ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ و شبکه‌های اجتماعی
تکنولوژی

سردار جلالی: اگر جنگی رخ دهد شبکه‌های اجتماعی بسته خواهند شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نفوذ آمریکایی‌ها در شبکه‌های اجتماعی دنیا که زیر ساختشان نیز در دست آنهاست، تاکید کرد که اگر احیانا جنگی رخ دهد شبکه‌های اجتماعی در حالت امنیتی بسته ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۷ خرداد ۱۳۹۸  |  ۱۵:۵۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نفوذ آمریکایی‌ها در شبکه‌های اجتماعی دنیا که زیر ساختشان نیز در دست آنهاست، تاکید کرد که اگر احیانا جنگی رخ دهد شبکه‌های اجتماعی در حالت امنیتی بسته خواهند شد و در نتیجه فشارهای اقتصادی اثرگذاری خود را از دست می‌دهند.

سردار غلامرضا جلالی در جمع پرسنل سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد که استراتژی سیاسی آمریکایی به گونه‌ای است که با نفوذ به شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند اثرگذاری بر مردم و افکار عمومی ایجاد کنند و انواع عملیات‌های رسانه‌ای و روانی را روی ملت انجام دهند: «این شبکه‌های اجتماعی که زیر ساخت آنها کاملا در اختیار خودشان است تبدیل به جایی شده که آنها عملیات‌های رسانه‌ای خود را انجام می‌دهند.»

جنگ و شبکه‌های اجتماعی

سردار جلالی همچنین عقیده دارد که این امکانات به خاطر اشتباهات گذشته ما در دستان آمریکا قرار گرفته است:

«البته این امکان برای آمریکا بر اساس اشتباهات ما در گذشته ایجاد شده است. این که ما نتوانسته ایم دیپلماسی اقتصادی را بر اساس پایه های محکم و غیر قابل تحریم و اختلال ایجاد نماییم و نتوانسته ایم شبکه های اجتماعی بومی و امکان مدیریت آن را برای کشور تسهیل کنیم جزء اشتباهاتی است که ما انجام داده ایم که باعث شده تا دشمن با استفاده از این ها ابزار ها بتواند فشار هایی را بر کشور ایجاد کند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اشتباهاتی که پیش‌تر انجام شده تاکید کرد که همین مسائل  باعث شده تا دشمن با استفاده از این ها ابزار ها بتواند فشار هایی را بر کشور ایجاد کند: «امریکایی ها دو مولفه قدرت مبنی بر اثر گذاری بر افکار عمومی و مردم با استفاده از شبکه های اجتماعی و شرطی کردن اقتصاد کشور در مقابل ما آرایش جنگی گرفته اند.»

این فرمانده ارشد نظامی کشور خاطرنشان کرده که با با وجود دو مولفه قدرتی که ذکر شد و دشمن آن را دراختیار دارد می‌توان گفت که احتمال جنگ کم است، لذا حمله نظامی و این دو مولفه قدرت در مقابل یکدیگر قرار دارند

«لذا اگر احیانا جنگی رخ دهد شبکه های اجتماعی در حالت امنیتی بسته خواهند شد و فشار های اقتصادی اثر گذاری خود را از دست می دهد، لذا امریکایی ها استراتژی خود را مبنی بر تمرکز بر اعمال فشارها مادون جنگ را در دستور کار خود دارند. کسانی که امروز احتمال وقوع جنگ را پر رنگ می‌کنند و در نشریات خود این موضوع را برجسته جلوه می دهند طرفداران دشمن و ستون پنجم هستند، این ها افرادی هستند که علاقمندند جامعه ایرانی که تحت فشارهای اقتصادی و روانی دشمن است دچار یک فشار جدید به عنوان ترس از جنگ نیز شود.»

جنگ و شبکه‌های اجتماعی

سردار جلالی با اطمینان خاطر از این که جنگ نخواهد شد، تشریح کرده که استدلال های زیادی وجود دارد که جنگی رخ نمی دهد و باور دارد مولفه‌هایی همچون شبکه‌های اجتماعی هزینه‌های به مراتب کمتری برای آمریکا نسبت به هزینه‌های نظامی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • mohammad ghorbani

    دیگه دیجیاتو عملا با من چپ افتاده! نظرم کو! این دفعه که چیز خاصی نگفته بودم!!!! فقط گفته بودم مشکل شبکه اجتماعی نیست، مشکل جوون هوشیاریه که چشماش توی شبکه اجتماعی باز میشه! جوونا هم که همشون به هر بهونه ای تلاش میکنن از این مملکت برن. مشکلتون به زودی حل میشه. ببینم این نظر هم پاک میکنین یا نه!

