ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماندگاری ویروس کرونا
تکنولوژی

ایران بعد از چین بیشترین تلفات کرونا را در دنیا پیدا کرد؛ ۱۵ کشته و ۹۵ مبتلا

وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا اعلام کرده که تا امروز 95 مبتلا و 15 فوتی بر اثر کرونا در کشور صورت گرفته است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که با تعطیلی ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۶ اسفند ۱۳۹۸  |  ۱۴:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا اعلام کرده که تا امروز 95 مبتلا و 15 فوتی بر اثر کرونا در کشور صورت گرفته است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که با تعطیلی مدارس موافق نیست چرا که این موضوع موجب سفر مردم به مناطق مختلف کشور می‌شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گزارشی که ایلنا منتشر ساخته اعلام کرده که از ظهر دیروز ۳۴ مبتلای دیگر در شهرهای مختلف رویت شده‌اند و این آمار را به تفکیک چنین اعلام کرده است:

«از این 34 مورد 16 نفر از استان قم، 9 نفر در تهران، یک نفر فارس، دو نفر مازندران، دو نفر گیلان، یک نفر شهرستان نیشابور، دو نفر البرز و یک نفر در قشم بوده‌اند. این افراد که اغلب مواردی هستند که در خارج از استان قم تایید شده است افرادی هستند که از قم مراجعت کرده‌اند یا از اهالی قم هستند از جمله مورد جزیره قشم و مواردی که در شمال کشور تایید شده‌اند.»

به گفته جهان‌پور وزارت بهداشت دلایل این سفرها را تعطیلات مدارس می‌داند و او تاکید می‌کند اغلب مواردی که به کرونا مبتلا شده‌اند به نوعی مراوده با ساکنین یا شهر قم داشته‌اند: « امن‌ترین جا قطعا خانه‌ها و شهرهای خودمان است از انجام سفرهای غیرضروی حتی درون شهری لغو شود به ویژه بیماران خاص و افراد مسن.»

جهانپور در پاسخ به این سوال که اقلام بهداشتی مثل ماسک، دستکش یکبار مصرف و ... از کجا باید تهیه شود و استفاده از آن چقدر ضرورت دارد؟ گفت: «برای جامعه عادی به هیچ وجه استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود و حتی ممکن است به نوعی مخدوش کننده پیشگیری از بیمار‌ی‌های ویروسی باشد. با ارزیابی ریسک و شیوع این ویروس اولویت و حفظ امنیت افراد پرخطر یا در معرض خطر جهت استفاده از ماسک اهمیت می‌یابد. در شهرستان قم توزیع ماسک در قالب بسته‌های حاوی ماسک،‌ ژل ضدعفونی کننده، دستکش و محتوای آموزشی مکتوب آغاز شده است.»

به گفته این مقام مسئول ۷۰۰ هزار بسته تا دیشب وارد شهر قم شده و مراحل توزیع آن نیز از امروز آغاز شده است: «این بسته‌ها باید تا امروز به تعداد خانواده‌ها توزیع شود. قطعا اگر شخصی در معرض خطر باشد سیستم سلامت و درمانی کشور این خطر را مرتفع خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • noisymind

    یعنی به خاطر بی تدبیری بعضیا! ایرانیا دان کل دنیا رو به گند میکشن!!!

  • mobin34

    یعنی بدتر از خود ویروس کرونا افرادی هستن که
    ویروس نا امیدی رو تبلیغ یا پررنگ میکنند

    این افراد که از پست های قبلیشون هم قابل تشخیص اند با این کاراشون حتی از پست ترین حیوانات هم پست ترند و دیگران رو حیوان میدونن

  • Shayan

    کرونا مهار شد کرونا مهار شد
    دیگه چه خبر

  • herogame

    این داستان سر دراز داره، امروز یه کشته داشتیم تو شهرمون جوون 25 ساله

  • HhMojtaba666

    ویروسم یروز کارش تموم میشه.
    امیدوارم مردم یادشون نره چیش شد که اومد به ایران،(ماهان)
    یادمون نره مثل بقیه بحرانها چطور اول تکذیب کردن،

    • ersam

      به هر حال ایران هم میومد. ارتباط با کل کشورها رو که نمیتونستیم قطع کنیم. برخی مبتلایان از کشورهای دیگه غیر مستقیم اومدن ایران. ولی به هر حال باید حد اکثر جدیت در پیشگیری میشد. شاید و البته شاید تلفات کمتری میداشتیم.

