مردم لبنان در اعتراض به وضع مالیات بر تماس های صوتی واتساپ به خیابان ها آمدند
دور روز پیش خبر رسید که دولت لبنان قصد دارد روی تماس های صوتی با برنامه واتساپ مالیات روزانه ۰.۱۸ یورویی وضع کند که این مساله موجی از اعتراضات را در این کشور به راه ...
دور روز پیش خبر رسید که دولت لبنان قصد دارد روی تماس های صوتی با برنامه واتساپ مالیات روزانه ۰.۱۸ یورویی وضع کند که این مساله موجی از اعتراضات را در این کشور به راه انداخت و با گسترش دامنه اعتراضات، روز گذشت دولت این کشور اعلام کرد که از این کار صرف نظر کرده است.
این خبر بعد از آن منتشر می شود که هزاران شهروند لبنانی در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت این کشور و وضع مالیات روی تماس های صوتی VOIP که از طریق اپ هایی نظیر واتساپ، فیسبوک و فیس تایم میسر می شوند به خیابان ها آمدند.
پلیس و نیروهای امنیتی برای آرام کردن اعتراضات از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کردند. حوادث دو روز اخیر در لبنان به جرات یکی از بزرگ ترین اعتراضات در تاریخ آن محسوب می شود.
به دنبال درخواست سعد حریری نخست وزیر لبنان برای برداشته شدن این قانون، وزیر ارتباطات این کشور، Mohamed Choucair روز گذشته اعلام کرد که مالیات ۲۰ سنتی روی تماس های صوتی اینترنتی را بر می دارد.
معترضان خواهان تغییر هستند
علیرغم عقب نشینی دولت لبنان از مواضع قبلی خود و حذف مالیات های جدید، معترضان این کشور همچنان در خیابان ها به سر می برند و خواهان رفورم اقتصادی هستند.
یکی از آنها در همین رابطه به خبرگزاری دویچه وله گفته است:
ما به خاطر واتس اپ اینجا نیستیم. ما برای همه چیز اینجاییم: برای غذا، سوخت، نان و هر چیز دیگری.
معترض دیگری گفت:
ما شغل می خواهیم، برای حقوقمان به خیابان ها آمده ایم، برای برق، آب و آموزش.
گفتنی است برخی از معترضین آسیب هایی را به مغازه ها و تابلوهای سطح خیابان ها وارد کردند و در مقابل پلیس نیز با خشونت به آنها پاسخ داد. صلیب سرخ جهانی گزارش داده که به خاطر استفاده پلیس لبنان از گاز اشک آور و بروز مشکلات تنفسی برای مردم تاکنون ۲۷ نفر را به مراکز درمانی انتقال داده و ۷۷ نفر هم به خاطر بروز جراحات جزئی در محل درمان شده اند.
وزیر کشور لبنان هم در همین رابطه گفته است که تاکنون ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی و ۶۰ نفر از ماموران پلیس در این درگیری ها زخمی شده اند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.






انگلیس به عنوان یکی از مراکز تکنولوژی هم تظاهرات است فقط اونجا مثل ادم تظاهرات می کنند احیانا اگر سعی در ارتباط دادن تکنولوژی به سیاست هستید منظور اونجا هم تظاهرات است
مردم تا یه حدی تحمل میکنن همه چیو وقتی همه موانع و مشکلات رو هم تلبمار بشه و حل نشه اعتراض میکنن که حق طبیعیشونه چه برای این قضیه چه برای واتس آپ چه برای مالیات چه برای هزار چیز!
طبیعتا مردم از دولتشون انتظار دارن و این حق طبیعشونه به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنن و حرف دلشونو بزنن چه لبنان چه فرانسه چه آمریکا چه هر جای دیگه ، حالا بعضیا حسودن و نمیتونن ببینن و توضیه نون و پیاز میکنن نشون از بی شعوریه ..... ( اونایی که باید بگیرن میفهمن یعنی چی )
نگران نباشید
حکومت جمهوری اسلامی با در مضیقه گذاشتن مردم ایران مشکلات لبنان حل میکنه
اینا واسه یه همچین موضوعی ریختن بیرون جای ما بودن که کل شهر رو آتیش میزدن???
قیافه هاشون را نگاه کن تو را خدا لباساشون را هم در اوردند قشنگ جنگل شده
وظیفه مردم اطاعت و کمک به دولت منتخب است
وظیفه مردم اطاعت از قانون است
وظیفه مردم تلاش برای بهبود اقتصاد کشور است نه اینکه بری سر قمار و خرید محصول لاکچری امریکایی زندگی ات را ببازی بعد عربده کشی ات را برای مامور دولت بیاری
همیشه این را باید مردم خاورمیانه اویزه گوششان بکنند بیست سی تا دکتر مهندس تحصیل کرده جمع نشدند جیب ملت را بزنند دولت اگر خوب بود یعنی مردم خوب هستند دولت بد نتیجه کار خود مردم است وقتی مردم قانون گریز بشوند دزد و قاتل هم ایجاد می شود با شورش و جفنگ بازی و تمسخر نوابغ هیچ دردی درمان نمی شود
نهایتا به قول ناصر خسرو
گفتا ز که نالیم که از ماست که برماست
دولت قراره باعث رفاه و آسایش مردم بشه نه سلب آسایش درضمن اونجا ایران نیست هربلایی سرشون میاد سکوت میکنن اونجا یه چی دارن به اسم شعور .........
