کرونا در سایه تئوری توطئه؛ بودجه تحقیقات مشترک آمریکا و چین قطع شد
موسسه ملی سلامت ایالات متحده آمریکا (NIH) به یکباره تصمیم گرفت بودجه پروژه بلندمدت مشترک میان دانشمندان این کشور و چین را قطع کند، پروژهای که نحوه انتقال ویروس کرونا توسط خفاشها به انسانها را ...
موسسه ملی سلامت ایالات متحده آمریکا (NIH) به یکباره تصمیم گرفت بودجه پروژه بلندمدت مشترک میان دانشمندان این کشور و چین را قطع کند، پروژهای که نحوه انتقال ویروس کرونا توسط خفاشها به انسانها را مورد بررسی قرار میدهد.
به گفته دانشمندان، قطع این بودجه میتواند در تحقیقات حیاتی و مهمی که ممکن است مانع از گسترش شیوع کرونا شود، اختلال ایجاد کند. این تصمیم بر اساس تئوریهای توطئه گرفته شده که نارضایتی دانشمندان را در پی داشته. دولت ترامپ کشور چین را مسئول شیوع این بیماری میداند و منشا آن را آزمایشگاهی در این کشور اعلام کرده است.
برای اولین بار نشریه «پولیتیکو» (POLITICO) در تاریخ ۸ اردیبهشت گزارشی در این رابطه منتشر کرد، اما ایمیلهای منتشر شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت توسط مجله Science نشان میدهد که علت چنین تصمیمی، تئوری توطئه مبنی بر شیوع این بیماری توسط محققان چینی در ووهان بوده است، البته برای چنین تئوری مدرکی وجود ندارد یا دولت آن را ارائه نکرده است.
این تحقیق که دیگر بودجهای از سوی NIH برای آن درنظر گرفته نمیشود، با عنوان «درک خطر ایجاد ویروس کرونا در خفاش» توسط یک موسسه غیر انتفاعی مستقر در نیویورک و با همکاری محقق برجسته چینی در حال انجام است. موسسه ملی سلامت آمریکا برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت که ۳.۱ میلیون دلار بودجه برای مدت زمان ۵ سال برای این پروژه درنظر بگیرد، البته در سال ۲۰۱۹ این بودجه به علت نتایج عالی آن تمدید شد.
بر اساس اعلام این مجله، ابتدا کمک هزینه ۵۹۹ هزار دلاری به این ویروس شناس چینی، «شی ژنگلی» تعلق گرفت. شی به همراه همکاران خود بیش از ۱۵ هزار نمونه بیولوژیکی از خفاشهای وحشی جمع آوری کرده و بخشی از بودجه NIH مربوط به تحقیقات ژنتیکی برای شناسایی ریسک بالای انتقال این ویروس از خفاشها به انسان است.
یکی از محققان این پروژه، «دزاک» در رابطه با قطع بودجه اعلام کرده:
«دلیل پرداخت این کمک مالی برای ۵ سال، این است که پروژه ما برای جلوگیری از شیوع بیماری بسیار مهم است.»
تا به امروز حداقل ۲۰ مقاله از این پروژه به چاپ رسیده و همچنین باعث شناسایی چندین توالی ژنتیکی ویروس کرونا در خفاش شده. در حالی NIH بودجه این پروژه را قطع کرده که برخی از نتایج آن باعث توسعه داروی رمدسیویر شده و آمریکا به تازگی مجوز استفاده از آن را در بیمارستانها صادر کرده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

کار خوبی کرد. با این حال کافی نیست چین باید تحریم بشه و غرامت پرداخت کنه
مردم جهان خواستار تشکیل دادگاه جنایاتکاران بین المللی در لاهه بر ضد ترامپ و رهبران اروپایی هستند ترامپ باید به خاطر قتل عالم حداقل 65000 هزار امریکایی مظلوم در دادگاه جوابگو باشد نمی گزاریم ترامپ هم مثل بقیه روسای جمهور جنایتکار امریکا در برود
از مسولین دیجیاتو خواهش میکنم اکانتpylordvader را مسدود کنید این شخص وبسایت تکنولوژی رو با شیره کش خونه اشتباه گرفته ، بدون هیچ دیدی نسبت به مطالب صرفا با هرز گویی اجازه نمیده که نظرات مرتبط دیده بشه ، متشکرم
کاش به جای بستن دهن دیگران و سانسور کردنشون یاد میگرفتیم چشم و گوش خودمون رو کنترل کنیم
کلا اشک در چشم مسئولین دیجیاتو جمع شد داداش من قبلا به اون یکی حقوق بگیر سفارت گفتم کلا نظر شما ها را یا بودن یا نبودن شما برایم مهم نیست شما چرا خودت را اینقدر جدی گرفتی البته این جور نظرات یک مینیاتور از جامعه ایران است که نشان می دهد باعث بدبختی اول اخر مردم ایران خودشان هستند اما بدبختی به سراغ امثال من نمی اید چون کلا امثال شما فکر شما نظر شما نگاه شما جمع شما اصلا برایم پشیزی نمی ارزد مدیونی اگر فکر کنی ذره ای برای من اهمیتی دارید
فقط اونجا ک میگه مردم مظلوم امریکا و مردم رنج دیده اروپا رو خیلی باحال میگه،فکر کنم کل عمرش رو در مورد امریکا و اروپا تحقیق کرد،البته پای اخبار رسانه ملی،اگ ی بدبختی هم از بدبختیهای مردم ایران بگه میریزن سرش ک ااای جیره خور امریکاس نوکر اسراییله البانی نشینه دشمن دین و خداس،باز ی کسایی با این حرفا و خفه کردن مخالفا منفعت میبرن اما فاز اونایی ک مثل این حاجی کاسه داغتر از اش میشن رو نمیشه فهمید
والله پرده ها کنار رفت و نقاب ها افتاد شما شماره عینکت را ببر بالا یک گوش شویی هم بکن اینکه شما همیشه زیانکار هستی تقصیر دولت نیست تقصیر ذهن بسته خودت است که از هر چیز مذهبی یا غیر مذهبی حتی امریکا برای خودت بت می سازی و شکسته شدن اون بت برایت باور پذیر نیست
دوستان این شخص رو لایک یا دیسلاک نکنید، بهش ریپلای هم نزنید، کلا ignore کنید ، خودش میذاره میره
Oh My ⚽️??⚾️??????