    • مهدی غریبه

      داداش عذر خواهم اما به بهانه سیاسی نباید در شبکه های اجتماعی شعور مردم رو ازشون بگیریم طرف برگشته میگه میدونی هر ایرانی سهم نفتش چند ده میلیون میشه !! بهش گفتم داداش میشه حساب کتاب کنی ما ریاضیمون ضعیفه برگشت گفت حساب کتاب نداره دیگه فلان کانال نوشته بهش گفتم اگه حساب کردیم از مبلغش خندت گرفت چی برگشت گفت برو عمو بی سواد ... بابا دیگه شعور مردم رو دارند به خدا رای کارهای سیاسیشون تو این شبکه ها به تمسخر میگیرن

      • mohammad ghorbani

        اینو حرفتو واقعا قبول دارم. مردم بدون علم هرچیزی رو باور میکنن. چند روز پیش اتفاقا دیدم یه خبر که گفته بود فلان دانشمند ژاپنی ثابت کرده گرسنگی بالای ۹ ساعت باعث اتوفاژی سلول هاس سرطانی میشه و کجایین کسایی که میگین دین فلانه. من رفتم مقاله اصلی این بنده خدارو پیدا کردم کامل خوندم ببینم چی گفته. نوشته بود اتوفاژی هم سلول سرطانی رو میکشه هم باعث خود ایمنی و حتی مرگ انسان میشه. ساز و کارشو تا یه حدودی بیشتر کشف کرده بود. اتفاقا نوشته بود چاقوی دو لبه حساب میشه. ولی خب خیلی از مردم بدون تحقیق حرف اون کانال رو قبول میکنن.

  • mohammad ghorbani

    آقا هرچی شبکه اجتماعی باقی مونده اونارو هم ببنیدن. اینترنتم تا اونجایی قطع کنید که دانشگاه های خارج کشور باز بشن! یه جیمیل هم میخوایم. چون امید دبستانی ها میخوان بشن دانشجویه اونوریا. و مشکل شمارو حل کنیم. شما مشکلی با شبکه اجتماعی ندارین، مشکل با جوونی دارین که عقلش میرسه توی شبکه اجتماعی چشماش باز میشه. با همین فرمون برین ما خودمون میریم. چمدونامون بستس.

    • مهدی غریبه

      الان یه سوال داداش شما میگی ازادی بیان یعنی شبکه ها باز باشه !! چند تا حساب برات بیارم اینستا و توییتر بسته فقط به خاطر جهت گیری های سیاسیشون

  • Arash Sahraii

    ممکلت رو هواست دغدغه اینها شبکه های اجتماعیه

  • Armin Khani

    همه رو که بستید! اگه منظورت همین سروش و گپ و اینا هست خب بهتر!! ببندید!! اصن فکر کنید دشمن فرضی حمله کرده و مانور بدید و ببندید ?

  • Mehran Yazdani

    در واقع منظورش اینه کل اینترنت رو قطع میکنیم

  • MOHAMMAD-7

    خدا بزنتت یعنی چرا روش فکر کردنشون این جوریه چرا همه چیرو میخوان ببندن از چی میترسن این مملکت رو به گند کشیدین بس نیست

  • احسان چهری

    وای چقد شما بفکر مردم هستین!

  • mehdi hd

    ک...س شعر میگه

  • hossein basir

    از الان همه چیو ببنید که راحت باشید.. یه وقت تعارف نکنید ناراحت میشیم?

  • Ahmad

    اگه کسی اثبات کنه تو ایران چیزی فیلتره صد میلیون جایزه داره،،،، فیلتر یعنی عدم دسترسی ولی در ایران بایک نرم افزار دیگه وصل میشه يعني چیزی در ایران فیلتر نیست، دم سردار عزیز گرم که اگه اینها نبودن الان به جای دیجیاتو زندان های گوانتانامو آویزون بودید از اونجاتون?

    • Armin Khani

      تو یا از دنیا عقبی یا اینکه عقب مونده ای!! برو اول یکم با مفاهیم فیلتر و فیلترشکن آشنا شو بعد بیا گو--- نظر بده!

    • جانی سینز علیه حسن دزده

      تو این مملکت آزادی بیان هست ولی آزادی بعد از بیان نیست...

    • Alireza Zare

      حاجی ترکوندیا. خدایی ترکیبی سنتی و صنعتی میزنی بد رقم ? ? ?
      پشتشم یه قلوپ ساندیس بزن گیراییش بیشتر شه :)))))

      • مهدی غریبه

        راست میگیه داداشمون حداقل فیلتر میکنند مثل ادم فیلتر کنند جک نشه به خدا

      • Ahmad

        اصلا من کلا سنتی صنعتی باهم زدم قبول، ولی جواب بده وقتی با یک نرم افزار دیگه میشه دسترسی داشت به نرم افزار ها فیلتر چه معنی داره؟ چیزی در ایران فیلتر نیست و هیچ وقت نبود، فیلتر یعنی مسدود کردن کامل که اصلا در ایران معنی نداره چون همه چیز آزاد هست، متاسفانه عده‌ای زیادی آزادی بیش از حد زیر دلشون زده

        • جانی سینز علیه حسن دزده

          آزادی یعنی این که صدا و سیما سریالی مثل خانه ی پوشالی بسازه و واقعیت ها رو بگه.آیا این کارو میکنه؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی