اپل با تصاحب اپلیکیشن Dark Sky، نسخه اندرویدی آن را حذف میکند
اپلیکیشن Dark Sky توسط اپل خریداری شد. این شرکت قصد دارد نسخه مخصوص اندروید و Wear OS این برنامه پیشبینی آب و هوا را در تاریخ 11 تیر غیرفعال کند. در حال حاضر اپل قصد ...
اپلیکیشن Dark Sky توسط اپل خریداری شد. این شرکت قصد دارد نسخه مخصوص اندروید و Wear OS این برنامه پیشبینی آب و هوا را در تاریخ 11 تیر غیرفعال کند.
در حال حاضر اپل قصد ندارد تغییراتی در نسخه iOS این اپلیکیشن ایجاد کند و کاربران میتوانند با پرداخت مبلغ 3.99 دلار، آن را از اپ استور خریداری کنند. برخلاف کاربران اپل، افرادی که از محصولات اندرویدی استفاده میکنند قادر به دانلود آن نخواهند بود، همچنین این برنامه برای Wear OS نیز در دسترس نیست. اگر هم اکنون از این اپلیکیشن در اندروید استفاده میکنید، تنها تا تاریخ 11 تیر روی دستگاه شما کارایی خواهد داشت. در صورتی که هزینه اشتراک پرداخت کرده باشید، Dark Sky این هزینه را به شما پس میدهد.
از سوی دیگر API برنامه دارک اسکای تا پایان سال 2021 کار میکند، اما این اپلیکیشن توسعهدهندگان جدید را قبول نخواهد کرد. با توجه به این موضوع، سایر اپلیکیشنها قادر به استفاده از اطلاعات Dark Sky در اپلیکیشنهای خود نخواهند بود.
حتی اگر از وبسایت دارک اسکای برای اطلاع از پیشبینی آب و هوا و مشاهده نقشهها استفاده میکنید، این قابلیت نیز از 11 تیر غیرفعال میشود. تنها افرادی که دارای دستگاه با سیستم عامل iOS هستند، قادر به استفاده از این وبسایت پس از تاریخ 11 تیر خواهند بود. هم اکنون برند این برنامه درون وبسایت به «Dark Sky by Apple» تغییر کرده است.
هم بنیانگذار Dark Sky، «آدام گروسمن» در رابطه با فروش این برنامه اعلام کرده:
«هدف ما همیشه ارائه بهترین اطلاعات ممکن در رابطه با آب و هوا برای مردم در سراسر جهان بوده تا آنها ایمن بمانند. ما برای انجام این کار، به حریم شخصی شما احترام میگذاریم. اپل بهترین محل برای تحقق این اهداف است. ما از این موضوع که میتوانیم برنامه خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم و همچنین تاثیری بیشتری در این بخش داشته باشیم، هیجان زده هستیم.»
آمارهای موجود در گوگل پلی، نشان میدهد که این اپلیکیشن بیشتر از ۱ میلیون نصب فعال در سیستم عامل اندروید دارد که در آیندهای نزدیک غیرفعال میشوند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

اپل حسود??
یعنی با عدم خدمت به اندرویدی ها دارید اطلاعات ما رو زیاد میکنید؟
اینا اگه زورشون میرسید اکسیژنم انحصاری میکردن فقط واسه دارندگان گوشی ایفون!
اپل باید آب و بریزه اونجا که میسوزه! هیچ وقت در طوله تاریخ انحصار طلبی جواب نداده و محکوم به فنا شده،خدارو شکر اندروید هست وگرنه آیفون الان اگه بدونه رقیب بود باید دوهزار دلار پول گوشی هاشو میدادیم!برنامه ها هم احتمالا هرکدوم خدا تومن قیمت داشت!
از اپل بدم میاد چون برنامه های اندرویدی خیلی تعدادش بیشتر از اپله و حجم تلگرام توی اندروید ۲۳ مگابایته ولی توی اپل ۱۷۸ مگابایت باید فقط پول هَدَر بدی
ای بابا
میخواستم بگم انحصار طلبی جواب نمیده این روزا ولی داره واسه اپل جواب میده :)))
لعنتی ios خیلی خوبه
اپل دیگه زورش نمیرسه رقابت سالم کنه زده تو انحصار اگه استیو جابز زنده بود با شنیدن این خبر سکته میکرد
"ما از این موضوع که میتوانیم برنامه خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم و همچنین تاثیری بیشتری در این بخش داشته باشیم، هیجان زده هستیم."
اینها که دارند نسخه اندروید و وب رو از دسترس خارج میکنند چطور اینکار باعث میشه اپ در اختیار افراد بیشتری قرار بگیره و از اون بابت هیجان زده اند؟!!
شرکتهای بزرگ با خریدن شرکتهای کوچیکتر و استارت آپ ها عملا نوآوری و رقابت رو دارند از بین میبرند.
برات متاسفم اپل....
مایکروسافت اپلیکشناشو واسه همه پلتفرما منتشر میکنه بعد اپل رو نگا!!!
این انحصاری واقعا چیز مسخره ایی هست. اصلا به نفع مصرف کننده نیست. مثلا تو کنسول بازی یه گیمر چه گناهی کرده که نتونه یه بازی کنه. آدم حس میکنه داره بهش ظلم میشه ??
مایکروسافت این کار و نکنه چکار کنه؟؟؟ مگه پلتفرم موبایلی داره خودش؟؟؟ یه ویندوزفون بود که خودش به فنا دادش... دیگه پلتفرمی نداره بنابراین مجبوره برنامه هاش رو روی پلتفرم های دیگه ارائه بده...