دولت چین بسیار با انچه امریکا سعی دارد فرق دارد و سالیان درازی است رابطه تنگاتنگ علمی اقتصادی سیاسی با امریکا دارد اگر ویروسی با این ابعاد در ازمایشگاه های چین وجود داشت حتما چینی ها به امریکا و حتی اسرائیل این را اطلاع می دادند و از انها کمک می خواستند تلاش ترامپ برای نسبت دادن دولت کره شمالی به دولت ازاد چین بیهوده است بسیاری از زیر ساخت های چین محصول همکاری مشترک چین و امریکا است سالانه صد ها هزار چینی و امریکایی به کشور های هم سفر تجاری علمی سیاسی می کنند چین یک ابر قدرت و عضو دائم شورای امنیت است تلاش تبهکارانه ترامپ یک شورش ناکام برای اسیب رساندن به جامعه بین الملل برای اهداف شوم تجاری و خانوادگی است گویا ترامپ سودای پادشاهی و از بین بردن دموکراسی و سلطنت موروثی در امریکا را دارد امیدوارم که پیرمرد های دموکرات و جمهوری خواه عمق خطر را درک کنند و هرچه سریعتر جلوی شورش وحشتناک ترامپ را بگیرند
بازم که حرف زدی
تا اخرین نفس تا اخرین قطره خون حرف خواهم زد ?
خواسته جامعه بین الملل دستگیری و مجازات سران فاسد اروپایی و امریکایی در دادگاه بین المللی لاهه است مردم امریکا دیگر سکوت نخواهند کرد کمترین کار ترامپ استعفا و تسلیم شدن در مقابل قانون است وگرنه مردم مظلوم امریکا و مردم رنج دیده اروپا سران فاسد خود را مجازات خواهند کرد
یکی نیست بگه اگر قرار باشه هر کسی اینجوری امریکا را زیر زبر کنه پس نقش هویج قمار باز و دم و دستگاه عریض و طویلش چی هست ؟
هیچ کدام از این دروغ های شاخداری که ترامپ به چین بزرگ نسبت می دهد توجیه بی کفایتی و خیانت های ترامپ و امثال ایلان ماسک در به باد فنا دادن ثروت مردم امریکا و بودجه های میلیاردی نظامی به جای توسعه علمی و بیمارستانی نیست !
قرار بود بودجه های کهکشانی پنتاگون صرف جلوگیری از چنین مواردی بشود قرار بود ماهواره های ایلان ماسک شیاد جلوی حمله بیگانه های و جنگ ستارگان را بگیرد نه اینکه یک ویروس فسقلی دنیا را به هم بریزد !
انچه که تجربه اقتصادی نشان می دهد گویا پولشویی گسترده ای در طی این سال های در نظام غیر شفاف حاکم بر امریکا رخ داده است و به نام بودجه های نظامی و تحقیقاتی ثروت گسترده ای در قالب حق سکوت سرمایه گذاری سیاه خارجی و فساد گسترده در هیئت حاکمه امریکا رخ داده !
ترامپ باید به جرم کشتن بیش از 65000 امریکایی بیگناه و غیر نظامی در دادگاه بین المللی لاهه مجازات بشود
هر وقت برای قتل های دهه شصت ، قتلهای زنجیرهای دهه ۶۰ و ۷۰ ، کشتن اقلیت های مذهبی ، کشتن و زندانی کردن فعالان محیط زیست فعالان کارگری ، فعلان اجتماعی ، کشتن معترضین به سیاست های حکومت ، امضا کنندگان نامه به رهبری حکومت ایران رو مجازات کردن ... بعد نوبت آمریکا میرسه ، شما اگر انقدر عدالت خواهی از عدالت و آبادی سرزمینت اول شروع کن و انقدر مثل سیاست های استالین و شوروی سابق دشمنتراشی نکن .
تمام اون کار هایی که گفتی عین عدالت است باید مجسمه سعید امامی ها را از طلا گرفت تو اونقدر جاهلی که حتی نمی دونی سعید امامی مهندس برق از امریکا بود الان باید سعید امامی رئیس جمهور می شد خدا روحش را شاد بکند در مورد دهه شصت هم من دست کسی که منافقین کور دل را به جهنم فرستاد می بوسم منم بودم بدتر از اون می کردم بقیه خز و خاشاکی هم که می گی کلا عددی محسوب نمی شوند اونها یک مشت حقوق بگیر سفارتی و غرب گدا هستند کل اون چیز هایی که گفتی در مقابل یک فقره جنایات امریکا به حساب نمی اید
تو دم از عدالت میزنی با این عقایدت ... که کشتن آدما عین عدالته :)))
بعد آمریکا رو زیر سوال میبری برای کشتن آدما
دایی جنسی که میزنی حلاله حلال
اینقد پرتی که نمیشه جواب داد خیلیییی شوتی عامو