ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

در دهمین روز اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت، تازه‌ترین آمار جانباختگان ویروس کرونا در ایران را ۴۳ نفر اعلام کرد. جهانپور همچنین اعلام کرده ۵۹۳ نفر به این ویروس ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۸  |  ۱۸:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در دهمین روز اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت، تازه‌ترین آمار جانباختگان ویروس کرونا در ایران را ۴۳ نفر اعلام کرد. جهانپور همچنین اعلام کرده ۵۹۳ نفر به این ویروس دچار شده‌اند. گفتنیست تعداد این افراد یک روز پیش ۳۸۸ نفر بود. همچنین به گفته وزارت بهداشت ایران تاکنون ۱۲۳ نفر پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور ۲۰۵ مورد افزایش داشته که از این تعداد ۵۲ مورد در تهران شناسایی شده است. این در حالی است که طبق آمار رسمی تعداد مبتلایان جدید در شهر قم که کانون شیوع این ویروس مرگبار شناخته می‌شود در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۲۱ مورد بوده است.

این رقم در استان گیلان ۱۷ مورد و در استان گلستان ۲۲ مورد گزارش شد، اما جهانپور بیش از همه بر استان گلستان تاکید داشته و هشدار داد که این استان در حال تبدیل شدن به «کانون شیوع» در نوار شمالی کشور است. در حال حاضر و با مشاهده این آمار باید گفت که ایران پس از چین دارای بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا است.

وزارت بهداشت بار دیگر از تمام مردم خواسته که تا حد ممکن در خانه بمانند. بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، این هفته شیوع ویروس کرونا اوج خواهد گرفت و این آمار رشد صعودی را طی خواهند کرد. آمارهای ضد و نقیض دیگری که وزارت بهداشت آن را رد کرده نیز خبر از مرگ بیش از دویست تن می‌دهد.

با رشد این شیوع، بسیاری از کشورها نیز محدودیت‌های سفر علیه ایران را مقرر کرده‌اند که تازه‌ترین آنها کشور استرالیا است. شب گذشته مقامات ایالت کوئینزلند استرالیا گفتند یک زن ۶۳ ساله ساکن شهر گلدکست که اخیرا از ایران برگشته بود به ویروس کرونا مبتلا شده است. طبق این محدودیت‌ها، از این پس اتباع خارجی که از ایران به مقصد استرالیا سفر می‌کنند، باید دو هفته از خروج آنها از ایران برای ورود به استرالیا گذشته باشد.

نیوزیلند نیز محدودیت‌هایی برای افرادی که از ایران سفر می‌کنند وضع کرده است. این کشور اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرده که مربوط به مسافری از ایران بوده است. گفتنیست وزارت خارجه کانادا هم از شهروندان خود در ایران خواسته است این کشور را ترک کنند.

شایان ذکر است صبح امروز سازمان جهانی بهداشت خطر شیوع ویروس کرونا در جهان را بسیار زیاد توصیف کرده و هشدار در این باره به  بالاترین سطح ممکن رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mamad r€Za

    همه چی تحت کنترله و این آمار کار دشمنه،دشمنانمون از هر راهی به ما حمله میکنند ما باید بصیرت داشته باشیم گول نخوریم. شنبه شد عایا....؟

  • naser

    امار خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست این کوسکشا هیچوقت راستشو به مردم نمیگن ار اون دیکتاتورهای حرفه ای هستن

  • Akswho

    هیچ اماره درستی داده نمیشه خیلی ها رو حتی دلیل مرگ رو ایست قلبی یا انفولانزا نوشتن رد کردن

  • Xperia_Sola

    جالبه طبق آمار کشوری وضعیت وخیم نداریم اما تلافتمون بعد از چین دومه یعنی اینایی که فوت شدن قبلش وضعیتشون وخیم نبوده؟

  • Mohammad 13759

    این امار و ارقام دروغه ، روزی روزگاری حدود ۱۵ سال پیش در استان تهران در یک روز زمستانی و در یک تصادف زنجیره ای حدود ۸۰ نفر جان خود را از دست دادند اما در ان شب در صدا وسیما ایران امار کشته شدگان رو ۳ نفر و امار زخمی ها رو ۲۰ نفر اعلام کرد و رئیس پلیس راهنمای و رانندگی انرا تایید کرد در صورتی که در ان محل ۸۰ جسد بود و حدود ۵۰ ضخمی و تمام اخبار این حکومت غلط و دروغ است.

  • herogame

    آمار و ارقام همه پشمه

  • Pedram php

    هر جور حساب میکنم بی نهایت ادمای بی خیالی داریم. رفتم پمپ بنزین هنوز خیلیا بدون دستکش راحت دارن بنزین میزنن. راحت دارن پول رد وبدل میکنن. هنوز فکر میکنن خاله بازیه این حرفا و این مریضی

مطالب پیشنهادی