ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تفاوت فروشندگی خودرو در ایران و جهان از زبان کارشناس ایرانی ب ام و

بازار خودرو در ایران تنوع چندانی ندارد و اکثر خریداران ناچارند بسته به بودجه و نیازهای خود از میان چند خودرو معدود یکی را انتخاب کرده و در موارد بسیاری نیز به گفته های فروشنده ...

فریبرز رفیعی
فریبرز رفیعی منتشر شده در ۱۴ آذر ۱۳۹۸  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بازار خودرو در ایران تنوع چندانی ندارد و اکثر خریداران ناچارند بسته به بودجه و نیازهای خود از میان چند خودرو معدود یکی را انتخاب کرده و در موارد بسیاری نیز به گفته های فروشنده اعتماد نمایند. اما در بازار بسیار متنوع خودرو جهان که رضایت مشتری نقش بسیار پر رنگ تری ایفا می کند، موضوع فروش خودرو بسیار پیچیده و تخصصی است.

برای مثال جالب است بگویم که براساس تجربه من، اکثر افرادی که در بازار خودرو ایران از خودرو خودو رضایت نداشتند، در نهایت سرخورده از خدمات دهی نامناسب شرکت های داخلی ناچار به فروش خودرو می شدند که البته در برخی موارد نیز بخاطر تورم بالای کشور، با سود مالی برای ایشان همراه بود. این افراد سپس اقدام به خرید خودرو دیگری می کردند که شاید می توانست انتظارات ایشان را بیشتر برآورده سازد.

بازار خودرو
نمایندگی بی ام و در شهر دوسلدورف آلمان که توسط یک معمار ایرانی (هادی تهرانی) اجرا شده است.

اما در سطح جهان ماجرا کاملا متفاوت است، خرید نقدی در بازار خودرو بسیار به ندرت اتفاق می افتد و خودروها به محض استفاده با افت قیمت قابل توجهی مواجه می شوند، در واقع برخلاف ایران، خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای مطرح نیست و در عوض نقش یک کالای کاملا مصرفی را ایفا می کند و نارضایتی مشتری نیز می تواند آسیب های کوتاه مدت و بلند مدت و حتی شکایت از کمپانی را در پی داشته باشد.

از این رو پروسه فروش خودرو توسط کمپانی های بزرگ به کلی با آنچه در بازار خودرو ایران رواج دارد متفاوت است و تمرکز زیادی بر روی تجربه خاص مشتری و فروش صادقانه خودرو براساس مزیت های رقابتی برند های مختلف وجود دارد که در ویدیو زیر یک مورد از این تفاوت ها را مطرح کرده ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • reza_zarchi

    ضمن تشکر از شما، خوشحالم که بالاخره دوربین رو به صورت افقی گرفتین و یک ویدیوی تمام صفحه ضبط کردین

    • فریبرز رفیعی

      ????نظرات شما همیشه سازندست

  • HhMojtaba666

    اونجا رضایت مشتری،رقابت ،ایمنی...
    اینجا دنبال اینن که چجوری از سرو ته یه ماشین غیر استاندارد بزنن،قیمت بیشتر
    البته از نظر اون اقای احمد ک نظر دادن ،فقط ما خوبیم،کرگدن هم پرواز میکنه.?

    • فریبرز رفیعی

      ??

  • سعید

    فقط یک چیزی اون X1 توی المان لاکچری نیست توی ایران لاکچری محسوب میشه

  • kebrity

    این تفاوت هایی که گفتید بیشتر دلایل اقتصادی داره تا فنی و خودرویی.
    مثلا در اونجا به دلیل "اقتصاد مقیاس"ناپذیر بودنِ تعمیرات خودرویی و بدلیل اینکه دستمزد کارهای خدماتی خیلی بیشتره خیلی نمی صرفه که مثل ایران خودروها بعد از خرابی مدام تعمیر بشه. در عوض اگر خودرو خراب شد کارخونه نو بفروشه و و مشتری نو بخره.
    و اینکه در اینجا بدلیل تورم بالا و پیش بینی ناپذیری اقتصاد و .... خیلی نمی شود با وام های بلند مدت و ... به مشتری خودرو فروخت.

    • فریبرز رفیعی

      کاملا حق با شماست

  • Hadi77

    سلام و خسته نباشید واسه کارتون یه خوبتون.
    بنظرم اگه رو رانندگی و مسایل فنی (مثل هندلینگ و...) وقت بیشتری بذارین ویدیو هاتون جذاب تر میشن :)

  • Naser Zakhar

    عالی بود...
    و خاک بر سر این نقطه از کره زمین

  • Ahmad

    مطالبی که اینجا اومده کاملا یک طرفه عوام فریبانه هست، درسته تنوع زیاده ماشین ارزونه اپشنها زیاده اما کالای سرمایه‌ای بودن در ایران یعنی سود بیشتر اما در غرب کلی باید مالیات بدن و قیمت زیاد جریمه و پارکینگ عملا خیلی از مردم رو از خرید یا استفاده ماشین منصرف میکنه

    • zofishel

      @Ahmad
      حالا که فکر می کنم واقعا حقته پراید 40 سال پیشو 50 تومن تو پاچه تون کنن.

    • HhMojtaba666

      درامد هم بگو .قدرت خرید ماشین استاندارد....شما چی میریزن تو غذات که انقد.....
      اینجا محیط علمو تکنولوژیه،این حرفارو ببر واسه یکی مثل خودت بگو

    • alikh

      سود! کدوم سود؟ پراید با دلار ۳.۵ بود ۲۰ تومن، حالا دلار ۳.۵ برابر شده هر کالای سرمایه ای دیگه هم باید حداقل همین قدر رشد کنه، اما پراید در بیشترین حالت ۲.۵ برابر شده!! البته باید گفت همین که تو ایران و جاا به دنیا اومدی خودش روزی هزار دلار ضرری. به دنیای واقعی خوش اومدی ?!

    • Naser Zakhar

      مگه اینجا کم میچپونن توو ملت؟! جریمه هست، بیمه هست.. پول مالیات رو اونا درست میگیرن ولی قیمت ماشین نسبت به ارزش ماشینه، پراید رو میری ۵۰ میلیون بخری؟

  • ازکجا به کجا

    اگ بتونی یه پراید بفروشی تو آلمان میشه فهمید فروشنده زبده ای هستی???

  • alikh

    لعنت به این مملکت!

  • Amirt78

    این مطلب تکرار ی هست فکر کنم یا یه جا دیگه من اینو دیدم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی