ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

معاون ترامپ خطاب به ناسا: به هر قیمتی شده باید فضانوردان را به ماه برگردانید

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور باید تا پنج سال آینده به ماه بازگردد؛ موضوعی که می‌تواند به یکی از چالش‌های اصلی ناسا طی سال‌های آتی تبدیل شود. پنس در ...

شایان کرمی
شایان کرمی منتشر شده در ۷ فروردین ۱۳۹۸  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور باید تا پنج سال آینده به ماه بازگردد؛ موضوعی که می‌تواند به یکی از چالش‌های اصلی ناسا طی سال‌های آتی تبدیل شود.

پنس در نشستی در مرکز فضایی هانتسویل ایالت آلاباما از واژگانی شبیه به دوران جنگ سرد استفاده کرد: «ما امروز در یک مسابقه فضایی هستیم، همان‌طور که در دهه ۱۹۶۰ بودیم.»

راه‌اندازی چنین هدف بلندپروازانه‌ای احتمالا به ده‌ها میلیارد دلار هزینه نیاز دارد. ناسا طی سال‌های اخیر برای انجام ماموریت های خود از کمپانی‌های خصوصی کمک گرفته و حال باید منتظر ماند و دید که چه راهی را برای تامین بودجه ماموریت بازگشت به ماه پیدا خواهد کرد.

مایک پنس

بازگشت به ماه می‌تواند به یکی از اهداف جدید ترامپ در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شود. همچنین آمریکا تهدیدهایی نظیر مقابله با چین و روسیه در صورت جنگ‌های فضایی را هم دنبال می‌کند. پیش از این ناسا قصد داشت تا فضانوردان را تا سال ۲۰۲۸ و بعد از توقف در ایستگاه Gateway در اطراف مدار ماه، به سطح این کره برساند. در ضمن، حدودا سه ماه پیش بود که فضاپیمای Chang’e-4 چین با فرود روی نیمه تاریک ماه خبرساز شد.

به جز آمریکا، تنها اتحاد جماهیر شوروی و چین موفق به حضور روی تنهای تنها قمر زمین شده‌اند. پنس در ادامه صحبت‌هایش از لحنی مشابه با فضانورد مشهور نیل آرمسترانگ استفاده کرد: «حال زمان برای جهش بزرگ بعدی است.»

او در ادامه صحبت‌هایش به لزوم حضور آمریکا در کره مریخ اشاره می‌کند: «این جهش بزرگ بعدی باید فضانوردان آمریکایی را طی پنج سال آینده به ماه برساند و شرایط را برای حضور آن‌ها در مریخ آماده کند.»

پنس به فرود فضانوردان آمریکایی روی ماه بسنده نکرده و اعتقاد دارد که شرایط باید برای استقرار آن‌ها در ماه فراهم شود. پیش از این می‌دانستیم که ناسا قصد دارد در ماه ژوئن سال 2020 (خرداد 1399) فضاپیمای سرنشین دار Orion خود را به مدار ماه بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Amin M

    زنده باد این مرد و ترامپ کاش ماهم مسئولیتی چون اینها داشتیم نه یک مشت ارازل اوباش دزد اختلاس گر

  • CANOPUS

    https://en.wikipedia.org/wiki/PTScientists

    این یه تیم آلمانی هست که تحت جایزه-اکس گوگل 2020 روبات میفرسته سایت فرود آپولو 17 از خودرویی که استفاده شد تصاویر بگیره ، مطمئنم یه عده پیدا میشن بعدش میگن یا این تصاویر جدید هم فیکه یا میگن این رو تازه بردن گذاشتن اونجا

  • herogame

    جالبه باید پرسید کسی که یه بار رفته چه مانعی جلوش هست که دوباره نتونه بره!؟ با توجه به پیشرفت تکنولوژی که از اون زمان تا حالا شده!! خیلی جالبه

    • آریا

      هزینه

    • noisymind

      انقدر هزینه ها و ریسکش زیاده که صرف رفتن در چند دهه قبل نمیتونه تضمین رفتن الان باشه.

  • Ali Rahimi

    ما هم هدف خود را بر مهیا کردن شرایط برای ظهور قرار می.دهیم ?

  • Digik

    مارم از این خرابشده ببرید ?

مطالب پیشنهادی