ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دومین هفته دیجیتال ایران
تکنولوژی

دومین هفته دیجیتال ایران برگزار می‌شود؛ نگاهی کامل به ابعاد گوناگون اینترنت اشیا

دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال و تمرکز روی یافتن مدل درآمدی مناسب از بستر اینترنت اشیا در کشور، خبر از برگزاری این رویداد از ۷ تا ۱۱ آذر ماه ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۶ آذر ۱۳۹۸  |  ۱۳:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال و تمرکز روی یافتن مدل درآمدی مناسب از بستر اینترنت اشیا در کشور، خبر از برگزاری این رویداد از ۷ تا ۱۱ آذر ماه داد. «مهدی روحانی نژاد»، دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال و رئیس فروم اینترنت اشیا در ایران، در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که هفته دیجیتال ایران از رویدادهای جهانی الگو گرفته و نخستین روز برنامه در هفتم آذرماه در جزیره کیش و با حضور دولتمردان و فعالان مرتبط با فناوری 5G برگزار خواهد شد.

به گفته او، ادامه این رویداد از شنبه آغاز شده و در مکان‌های مختلف جلسات گوناگونی برپا خواهد شد: «از سال ۸۲ در گروه طیف همایش‌هایی مرتبط با تلکام در سراسر کشور برقرار می‌کردیم و موضوعات همایش هم بنا به ترند سال انتخاب می‌کردیم. از سال ۹۴ اما تمرکز خود را روی اینترنت اشیا گذاشتیم و تا به امروز همایش مربوط به اینترنت اشیا را در چند سال متوالی برقرار کردیم. در واقع دومین هفته دیجیتال همزمان با پنجمین نمایشگاه اینترنت ایران برقرار خواهد شد.»

دومین هفته دیجیتال ایران

به گفته روحانی نژاد دلیل این تمرکز چندساله روی اینترنت اشیا، این بوده که تکنولوژی IoT همچنان پتانسیل‌های فراوانی در ایران دارد و به جایگاهی که باید برسد نرسیده است. او می‌گوید تیم آنها به این نکته پی برده که مسئله مهمی چون اینترنت اشیا در یک سال به جمع بندی کاملی نمی‌رسد و از همین رو با حمایت وزارت ارتباطات و دیگر نهادهای دولتی تصمیم گرفته‌اند که با توجه به مدل جهانی، چندین رویداد را در چند روز متوالی و به صورت هفته دیجیتال ایران برگزار کنند.

رئیس فروم اینترنت اشیا کشور همچنین خبر می‌دهد که در نمایشگاه امسال آنها قصد دارند تا به مسئله اینترنت اشیا از زوایای مختلفی نگاه کنند و به تمامی ابعاد آن توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ به گفته روحانی نژاد هر یک از این زیرشاخه‌های گوناگون با کمک و حمایت یک نهاد دولتی دارای یک یا چند رویداد خواهد بود: «به عنوان مثال در مبحث کشاورزی با سازمان فضایی کشور و در بحث لیگ اینترنت اشیا با معاونت علمی همکاری کردیم. همچنین در مبحث انرژی با وزارت نیرو تعاملاتی داشته‌ایم.» روحانی نژاد می‌گوید که مبحث اینترنت اشیا در بدنه دولت حالا جدی‌تر از پیش تلقی می‌شود و آنها سعی دارند با برگزاری چنین رویدادی، این نگاه را به یک نگاه تجاری بدل سازند:

«در واقع دولت حالا پذیرفته که اینترنت اشیا یک کالای لوکس نیست و یک نیاز است اما متاسفانه حالا با شرایط بحران اقتصادی و نرخ بالای دلار روبرو هستیم. در واقع اگر همین نگاه دولت در سه چهار سال پیش وجود داشت، مسئله اینترنت اشیا خیلی جلوتر افتاده بود چرا که امروزه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم. برای همین قصد داریم در رویداد امسال نگاهی خاص به مسئله تجاری سازی و درآوردن مدل درآمد از بستر اینترنت اشیا باشیم.»

دومین هفته دیجیتال ایران

به گفته روحانی نژاد مراسم هفته دیجیتال در موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی و وزارت ارتباطات برگزار خواهد شد و در خلال آن مسابقه لیگ اینترنت اشیا نیز برقرار است که در روز اختتامیه رویداد به برندگان آن جوایز نقدی و نفیسی اهدا خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این رویداد می‌توانید به وبگاه رسمی هفته دیجیتال ایران مراجعه نمایید تا به صفحات ثبت‌نام سمینارهای گوناگون مراسم نیز هدایت شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • herogame

    اینترنت اشیاء بومی بسازین ? تک رار میکنم بومی ?

  • Alireza MT9

    فقط دوس دارم بدونم کدوم اسکلی تو این مراسمای چرند شرکت می‌کنه. بابا این خراب شده اینترنت معمولیش رو هواست. شماها فکر اینترنت اشیا هستین؟ ????

  • reza_zarchi

    البته با این وضعیتی که اخیرا پیش اومده باید به فکر اینترنت اشیاء با تمرکز بر زیرساخت‌های اینترنت ملی و داخلی باشن ?

  • saeedglx

    جوک سال
    اینترنت اشیا

  • mojtabamollaie01

    یه جک بگم بخندید:
    ما اینترنت نداریم اینا به فکر اینترنت اشیا هستن ?

  • itookan

    با این وضعیت اینرتنت باید به فکر «اینترنت ملی اشیاء» باشیم

  • Reza Molodi

    واقعا خجالت نمیکشن تو کشوری که قطع شدن نت به تارِمویی بَنده، از هر چیزی مرتبط با اینترنت حرف میزنن؟!!!

  • بهادر م

    آقا شما خبرنگارین
    یه پیگیری کنین یه اطلاعی بدین کی اینترنت ADSL البرز، خوزستان، شهریار و سایر نقاط وصل میشوند؟!
    لطفا رسالتتون رو حداقل با یادتون باشه

مطالب پیشنهادی