ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نور گیم آو ترونز

بهانه فیلم بردار گیم آو ترونز برای تاریکی اپیزود سوم: مشکل از طرف شماست

اگر شما هم اپیزود آخر سریال محبوب گیم آو ترونز را دیده باشید، احتمالا مانند بسیاری افراد دیگر از تاریکی بیش از حد آن گله مند هستید. «فابیان واگنر»، فیلم بردار سریال حالا اعلام کرده ...

پویا حامدی
پویا حامدی منتشر شده در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر شما هم اپیزود آخر سریال محبوب گیم آو ترونز را دیده باشید، احتمالا مانند بسیاری افراد دیگر از تاریکی بیش از حد آن گله مند هستید.

«فابیان واگنر»، فیلم بردار سریال حالا اعلام کرده تاریک بودن فضای این اپیزود کاملا از قصد بوده و دلایلی پشت آن است. این فرد عنوان کرده مشکلاتی که مخاطبان برای تماشای این قسمت تجربه کرده اند به علت کیفیت پایین استریم و تنظیمات اشتباه تلویزیون های آنهاست؛ زیرا آن ها فیلم برداری را با استاندارد سینمایی انجام داده اند و تصاویر برای نمایش در سالن سینما کاملا مناسب هستند. به نظر او فشرده سازی بیش از حد محتوا  توسط HBO برای سازگار بودن با انواع دستگاه هایی که مخاطبان برای تماشای سریال استفاده می کنند کیفیت تصاویر را تا حد زیادی کاهش داده است.

"من فیلم بردار بودم و می دانم تصاویر زیادی تاریک نبودند"

طی مصاحبه ای که آقای واگنر با مجله Wired  انجام داد علت تاریک بودن این قسمت را تصمیمات مربوط به جلوه های هنری عنوان کرد. به گفته ی او سازندگان گیم آو ترونز تصمیم گرفتند برای متمایز کردن این اپیزود و جنگ آن با بقیه آثار مشابه، صحنه ها را تاریک فیلم برداری کنند. از نظر آن ها این موضوع منجر به تاثیرگذاری بیشتر شرایط و برانگیختن حس مخاطبان می شود.

نور گیم آو ترونز
توییت یک کاربر: سازندگان می گویند این بزرگترین نبرد تاریخ تلویزیون بوده چون می دانند نمی شود فهمید این ادعا درست است یا نه

به نظر او تا وقتی نسخه بلو-ری از راه برسد فعلا سرویس استریم آمازون به دلیل بهره مندی از بیت ریت بالاتر بهترین روش مشاهده سریال به صورت آنلاین است. تنظیمات صحیح تصویر و روشنایی صفحه نمایش نیز تاثیر زیادی در کیفیت نهایی خواهند داشت. علاوه بر این تلویزیون های OLED به علت توانایی بهترشان در نمایش تصاویر تاریک تاکید بیشتری بر قسمت های روشن دارند. گویا از نظر سازندگان گیم آو ترونز به جای اینکه تصاویر برای استفاده کاربران بهینه باشد مردم باید به بهترین و کامل ترین تجهیزات برای لذت بردن از سریال دسترسی داشته باشند.

«واگنر» در آخر خطاب به کسانی که قانع نشده اند گفت:

ما می خواستیم یک اپیزود هیجان انگیز بسازیم؛ من می دانم تصاویر بیش از اندازه تاریک نبودند چون خودم فیلم بردار بودم.

اگر قصد دیدن این سریال را دارید اما هنوز آن را شروع نکرده اید، می توانید از این افزونه ها برای جلوگیری از اسپویل شدن سریال استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹

    به جای دانلود بهتر مثل من از کانال آوا نگاه کنید که هم با زیر نویس پخش میکنه هم دوبله و کیفیت بالا
    کیفیت خوبی پخش کرد

    • X Fa

      یعنی بالاتر از 1080 ؟
      چهار گیگ حجمش بود این قسمت

  • hassan13766

    بنظر من مشکلی نداشت و عالی بود

  • Amir

    از فیلم های چاخان خوشم نمیاد هر‌چقدر هم که محبوب باشه

    • جانی سینز علیه حسن دزده

      لیاقتت همون آشغالای ایرانیه...

  • rahim_۱

    باید این قسمت رو تو شب نگاه می کردیم ن روز ....

    • paayaam

      فرقی نداشت باز بعضی وقتا تاریک تاریک بود من فک کردم نمایشگرم مشکل پیدا کرده تا حالا همچین فیلمبرداری ندیده بودم

  • X Fa

    من که نصفه اول این قسمت چسبیده بودم به تلویزیون از بس تاریک بود ...

    • فـرزاد

      دقیقا منم 30 سانتی tv نشسته بودم ، یه جاهایی که تصویر هوایی از دوتا ارتش نشون میداد نگه میداشتم ببینم کی به کیه و نسبتشون به هم چقدره بسکی تاریک بود

مطالب پیشنهادی