      • محمدرضا

        اره ایران میومد ولی ماهان که نباید مستقیم پرواز میکرد چین و اینکه تا دقیقه 90 تو قم بی توجهی میشد.
        اینا بهونه نمیشه.

  • thepjt

    تعجبی هم نداره ... از مدیران مملکتی فقط بلد اند چــپــاول کنند ، انتظار داری مدیریت بحران بتونند انجام بدند ؟؟ .... والا اینها تو شرایط عادی رو تبدیل به بحران میکنند .... اونوقت بتونند بحران رو مدیریت کنند ؟ ..

    اینکه از این مدیران بخوایم مدیریت کنند ، مثل این میمونه که از پنگوئن ها بخوایم پرواز کنند !!!!

    • محمدرضا

      دقیقا، امیدوارم یه روز نجات پیدا کنیم.

  • Xperia_Sola

    خدا رو شکر کلید بهشت و جهنم رو دست شماها ندادن وگرنه خدا می دونست چه فاجعه ایی می شد

  • mahdi

    والا،مردم ما خیلی ساده اند که دامن به این تفرقه ها میزنن، ویروس کووید ۱۹ تو بیشتر کشور های همسایه،بیشتر از ما مبتلا و کشته داده،فقط اونا فرقشون با ما اینه که دولتشون اعلام نمیکنه،ما ساده ایم اعلام میکنیم. تا چند روز دیگه خبراش میاد

    • محمدرضا

      وضعیت همین میمونه تا وقتی مغزهای فاسدی مثل شماها از اینـا (بلا نسبت درخت) دفاع میکنن، نویسنده این کامنتم معلومه یه بچه راهنمایی نهایتا دبیرستانی که تحت تاثیر حرفای معلم دفاعیش قرار گرفته ??????

    • HhMojtaba666

      بحران اصلی خود شمایی نه ویروس

      • ersam

        خودت چی هستی؟!!

    • GEEEEK

      امار را چک کن حیوان.https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

      • ersam

        حیوان خودتی گوساله درست صحبت کن. خیلی از کشورها بخصوص کشورهای توریستی آمار درستی ارائه ندادند و قطعا آمار بیشتری دارند. ولی طبیعتا آمار مبتلایان ما هم باید بیش از اینها باشه و خیلی ها حاد نشده و یا تست ندادند فعلا.

        • Akswho

          امسال شما سرشون مثل کبک زیر برفه همیشه هم توهم توطئه دارن یعنی اینقدر که شما ها ایران رو گنده کردین فکر میکنین خبری باور کن از خیلیا بپرسی توی بقیه کشورا ایران با عراق اشتباهش میگیرن تنها دلیل اینکه ما با دنیا مشکل داریم اینه که نمیتونیم بهشون برسیم فقط مثل یه بچه دو ساله نق نق میکنیم تا بهمون توجه کنن

  • sayemarg

    www.worldometers . info/coronavirus

    این سایت آمار آنلاین از مبتلایان و کشته شده های کرونا تو جهان میده

    طبق آمار این سایت که کره جنوبی دومه ... نمیدونم بر اساس چه معیار شما ایران بعد چین قرار گرفته ⁦??‍♂️⁩

    • GEEEEK

      https://www.sciencealert.com/these-5-tools-provide-up-to-date-tracking-of-the-coronavirus

    • Xperia_Sola

      برادر تیتر رو نخوندی انگار، نوشته تعداد کشته های این ویروس نه مبتلایان

      • ersam

        فکر میکنم یکی از دلایل کشته های قابل توجه ایران هم در روزهای ابتدایی عدم آگاهی مردم و مراجعه دیر هنگامه. امیدواریم زودتر این رقم به صفر برسه. همه با هم اطلاع رسانی درست بکنیم و مراقب همدیگه باشیم.

  • mohammad_reza_shahi

    دیروز صبح نماینده قم در مجلس ۵۰ نفری فوتی رو تایید کرد، یک روز بعدش شما میگی ۱۵ نفر؟!
    معکوس؟ زنده میشن؟

مطالب پیشنهادی