ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره مخابراتی ناهید۱
تکنولوژی

جهرمی: آزمایش‌های نهایی ماهواره مخابراتی ناهید۱ پایان یافت

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فضای مجازی خبر از به پایان رسیدن آزمایش‌های نهایی ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» داد. او همچنین تاکید کرد که در راه پیشرفت توقف ممنوع است. ابتدای ...

پگاه طوسی
پگاه طوسی منتشر شده در ۹ مرداد ۱۳۹۸  |  ۱۰:۲۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فضای مجازی خبر از به پایان رسیدن آزمایش‌های نهایی ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» داد. او همچنین تاکید کرد که در راه پیشرفت توقف ممنوع است.

ابتدای امسال آذری جهرمی گفته بود که باوجود اعمال فشار های آمریکا، ایران قصد دارد در سال جاری سه ماهواره به مدار زمین پرتاب کند. «حسین صمیمی» رئیس پژوهشگاه فضایی نیز در همین مورد اعلام کرده بود که ماهواره‌های مخابراتی «ناهید ۱» و «پارس ۱» در سال جدید پرتاب می‌شوند. حالا اینطور که وزیر ارتباطات اعلام کرده، آزمایش‌های نهایی ماهواره ناهید۱ که مخابراتی‌ست به پایان رسیده‌ است. اما هنوز جزئیات بیشتری در مورد این ماهواره مخابراتی و زمان پرتاب آن اعلام نشده است.

ماهواره مخابراتی

پرتاب ماهواره به مدار زمین در سال گذشته پس از پرتاب دو موشک ماهواره دوستی و پیام در کشورمان بیشتر مورد توجه قرار گرفت. هرچند که این دو پرتاب ناموفق بودند اما فعالیت‌های پژوهشگاه‌ فضایی کشور بیشتر از قبل دیده شد. چنانکه آذری جهرمی در پاسخ به اتهام‌های آمریکا که موشک‌های ماهواره ایران را اقدامی جهت مخفی نگه داشتن توسعه موشک‌های بالستیک می‌دانست، گفته بود:

«این راکت‌های ماهواره‌ای که اینک توسعه یافته‌‌اند، اقدامی مخفیانه و یا اسلحه‌های موشکی نیستند. اگر ایران بخواهد فعالیت موشکی داشته باشد، آن را آشکارا انجام می‌دهد.»

فعالیت ایران در امور فضایی به دلیل تحریم‌ها و مشکلات دیگر در جایگاه سختی قرار دارد با این وجود وزارت ارتباطات و سازمان فضایی کشور در راستای رشد و توسعه آن تا به امروز دست به تلاش‌های زیادی زده‌اند.

گفتنی‌ست ماهواره پیام به دلیل نداشتن سرعت لازم نتوانست روی مدار قرار بگیرد و ماهواره دوستی هم به دلایلی دیگر سرنوشت مشابهی داشت و نتوانست روی مدار قرار گیرد. با این حال در مدار قرار نگرفتن ماهواره‌ها امری طبیعی ست که بارها در سایر کشورها نیز اتفاق افتاده و منحصر به ما نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy

    ایول

  • ikad cable

    برید خودتون رو ببندید به موشک بفرستید تو مدار! یه دنیا از دستتون راحت میشن

  • matin yari

    اینو بگم که هر فارسی زبانی ایرانی نیست .
    یه ایرانی غیرتمند هیچوقت کشورش رو تخریب نمیکنه ..

    • جانی سینز علیه حسن دزده

      بلکه مثل تو سرشو میکنه تو برف.

  • Abolfazl Mandi

    یه پرایدو توش موندید هنوز نمیتونید کامل بسازید بعد ماهواره میخواید پرتاب کنید
    بابا دم برادران چینی و روسی گرم ...

    • saimon

      الآن چین نمیتونه چیپ در حد امریکا بسازه باید سرشو بگذاره بمیره؟دقیقا با چه منطقی این حرفو میزنید؟حتی نیروگاه های امریکا هم تماما آمریکایی نیستند!!!

مطالب پیشنهادی