ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون SE جدید معرفی شد؛ موبایل ۴۰۰ دلاری اپل

اپل از نسل دوم آیفون SE رونمایی کرد؛ موبایلی که طراحی ظاهری آن بیش از هرچیز یادآور آیفون ۸ است. اما مشخصاً سخت افزار آیفون SE به روز رسانی شده و حالا از چیپست «A13 ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۷ فروردین ۱۳۹۹  |  ۲۱:۳۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل از نسل دوم آیفون SE رونمایی کرد؛ موبایلی که طراحی ظاهری آن بیش از هرچیز یادآور آیفون ۸ است. اما مشخصاً سخت افزار آیفون SE به روز رسانی شده و حالا از چیپست «A13 Bionic» استفاده می‌کند و حافظه داخلی آن هم تا ۲۵۶ گیگابایت قابل سفارش است.

اپل در بیانیه‌ خبری‌اش می‌گوید که آیفون SE از نمایشگر «Retina HD» استفاده می‌کند و قابلیت «True Tone»  و پشتیبانی از «Dolby Vision» و «HDR10» در آن گنجانده شده. اما در کنار این قابلیت‌ها، مشخصا اولین نکته‌ای که با نگاهی کوتاه به موبایل متوجه آن می‌شوید، حاشیه‌های فوق‌العاده زیاد در بالا و پایین دستگاه است که بیشتر موبایل‌های سال ۲۰۱۵ را یادآوری می‌کند.

اما داستان چیپست، پردازنده مرکزی و پردازشگری گرافیکی متفاوت است و اپل از همان چیپست آشنای A13 Bionic استفاده کرده که سال پیش و در خانواده آیفون ۱۱ به کار رفته بود.

استفاده از همین چپیست به این مفهوم است که تک ماژول دوربین (علی‌رغم عجیب بودنش در سال ۲۰۲۰) بتواند کیفیتی کاملا قابل قبول ارائه دهد. در روزهایی که سنسورهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی به وفور در میان‌رده‌های ۲۰۰ دلاری اندرویدی پیدا می‌شوند، اپل به سراغ همان عدد محبوبش یعنی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رفته که از گشودگی دیافراگم ۱.۸ بهره می‌برد.

نمونه تصویری که اپل می‌گوید با آیفون SE نسل جدید ثبت شده است.

برای تصاویر پرتره، در غیبت سنسور و لنز دوم، اپل به سراغ نوعی فناوری رفته که نامش را «سنجش عمق تک‌چشمی» (Monocular Depth Sensing) گذاشته است. این فناوری آنطور که اپل می‌گوید از یادگیری ماشین برای تشخیص عمق و چهره‌ها استفاده می‌کند.

نمونه تصویری که اپل می‌گوید با آیفون SE نسل جدید ثبت شده است.

در بخش ثبت ویدیو هم، اپل می‌گوید که دوربین آیفون SE از یک لرزشگیر ویدیوی «سینمایی» بهره می‌برد. در مشخصات فنی آن هم می‌شود دید که به لطف پردازنده قدرتمند، این آیفون قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه را در کنار صدای استریو دارد. در جلوی آیفون هم، اپل یک سنسور ۷ مگاپیکسلی را گنجانده است که این دوربین هم می‌تواند جلوه‌ی پرتره را برای کاربر ایجاد کند.

اما سایر موارد، مشترک با آیفون ۸ هستند و حتی این موبایل با یک شارژر ۵ واتی در جعبه به دست خریدار می‌رسد و این در حالی است که این نسخه از آیفون، می‌تواند شارژ ۱۸ واتی را هم پشتیبانی کند. اگر تصمیم به خرید این موبایل دارید می‌توانید یک شارژر قدرتمندتر هم تهیه کنید، چون به هر حال اپل همیشه علاقه دارد به مشتریان خود محصولات جانبی بیشتری بفروشد.

این آیفون که قاب پشتی آن از شیشه ساخته شده از شارژ بی‌سیم سریع هم پشتیبانی می‌کند که می‌تواند دستگاه را در ۳۰ دقیقه از صفر به پنجاه درصد برساند. دیگر مشخصات آیفون جدید شامل استاندارد مقاومت در برابر گرد و خاک و مایعات «IP67» می‌شود؛ به این مفهوم که آیفون برای ۳۰ دقیقه تا عمق ۱ متری آب دوام می‌آورد.

نسل اول آیفون SE، موبایلی کوچک و ۴ اینچی بود اما نسل دوم آن حالا تبدیل به یک موبایل ۴.۷ اینچی شده است که باید از خود بپرسیم آیا همچنان می‌توانیم به آن عنوان «کامپکت» را بدهیم؟ حاشیه‌های زیاد نمایشگر، جواب به این سوال را سخت می‌کنند. نکته بعدی درباره نمایشگر هم این است که دیگر خبری از تکنولوژی «3D Touch» که در سال‌های نه‌چندان دور، اپل هیاهوی زیادی پیرامون آن به راه انداخت، نیست.

اپل، آیفون جدید و ارزانش را از روز جمعه در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی می‌فروشد. برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی باید ۴۴۹ دلار و برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز ۵۴۹ دلار هزینه کرد.

