ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

توسعه دستگاه کمک تنفسی بیماران کرونا در کمتر از 100 ساعت؛ شاهکار تیم فرمول یک مرسدس بنز

در پی تعلیق مسابقات فرمولاوان، هفت تیم برجسته از میان تیم های فعال در این مسابقات دست به دست یکدیگر داده اند تا از دانش و توان مهندسی و ساخت بالای خود در راستای توسعه ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۱۱ فروردین ۱۳۹۹  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در پی تعلیق مسابقات فرمولاوان، هفت تیم برجسته از میان تیم های فعال در این مسابقات دست به دست یکدیگر داده اند تا از دانش و توان مهندسی و ساخت بالای خود در راستای توسعه سیستم های پزشکی مورد نیاز اقدام نمایند. در اولین اقدام تیم فرمول یک مرسدس بنز که در فصل های اخیر موفق به کسب تمامی عناوین قهرمانی شده توانسته در کمتر از یک صد ساعت و با استفاده از روش مهندسی معکوس، یکی از دستگاه های کمک تنفسی رو باز طراحی کند.

این اقدام در راستای کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ تولید این دستگاه ها انجام شده است چرا که نیاز پزشکی بسیار زیادی به این دستگاه ها در تمامی کشورهای جهان وجود دارد و تولید انبوه و بهینه سازی دستگاه های کمک تنفسی می تواند اقدام بسیار مهمی در شرایط حساس فعلی قلمداد شود.

دستگاهی که مهندسان مرسدس بنز به تکنولوژی آن دست یافته اند، CPAP نام دارد که در واقع می تواند فشار هوای مثبت را به شکل مستمر تامین نماید. براساس تجربه پزشکان ایتالیایی، 50 درصد از افراد دارای عفونت ریه که از CPAP استفاده کرده اند، نیازی به استفاده از دستگاه پیچیده تر و گران قیمت تر کمک مکانیک تنفسی (ونتیلیتور) پیدا نکرده اند.

دستگاه کمک تنفسی

از این رو ساخت 30 هزار دستگاه کمک تنفسی CPAP در برنامه مهندسان فرمول یک قرار دارد و امید است که تولید سریع این وسایل باعث رفع نیاز بیمارستان های انگلستان و سایر کشورهای در معرض شیوع کرونا شود.

از سوی دیگر توسعه این دستگاه کمک تنفسی امکان بستری شدن بیماران بدحال در خانه ها را نیز فراهم می آورد که به معنای نیاز کمتر به اشغال شدن تخت های ضروری بیمارستانی در شرایط فعلی خواهد بود.

گفتنی است که تیم های فرمول یک به ساخت و توسعه فوق سریع قطعات فنی شهرت دارند و به طور معمول به دلیل فشار شدید مسابقات اتومبیل رانی ناچارند تا قطعات تازه فنی را در ظرف مدت بسیار کوتاهی توسعه داده و مورد آزمایش قرار دهند، طبیعتا این ویژگی می تواند در وضعیت شیوع جهانی بیماری کرونا به کمک کادر درمان بیاید و جان بسیاری افراد را نجات دهد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Milad Es

    به نظر شما مهندس ها بیشتر جون آدم ها رو نجات میدن یا پزشک ها؟?
    چرا درآمد ماهیانه یه پزشک تو ایران چند ده برابر یه مهندسه؟ ?

    • Khan

      شما برو همین ونیتلاتور و CPAP رو نه از اول طراحی بعد تولید، با مهندسی معکوس مثل همین ها تولید کن اگر درامدت از پزشک‌ها کمتر شد بیا من خودم باقیمونده‌اش رو واست جبران میکنم. زیرپتو حرف زدن و کامنت کردنش آسونه، اون بیرون خودتو نشون بده میبینی چطور پول سرازیر میشه واست حتی توی همین خراب‌شده خودمون

      • Milad Es

        شما چرا میخوای منو بزنی؟بجای جبهه گرفتن به این دو سوال جواب میدادی. من که نگفتم کی بیشتره یا کی بهتره. فقط دو سوال کردم که درمورد این دو موضوع فکر کنی. تازه مثالت هم اشتباه هست همه میدونن تولید اگر موفقیت آمیز باشه از یه کار خدماتی درآمدی بیشتری داره.

    • کامی خان

      عزیزم اینا مهندس بنزن همشون نابغه ن و درامدشون هم چندبرابر پزشکاس!
      با رتبه ۱۲۰,۰۰۰ تو دانشگاه ازاد ده بالا مهندسی مکانیک نخوندن!

      • Argada

        متاسفانه بسیاری از مردم بدون کمترین آگاهی فقط به خاطر برخی مشکلات و به دلایل اینکه دوست دارند اگرچه فکر میکنند باشه نظر میدن.
        دوست من در اکثر کشورها درآمد پزشکان بالاتر از بقیه رشته ها هست. در آمریکا درآمد یکسال یک پزشک بسته به نوع تخصص حدود 200 هزار دلار به بالا هست در حالی که درآمد یک نابغه مهندسی در بهترین شرایط کمتر از 150 هزار دلار در سال هست. هر چند شرایط کاری برای مهندسین و پزشکان و میزان مالیات در کشورهای پیشرفته هم بالا و متفاوت هست. کافیه کمی در موردش سرچ کنید و از منابع خارجی کمک بگیربد

        • کامی خان

          بیل گیتس، زاکربرگ، ایلان ماسک و ... هم مهندس هستن که ثروتمندترین افراد دنیا هستن و فکر نمیکنم تو لیست ثروتمندای دنیا اثری از هیچ پزشکی باشه!
          همونطور که گفتم تو ایران همه با درامد ناشی از تحصیلات مشکل دارن چون خودشون نتونستن اما با درامد دلالان خودرو، مسکن و ... که درامدشون چند برابره پزشکاس مشکلی ندارن، چرا؟! چون همین افراد ناراضی به درامد پزشکا خودشونم اگر بتونن ماشین و مسکن احتکار میکنن و چندبرابر قیمت واقعی میفروشن پس مشکلی با این درامد ندارن اما نمی تونن پزشک بشن پس گیر بدیم به درامد پزشکا!!!

      • Jupiter۳۶۵

        شما رتبه این آقا رو از کجا تشخیص دادی الان؟

        • کامی خان

          رتبه کسی رو تشخیص ندادم ولی تو ایران هم اکثر رتبه های برتر رشته های مهندسی بورس امریکا و کانادا گرفتن و کیفیت زندگی و درامدشون از پزشکا بالاتره!
          من خودم پزشک نیستم ولی بجای حسادت به درامد پزشکا یه نگاهی به درامد بازیگرا و سلبریتی های بی هنر کشورت بنداز یا فوتبالیستا!

مطالب پیشنهادی