ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژ سریع ۴۰ واتی چه بر سر باتری گوشی می‌آورد؟

یکی از مزایایی که خریداران را به سوی گوشی های «اوپو» می کشاند، پشتیبانی از شارژ سریع است. این شرکت به تازگی گوشی Ace2 را معرفی کرده که به لطف شارژ بسیار سریع ۶۵ واتی تنها ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یکی از مزایایی که خریداران را به سوی گوشی های «اوپو» می کشاند، پشتیبانی از شارژ سریع است. این شرکت به تازگی گوشی Ace2 را معرفی کرده که به لطف شارژ بسیار سریع ۶۵ واتی تنها در ۳۰ دقیقه به طول کامل شارژ می شود اما ظاهرا این قابلیت جنبه‌های منفی قابل توجهی نیز دارد.

تولیدکننده های موبایل و باتری از این مساله که شارژ سری باتری به ظرفیت آن آسیب می رساند اطلاع دارند و به همین خاطر هم گوشی ها پس از رسیدن سطح باتری به حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد روند شارژ را کند می کنند . با این حال اثرات استفاده از آداپتورهای با توان بسیار بالا برای پر کردن باتری گوشی تا حالا به روشنی مشخص نشده بود.

آنطور که سایت AnandTech گزارش داده در بازه زمانی مشخصی که شارژ ۱۵ واتی باتری را تا ۹۰ درصد تحلیل می برد، فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی اوپو ظرفیت باتری را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد. خود اوپو هم این مساله را در حالی تایید کرده که اغلب مدل های پرچمدار و میان رده آنها از شارژ با توان بین ۳۰ تا ۶۰ وات پشتیبانی می کنند.

استفاده اوپو از این روش در عین اطلاع آنها از تخریب باتری ناشی از رقابت فشرده میان شرکت ها است که باعث می شود برای دست پیدا کردن به سهمی بیشتر از بازار به هر روشی متوسل شوند. همین جنبه منفی تخریب باتری باعث شده برخی شرکت های دیگر از جمله اپل و سامسونگ به استفاده از شارژرهای پر توان روی نیاورند.

برای مثال آیفون حداکثر از شارژ ۸ واتی پشتیبانی می کند و باتری پرچمدارهای سری گلکسی هم با توان ۲۵ واتی پر می شود. هرچند برخی مدل ها با شارژ ۴۵ واتی هم سازگاری دارند اما این فناوری تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اول و برای جلوگیری از خاموش شدن باتری فعال می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • 7.62mm

    کلا فست شارژ باعث آسیب به باتری میشه، یه 2 دلیل:
    1. اعمال ولتاژ بالاتر که این باعث واکنش شیمیایی مخرب در باتری میشه
    2. جریان بالاتر و در نتیجه دماب بالاتر باتری که این هم باعث تشدید واکنش شیمیایی در باتری میشه.
    با تکنولوژی حال حاضر باتری حداکثر از شارژر 15 وات استفاده کنید و اجازه ندین که شارژ گوشی از 80 درصد بیشتر بشه. اینطوری عمر باتری خیلی بیشتر میشه

  • s.heydar

    حالا اگه به باتری آسیب بزنه یا نه مگه گوشی رو میخوای چند سال استفاده کنی

  • ahmad khoramboo

    یه سال پی سی پرو با شارژ 40 واتی دارم، الآن هم باطریش مثل روز اول داره کار میکنه
    نیم ساعت اول 75درصد، نیم ساعت دوم 25 درصد
    معمولا شبها هم میزنم به شارژ تا صبح، گوشی هم خاموش میکنم

  • mamad-me

    اپل استفاده نمیکنه از بس که کلاهبردار و دغل بازه. دیگه حداقل ۳۰ وات که میتونه بزاره. این بدترین توجیحی بود که میشد انجام داد. شارژر ۵واتی روی گوشی ۶۰۰ دلاریمون میزاریم چون شارژ ۶۵ واتی برا باتری ضرر داره! بعد صد سال رو گوشی هزار و خورده ای دلاریش از ۵ وات اومد بالاتر..

    • fardin

      دوست عزیز من ایفون 11 پرومکس دارم شارژرش سریعه البته نه به اندازه شارژرهای چینی با این حال از همین شارژر هم استفاده نمیکنم مگر در هنگام ضرورت بجاش از همان شارژر نسل قبل استفاده میکنم . اپل هم شارژر 100 واتی بزاره من باز هم ازش استفاده نمیکنم مگر هنگام ضرورت

  • Nima41148

    اگه سامسونگ و اپل استفاده میکردن حتما مفید بود?

    • amirka0098

      سامسونگ که داره استفاده میکنه

    • sajad.dh

      چه اپل و سامسونگ استفاده کنند یا نکنند شارژر های با توان بالا تازه اول راه هستند و هنوز امتحان خودشون در بلند مدت رو پس ندادند و از طرفی در همین چند وقتی که معرفی شدن معلوم شده که به باتری گوشی آسب میرسونن شما الان بری مقایسه سرعت شارژ آیفون 11 پرومکس با بقیه گوشی ها رو ببینی متوجه میشی که آیفون توی یه زمان کم به 80 درصد میرسه اما از 80 درصد به بعد برای اینکه به باتری گوشی آسیب وارد نشه سرعت شارژ رو بسیار کم میکنه .
      هنوز خیلی زمان باید بگذره تا شما طرفداران برند های چینی به خودتون بیاید و پی ببرید که استفاده از شارژر های بزرگ صرفا جنبه بازار یابی داشته و در کنارش آسیب میزنه به بقیه بخش های گوشی تا شما به خود بیاید و بفهمید که هیچ ارزونی بی حکمت نیست نیازمند گذر زمانه

      • Nima41148

        باشه بای

      • Ahmad.Eskati

        عزیزم شما که میگی تو یه زمان کم به 80% میرسه کاملا اشتباه میکنی چون 1 ساعت زمان کمی نیست، 11 پرو در عرض 1 ساعت شارژ باطریش به 78% میرسه که تایم خیلی زیادیه واسه باطری ای که حجمش 3969 و کمتر از 4000 هستش و 2 ساعت طول میکشه تا کاملا شارژ بشه و این خیلیه واسه یه گوشیه 1100 دلاری.
        گوشی های وان پلاس8پرو و پی40 پرو هواوی با باطری های 4510 و 4200 همش 1 ساعت وقت میبرن تا 100% شارژ بشن، ضمنا این گوشی های چینی درکنار باطری، دوربین، صفحه نمایش، گرافیک، چیپست و... هم از 11پرو سر تر هستن، با قیمتی حدودا نصف اون چیزی که واسه 11 پرو میدی
        و یه چیز دیگه، من خیلی از کس هایی که اپل دارن رو دیدم که همیشه همراه گوشی شون یه پاوربانکم همراه شون هست، یعنی یه هزینه و وسیله بیشتر بخاطر کم کاری اپل...

      • Saeidt

        دقیقا افرین

مطالب پیشنهادی