چقدر شما جوجو کامنت ها قصه می گویید مگه دولت مادرت هست که بهت قاقا بده کجای دنیا دولت وظیفه اش مفت خور کردن ملت است
Py LordVaderX عزیزم بخدا شما حرف نزنی زیر یه پست ما دلمون برات تنگ نمیشه لطفا وقتی حرفت خریدار نداره حداقل خودت رو سوژه بقیه نکن شما بشین همون گوشه نون و رب تو بخور با ساندیس به بقیه دنیا چیکار داری
باشه بابا فهمیدیم عقده منم منم داری
اصلا تو یه تنه همه رو کشتی
تو از خوشگلی کل دخترا محل رو عاشق کردی
اصلا تو مخلوق خاصی غذا میخوری دستشویی نیاز نداری
اقا خوجله یه شب بخیر بگو یه بوس بده برو بخواب دیگه کم کم داری هزیونم میگی
?
اب را انجا بریز که داره می سوزه
والا از ما چیزی نیسوزه ولی اینقدر حرفت بدون دلیل بود و از روی حرص و جوش که کامنت بالاییتو خود دیجایتو پاک کرد
حداقل امیدوارم به این حرفایی که میزنی خودت ایمان داشته باشی
واقعا همش فکر میکنم یه ادم فیک داره الکی یه سری حرف ها میزنه که همه بپرن به هم وگرنه هیچکس اینقدر بی سواد و کوته فکر ندیدم حتی پیرمرد 80 ساله هم دو کلمه حرف بزنی میفهه
یک عده ماتریکس نما یک مدت است زدند تو کار مردم عراق و لبنان تا به خیال خودشان مقاومت اسلامی را تضعیف کنند ای کاش از تجربه سوریه درس بگیرند تا ببینند سوریه ای که قبلا به ایرانی اجازه حرکت نمی داد الان تو روز روشن بندر و پایگاه نظامی در اختیار ایران می گذارد این یعنی برنده اول اخر این بازی ایران بزرگ است فقط این وسط اه مردم مظلوم سوریه و فلسطین و عراق و لبنان کمر منافق را می شکند الحمد الله که اون زم دروغگو هم در تور اطلاعات سپاه افتاد تا در صدا سیمای عزیز رسوا بشود
خوب دیگه مردم لبنان هم کم کم فیلم های دیسکو بازی و پاسور بازی شون در می اید چند روز دیگه انگار نه انگار پرنده هم پر نمی زند بازنده اول اخر را سعدی مشخص کرده
میان دو کس جنگ چون اتش است
سخن چین بدبخت هیزم کش است
افسرده ای برو روانشناس ملت را مثل ویروس افسرده نکن
شباهت برخی با کفار مکه در این است که اونها هم حاضر بودند به هر اراجیفی گوش بدهند ولی موقع قران خواند پیامبر گوش هاشون را می گرفتند
الان هم برخی حاضرند از تظاهرات و هر چیزی بگویند جز اربعین غافل از اینکه سیل اربعین امد و رفت حتی در توئیتر جون امریکا هم ترند شد
انگشت ها را انقدر در گوش ها فشار دهید تا از فشار خون بیاید
? ? ?
خدا تو رو شفا نده بخندیم. آخه این چه ربطی به اربعین داشت؟
به عنوان یه فرد خیلی مذهبی اینو میگم. این خبر اشتراکش با تکنولوژی، موضوع واتس اپ هست. در مورد اربعین مثلا دیجیاتو چی بیاد بگه خب!
مردم لبنان را یک دختر مشنگ که اسکول نمی کند بکشه عراق مثل موش ابکشیده سپاه با موچین بگیره ?
مردم ایران به خوبی می دانند با تظاهرات اقتصاد خوب نمی شود بلکه با صبر و اقتصاد مقاومتی اوضاع اقتصادی خوب می شود
مردم ایران به خوبی می دانند که بین زندگی در یک اتاق با بخاری نفتی و ناهار ابگوشت و شام باقیمانده ابگوشت و صبحانه لقمه ابگوشت و شبکه بزرگ گازی و دانشگاه و مترو و.... خیلی فرق است
زنده باد جمهوری اسلامی ایران
زنده باد سپاه پاسداران عزیز
IRGC & PROUD
بین صدتا عاقل یه احمقی هم مثل تو پیدا میشه...مشکل ما اینه که اون یه درصد احمقایی مثل تو قرب پیدا کردن و حکومت میکنن...این بزرگترین درد کشوره تا زمانی که کوته فکرایی مثل تو تو قدرت باشن وضع مملکت همینه
میشه فقط جیره خور باشین نیاید داغ دل مردمو زیاد کنید با این اراجیفتون ...
درود بر مردم لبنان که راضی نیستن بخاطر چلوکباب خوردن مسئولین و گوشت خوردن سگهاشون، شب ابگوشت باقیمونده از ناهار رو بخورن.