تیزر رسمی معرفی آیفون SE 2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Cahiers

    دوستان گرامی سعی نکنید با اعداد و ارقام دل خودتونو خوش کنید

  • GHAEM

    میتونست همینو بدون حاشیه بزنه که خیلی خوش دست ترش میکرد اینجوری از نظر من اصلا جالب نیست

  • sajad.dh

    دوستانی که هی به حاشیه این گوشی و طراحی قدیمی اون گیر میدن توجه کنید این گوشی نه پرچمدار شرکت اپل هس (با اینکه پردازنده پرچمدار داره) نه میانرده . این گوشی یه آیفون خوش قیمته برای کسانی که عاشق طراحی کلاسیک آیفون هستن که تعداشون هم کم نیست و اون دسته از کسانی که عاشق اندروید (شیائومی) هستن ویا به تازگی به اپل دوستان پیوستن اصلا زیبایی این گوشی رو درک نمیکنند . میانرده شرکت اپل آیفون 11 معمولی هست و پرچمدار اون آیفون 11 پرو و پرومکس اون دوستی هم که میخواست k30 پرو رو مقایسه کنه باید با آیفون 11 مقایسه کنه نه این گوشی .
    همین بس که با این برچسب قیمتی از بهترین پردازنده اپل داره استفاده میکنه و حتی پرچمداران آشغال شیائومی رو هم پشت سر میزاره . باز هم میگم این گوشی تولید میشه برای طرفداران طراحی کلاسیک آیفون که ظاهر کلاسیک آیفون های قدیمی رو دوست دارن و نه نیازی به اثر انگشت زیر صفحه دارن و نه حاشیه کمتر اگر عیب یابیتون خوبه از 11 پرو مکس ایراد بگیرید.
    حیف برند هایی مثل htc که در رقابت نیستن وگرنه برند هایی مثل شیائومی اصلا ارزش آووردن اسمشونم ندارن همین الان پرچمدار شیائومی رو در کنار یه one m8 بزارید کیفیت و ظرافت ساخت m8 به مراتب بیشتره طرفدارای شیائومی در ایران بیشتر از خود چین هستن

  • mehdi22

    " اگر تصمیم به خرید این موبایل دارید می‌توانید یک شارژر قدرتمندتر هم تهیه کنید، چون به هر حال اپل همیشه علاقه دارد به مشتریان خود محصولات جانبی بیشتری بفروشد " !!!!
    این همون کلاهیه که چند ساله سر مردم میزاره
    حالا برو اون شارژر بگیره ببین چنده!!!
    فک نکنم تو این دوره از تکنولوژی که ارزونترین گوش ها هم حاشیه نداره کسی دوس داشته باشه اینو دستش بگیره
    البته اینم از سیاستشه
    میخواد نسخه بعدی حاشیه هارو حذف کنه ایندفعه هم اینطوری بچاپه
    نوت 8پرو شیاوومی 170 دلار 128گیگ دوربین 64 با اون بنچ مارک و شارژر داخل قوطیش و پشت ورو گوریلا گلس 5 کجاو این با این امکاناتش تو ایران کجا

  • see

    شیایومی می 10 پرو 1000 دلاری هندفری تو جعبش نداره ولی دوستان طرفدار چین ، خودشون رو میزنن کوچه علی چپ

  • see

    دوستان یه جور جبه گرفتند مثل اینکه اصلا مشخصات رو نمیبینند،
    اولا این رو بگن اسم گوشی ایفون se هست گوشی کلاسیک اپل، ایفون se نسل اول طراحی ایفون 5 رو داشت این هم نسل دوم طراحی ایفون 8
    اما میریم سراغ سخت افزار، تو این قیمت هیچ گوشی بعضی از قابلیت های اون رو نداره، ضد اب بودنip67، شارژ وایرلس ، پردازنده پرچمدار a13، فریم آلمینیومی ، و شیشه
    فیلمبرداری 4k 60 فریم
    اسپیکر استریو ، یکسال اشتراک رایگان اپل تی وی و...
    همه فقط 399 دلار
    قیمتی برابر کمتر از a71 پلاستیکی سامسونگ ، که نصف این امکانات رو نداره،
    شمایی که k30 پرو رو مثال میزنی، k30ضد اب نیست ، k30 اسپیکر استریو نداره، k30شارژ وایرلس نداره
    k30 پنج سال اپدیت منظم دریافت نمیکنه
    k30 قیمت جهانیش هنوز معرفی نشده
    شیایومی می 10 پرو قیمت بازار چینش 600 دلار ولی بازار جهانی 999 دلار
    پس خواهشاً اول مشخصات رو ببینید بعد نظر بدید
    این گوشی طراحی کلاسیک داره برای کاربر هایی هست که این طراحی رو با قدرت بالا میخوان، کسی میخواست طراحی دیگه ای دوست داشت میتونه ایفون xr ،11 بگیره
    399 دلار با این امکانات مفته کدوم میانرده ای 5 سال اپدیت میگیره، کدوم میانرده ای پردازنده a13 و ضد اب و ... داره
    سامسونگ پلاستیکی خوبه نکنه؟

    • ℳԊT

      سامسونگ هم خوب نیست .
      گوشی فقط GLX !

    • ℳԊT

      با 6 میلیون میشه ی گوشی اندروید خیلی خیلی خیلی بهتر و قوی تر خرید

  • کامی خان

    سخت افزارش خوبه اما فک کنم این قابا زیادی مونده بوده رو دستشون اینجوری میخوان ابشون کنن??

  • Hamed_P_Azad

    حقیقتش اینکه هیچ تغییر خاصی تو طراحیش ندادن یه کم تو ذوق میزنه. اما برای من که الان ۴ ساله SE قدیمی رو دارم قانع کنندست که بخرمش. به نظرم فروش خوبی خواهد داشت البته امیدوارم تو ایران با قیمت قابل خرید بیاد.

  • moosareza

    قرار بود مبنای طراحی ها ایفون 10 باشه و 4 اینچی بودن ملاک SE وگرنه چرا SE میگفتیم 9

  • ali

    آشغاله. این چه طراحی زشتی. اگه سونی بود میکوبوندنش.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی