم های این شرکت ارزش سهام آنها ۳ درصد کاهش یافته است.

این کمپانی یکی از پیمانکاران بزرگ دولتی در زمینه های سایبری و پردازش ابری به شمار رفته و احتمالا داده های حساس بسیاری را در سیستم های خود ذخیره کرده است. در نتیجه حمله هکرهای ایرانی به سیتریکس به قیمت افشای اطلاعات دولتی و به خطر افتادن پروژه های پر هزینه آنها تمام خواهد شد.

چند روز قبل مایکروسافت هم مدعی شده بود که هکرهای ایرانی در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ شرکت را هدف قرار داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • zitanix

    همش اکسپولایت های کپی روسی !!!

  • ehsan67

    دمشون گرم

  • Erfaan Zandii

    درود بر جوانان غیور ایرانی که معنای انسانیت و غیرت رو با این کارهای خوبشون نشون جهانیان میدن .. بهترین الگوی زیستن نزد ما است و بس

  • E.A

    بعدش هم دوستان اینو مد نظر داشته باشین تو اینترنت همیشه بخوای و نخواید این حملات هست و کاریشم نمیشه کرد ساده نباشین بعضی جا ها، موضع گیری نمیکنم ولی نیاید بگید فقط ما خراب کاری میکنیم همه جای دنیا چون اگه بخوایید اینطوری بگید همین بازیی هایی ک اکثرا رو کامپیوترتون میکنید کار هکر های روس هست که کرکشون میکنن که همین کارشون کلی ضربه به سازنده ها میزنه?...
    البته خیلی چیزای دیگه هم هست حالا بعضیا میان میگن ایران این حملات رو انجام دادن درحالی ک حتی نمیشه گفت کجا این اتفاقات افتاده واقعا علت هم دارم برای حرفام ولی توضیحش خیلی میشه

    • zitanix

      صحبت سر اینه
      روسا از نبوغ خودشان استفاده می کنند
      ما از کپی باگ های این و اون !!!

  • E.A

    عه این شرکته ????
    سروراش خوبنا

  • مجید

    دست شون درد نکنه! همیشه که نمیشه اونا از ما جاسوسی کنن و خراب کاری کنن!
    کم توی دوران روباه بنفش جاسوسی کردن؟!
    البته به قول یک بزرگی که می گفت بعضی ها فکر می کنن این آقا با سرویس های اطلاعاتی در ارتباطه! بعد پاسخ ایشون این بود که نه چه نیازی به ارتباط گرفتن داره؟! وقتی خودش داره بهتر از اونی که باید خرابکاری می کنه نیازی به برقراری ارتباط نیست! به قول معروف وقتی خودم دارم میرم چرا داری هولم می دی؟! تازه من دارم می دوم تو می خوای راه برم؟!

مطالب پیشنهادی