ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماهواره ظفر تبدیل به یک تجربه دیگر برای صنعت فضایی ایران شد

سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد که ماهواره‌بر سیمرغ، ماهواره ظفر را با موفقیت به فضا پرتاب کرد اما ماهواره بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۰ بهمن ۱۳۹۸  |  ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد که ماهواره‌بر سیمرغ، ماهواره ظفر را با موفقیت به فضا پرتاب کرد اما ماهواره بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

قرار بود ماهواره ظفر، توسط ماهواره بر سیمرغ، در مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین قرار بگیرد. ۲۰۰ فرایند اصلی توسط ۳۰ تیم و ارتباطات مورد نیاز با ۶ استان جهت انجام این عملیات برقرار شده بود.

ساخت ماهواره ظفر به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط محققان دانشگاه علم و صنعت از چهار سال گذشته آغاز شد و در روز ۲۹ دی ماه سال جاری از سوی این دانشگاه به سازمان فضایی تحویل داده شد تا سپس راهی مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین شود. رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرده بود که ماهواره ظفر برای بیش از ۱۸ ماه فعال خواهد بود.

به گفته مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، ماموریت اصلی این ماهواره تصویربرداری بود تا برای مطالعه زمین لرزه، جلوگیری از فاجعه‌های طبیعی و توسعه کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد. سازمان فضایی ایران ابراز امیداواری کرده که تا چند سال دیگر پنج ماهواره دیگر را نیز به فضا بفرستد و زمان پرتاب ماهواره بعدی را خردادماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرده است.

«محمدجواد آذری جهرمی»، چند روز پیش تاکید کرد صنعت فضایی ایران قصد دارد به مدار ۳۶ هزار کیلومتری دست یابد، او در توییتی اعلام کرده بود که «پس از چند بار عدم موفقیت، موتور آرش که قادر است ماهواره‌ها را از مدار ۵۰۰ کیلومتری تا مدار ۲۱۰۰۰ کیلومتری انتقال دهد، آزمایش موفق خود در شرایط خلا را در پژوهشگاه فضایی ایران پشت سر گذاشت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Aboy

    واقعا عجیبه این نظرات
    پیشرفت کردن توی هر زمینه ای برای کشور سودمنده
    علوم فضایی هم جز علوم جدید حساب میشه و اتفاقا پیشرفت کردن توش برای کم کردن فاصله با کشور های پیشرفته و سطح اول مهمه و مهمه که دانش رو خود کشور در اختیار داشته باشه و به دست بگیره

    اره الان شرکتای خصوصی خارجی اینکارو انجام میدن برا کسی ک هزینه کنه ولی اونا علمشون رو نمیفروشن فقط پول میگیرن و کارو انجام میدن.
    برید داستان توتال و منابع مشترک گازی ایران رو بخونید تا بفهمید چرا مهمه که علم رو خودمون داشته باشیم و مال خودمون باشه.

    • herogame

      تمام دانشمندان و نخبه های این کشور رو بخاطر ایدئولوژی به فاک دادین الان علم براتون مهم شده؟ ماهواره هوا میکنین؟ خجالت نمیکشی اینو تایپ میکنی؟

      • Aboy

        الان من مسئولی چیزی هستم؟؟؟
        بدم میاد از اکانتایی مثل شما که فقط بلدین تو کامنتا مزخرف بنویسید
        من کشورمو دوس دارم و هرگونه پیشرفتی رو بدون در نظر گرفتن هیچگونه ایدئولوژی سیاسی حمایت میکنم(حتی اگه خیلی جاها هم با سیاست ها مخالف باشم)
        و به نظر من تو باید از خودت خجالت بکشی که درکت در حد همینه ک هر چی بشه بپری زیر پستا و کامنت بنویسی و متاسفانه همه چیو برای ایدئولوژی سیاسیت تخریب کنی.

  • opda511

    دهنتون سرویس با این تیتر ظریفی زدید خخخخخخ? ? ?

  • Mohamad Mohebian

    خود ما ادمای تو این کشور هم شدیم قسمتی از تجربه

  • طاووس

    زمان احمدی‌نژاد همه پرتاب ها موفق انجام می‌شد، یادم تو را فراموش

  • molavy

    یک عده میگن نون نمیشه و پیش و پا افتاده است و...ولی این تکنولوژی پیش و پا افتاده رو آمریکا داره چند ده میلیارد دلار سالانه ازش پول در میاره از سرویسها و خدمات فضایی و ماهواره ای که میده

    • draius

      اوون پولی هم که در بیاد قطعا تو جیب منو تو نمی ره و از منافعش هیچی به مردم عادی نمی رسه.

  • ali_mlk

    پیشرفت یعنی اینکه وزیر بیاد بگه برای ماهواره بر سمیرغ دعا کنید تا به مدار برسه، پیشرفت یعنی همین که ما دعا رو با تکنولوژی پیوند بدیم و نقص های احتمالی رو بجای برطرف کردن با خونون دعا درست کنیم، خدایا این که پودر شد خودت بعدی رو درست کنن ما دست نمیزنیم، ببینم چی میشه، بجای این مسخره بازی ها کاری کنید که نخبه ها از کشور نرن تا بتونید بهترشو بسازید

    • molavy

      در مورد مفهوم دعا بیشتر تحقیق کنید ، سوءتفاهم کمتر میشه ...

  • هایزنبرگ

    چندروز پیش داشتم فکر می‌کردم، پسر اینا حتی به گرد شوروی هم نمیرسن، اصلا چی هستید شما؟ من از انجام پرتاب موشک و ... خیلی خوشم میاد، ولی اخه بابا شما خیلی بی‌سوادید، پول رو دارید حروم می‌کنید. طرف تو آمریکا با شلوارک پامیشه میره موشک پرت میکنه که بره نزدیک جو برای آخر هفته فقط واسه تفریح! همه رو فراری دادید مارم اسیر کردید، رو همه مون هم انواع اسم ها رو میگذارید تا میگیم کارتون رو بلد نیستید لطفاً برید کنار کسانی که سوادش رو دارند بیان جلو شما هم ازشون یاد بگیرید.

  • opda511

    احتمالا دژمن نذاشته بره بالا ... این دژمن خیلی دژمنه و این خیلی بده...

  • آریا

    موفق هم میشد چه دردی از مردم دوا میکرد؟
    این مملکت اینقدر سوراخ سمبه داره که هرچی خرجش کنی پر نمیشه حالا موشک هوا کردنتون چیه؟
    پاکستان بیست سال پیش ماهواره تو مدار گذاشت ولی مردمش تو کثافت زندگی میکنند.
    الان تو دنیا شرکتهای خصوصی با چهل تا کارمند موشک می‌سازند و ماهواره میفرستند فضا اینقدری هم که این آقایون خرج میکنن اونها خرج نمی‌کنند.

    • shadmehr12

      اینقدر .... هستی که نمیدونی هر کشوری تو دنیا ( چه پیشرفته و چه جهان سومی) یه بودجه برای تحقیق و توسعه فناوری های فضایی داره، هیچ ربطی هم به معیشت کشور نداره.

      • herogame

        کشوری که مردم خودشو برای معیشت میکشه نیازی به ماهواره نداره

    • shadmehr12

      تو فقط بلدی حرف بزنی؟ تو چیکار بلدی کنی؟ تو عرضه داری فقط ماکت همین ماهواره رو درست کنی؟

      • آریا

        من کار زیاد بلدم بکنم ولی فکر نکنم تو خوشت بیاد

  • naser

    دومیلیون یورو پر شد رفت بین زوباله ها لعنت بر این رژیم و دولت نفهم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی