ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی: قربانی زورگویی ایالات متحده هستیم

کمپانی هواوی سازنده تجهیزات زیرساخت مخابراتی، به تازگی طی نشستی در اروپا خود را قربانی قلدری ایالات متحده معرفی کرده و اظهار داشته که برای پاسخ به تحریم هواوی توسط واشینگتن، در حال همکاری با ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۲ خرداد ۱۳۹۸  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی هواوی سازنده تجهیزات زیرساخت مخابراتی، به تازگی طی نشستی در اروپا خود را قربانی قلدری ایالات متحده معرفی کرده و اظهار داشته که برای پاسخ به تحریم هواوی توسط واشینگتن، در حال همکاری با گوگل به منظور یافتن راه حل مناسب است.

ایالات متحده به مدت 90 روز تحریم هواوی را محدود کرده است

بر اساس ادعای دولت ایالات متحده، تحریم هواوی در پی تخطی این شرکت از قوانین مربوط به سیاست خارجی و همچنین انجام اقداماتی بوده که امنیت ملی را به خطر می انداخته است. البته از روز دوشنبه بعضی محدودیت ها به منظور حفاظت از منافع مصرف کنندگان کاهش یافته اند که بنیانگذار هواوی در این باره گفته که دولت ترامپ قابلیت های شرکت متبوعش را دست کم گرفته است.

لازم به ذکر است که تحریم هواوی شامل ممنوعیت فروش سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی (به جز موارد متن باز) به این کمپانی بوده که بر همین اساس، تا کنون شرکت های مختلفی همکاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده اند.

تحریم هواوی

در این بین آبراهام لیو نماینده رسمی هواوی در اروپا مدعی شده که شرکت گوگل هیچ انگیزه ای برای قطع همکاری با هواوی ندارد و این دو شرکت در حال بررسی راه های مختلف برای مدیریت شرایط هستند؛ گوگل هنوز درباره این ادعا اظهار نظری نداشته است.

به گفته آقای لیو، گوگل در زمینه تحریم هواوی مقصر نیست و هنوز برای پیشبینی عواقب تصمیمات اخیر اندکی زود است؛ با این حال اقدام دولت ترامپ تنها حمله به هواوی نیست، بلکه حمله به یک ساختار آزاد مبتنی بر قانون است.

گفتنی است در حال حاضر شرکت های مختلفی مانند مایکروسافت و ARM نیز روابط تجاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده اند که کمپانی چینی برای جایگزینی برخی سرویس ها و محصولات، در حال مذاکره با شرکت هایی نظیر Aptoide است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • آریا

    اینه قدرت ایالات متحده ? ? ? ?

    • Parviz Hasannejad

      اره اینه قدرت ایالات متحده که خودت و کشورت و بلوغ فکریت جهان سومی مونده

  • molavy

    خودرو ژاپن هم داره تحریم میشه، فقط رنگ تهش فکر کنم ورودش ممنوع نشه اونم چون ترامپت میخواد موهاش رو باهاش رنگ کنه

  • Mojtaba_Allamy

    حقشه وقتی به دستور دولت چین میاد گوشی های داخلی اش رو بدون سرویس های گوگل ارائه میده در حالی که گوگل مفتی اندروید رو واسه شرکت ها در ازای نصب سرویس هاش توسعه میده و هواوی اینکار رو نمیکنه باید فکر اینجاهاشو میکرد وقتی تمام یا بیشتر سرویس های آمریکایی مثل گوگل و اوبر و غیره تو چین ممنوع هستش به نظرم حق آمریکاس از ارائه سرویس های آمریکایی به چینی ها در ازای آزاد سازیشون خودداری کنه بعضیا هم که چشم بسته طرفداری چین رو میکنن که باعث تاسفه

    • Parviz Hasannejad

      هر کسی به فکر جیبشه چه امریکا چه چین

    • pouya

      اگه با این منطق بریم جلو که آمریکا باید تمام برندهای چینی رو تحریم کنه که چرا از گوگل من استفاده نمیکنید ..!!

  • saeed۱۹۸۵۹

    چی شد اینا که قرار بود مقاومت کنن سیستم عامل جدید بسازن به همین زودی کم آوردن

    • HOSSIEN

      بحث، بحثه مقاومت کردن نیست. بحثه سر اینکه عرضه رقابت کردن با هواوی نداشتن، از راه زور وارد شدن.
      هواوی بشدت پیشرفت کرده. تو اکثر زمینه ها هر موقع وارد شده جز برترین ها بوده، موبایل، لپتاپ، مودم، تجهیزات مخابراتی، گجت های پوشیدنی.
      شما اگه بری چک کنی هواوی تو این زمینه ها یا صدر جدوله یا جز 3 شرکته برتره

      • Alireza MT9

        من خودم کاربر هواوی هستم و خیلی هم ازش راضیم.
        اما حرف شما هم درست نیست. چرا این شرکتی که میگی اینقدر پیشرفت کرده هنوز یه سیستم‌ عامل نمیتونه توسعه بده؟
        البته فقط سیستم عامل نیست. مثلا سیستم عاملی که برنامه زیاد نداشته باشه یا شرکتها تمایلی نداشته باشن برنامه واسش بنویسن میشه یه چیزی مثل ویندوز فون که نابود شد.
        تنها راهکار واسه رفع این نقص هم PWA هست که هنوز راه درازی در پیش دارن.

        پس در کل نیاز به آمریکا و شرکتهای بزرگش همیشه حس میشه.

  • Alireza Zare

    این ترامپ چین رو هم به غلط کردم ... خوردم میندازه ? ? ? ?
    بعد خنده‌دار اینجاست که ماها (مسئولین) با این اقتصاد پکیده میخوایم در مقابلش وایستیم :)))

  • Mamad Shafi

    فکر نکنم امریکا الکی تحریم کرده باشه چون اگه اینطور بود باید شیومی هم تحریم میکردن شیومی هم گوشی چینی هست که داره به سرعت پیشرفت میکنه

  • Bardia Ath

    زور گویی در کار نیست
    تحریمها رو نقض کردید اینم تاوانش هست
    به آمریکا بگید غلط کردیم همه چیز حل میشود به حق بیگ بنگ

    • جانی سینز علیه حسن دزده

      شما برو به همین بیگ بنگ متوسل شو???

مطالب پیشنهادی