ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلتفرم بلاکچین TON
تکنولوژی

تلگرام پروژه بلاکچین و ارز دیجیتال گرم را لغو کرد

سرویس پیام‌رسان تلگرام رسما اعلام کرد که پلتفرم بلاکچین TON یا شبکه باز تلگرام را پس از مدت‌ها مجادله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، لغو کرده است. مدیرعامل و موسس تلگرام، ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹  |  ۰۹:۱۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سرویس پیام‌رسان تلگرام رسما اعلام کرد که پلتفرم بلاکچین TON یا شبکه باز تلگرام را پس از مدت‌ها مجادله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، لغو کرده است.

مدیرعامل و موسس تلگرام، «پاول دورف» در کانال شخصی خود نوشت:

«امروز یک روز غم‌انگیز برای ما در تلگرام است. ما توقف پروژه بلاکچین خود را اعلام می‌کنیم.»

به گفته دورف، دادگاهی در ایالات متحده آمریکا مانع از توسعه شبکه باز تلگرام شده. موسس تلگرام در این زمینه گفته:

«چگونه؟ فرض کنید چندین نفر باهم برای ساخت یک معدن طلا پول تهیه می‌کنند تا در آینده طلایی که خارج می‌شود را با یکدیگر تقسیم کنند. پس از این کار قاضی می‌آید و می‌گوید: این افراد برای این پول خود را در معدن طلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به سود دست پیدا کنند و آن‌ها این طلا را برای خود نمی‌خواهند، بلکه بدنبال فروش آن به افراد دیگر هستند. به همین علت آن‌ها اجازه ندارند به طلا دست پیدا کنند.

شاید این حرف به نظر شما منطقی نباشد و شما نیز تنها فردی با این تفکر نیستید، اما چنین اتفاقی دقیقا برای پلتفرم بلاکچین TON به عنوان معدن و توکن گرم به عنوان طلا رخ داده. قاضی از این دلیل استفاده کرد و گفت که مردم مجاز به خرید و فروش گرم نیستند، در حالی که می‌توانند بیت کوین بخرند و بفروشند.»

پلتفرم بلاکچین TON

در حالی پاول دورف خبر از توقف پروژه پلتفرم بلاکچین TON داده که ماه گذشته میلادی به راه‌اندازی آن در آوریل ۲۰۲۱ اشاره کرده بود. علاوه بر این، موسس تلگرام به سرمایه‌گذاران پیشنهاد بازپرداخت ۱.۲ میلیارد دلار، بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری آن‌ها یا ۱۱۰ درصد در یکسال پس از راه‌اندازی این پلتفرم را داده بود.

دورف در یادداشت خود به این موضوع اشاره کرده که دادگاه آمریکا اعلام کرده که توکن گرم نمی‌تواند حتی در خارج از آمریکا توزیع شود، چرا که شهروندان آمریکا بدنبال راه‌حل‌هایی برای دسترسی به پلتفرم TON خواهند بود. دورف نوشته:

«متاسفانه حرف قاضی در آمریکا درباره یک مسئله درست است: ما، مردمی که در خارج از آمریکا هستیم می‌توانیم برای انتخاب رئیس جمهورهای خود رای دهیم اما زمانی که نوبت به مسائل مالی و فناوری می‌رسد، همچنان به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم.»

این پیام‌رسان برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ایده پلتفرم TON و ارز دیجیتال گرم را با سرمایه‌گذاران به اشتراک گذاشت و شرکت‌های «Benchmark» و «Lightspeed Capital» به همراه چندین سرمایه‌گذار روسی با پرداخت مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار به این پروژه پیوستند.

در نهایت موسس تلگرام نوشته:

«من می‌خواهم این نوشته را با آرزوی خوش‌شانسی برای تمام افرادی که در تلاش برای تمرکززدایی، تعادل و برابری در جهان هستند، به پایان ببرم. شما در حال نبرد درستی هستید و این نبرد ممکن است بزرگترین نبرد نسل ما باشد. ما امیدواریم که شما در جایی که ما شکست خورده‌ایم، موفق شوید. بنابراین مراقب باشید و اجازه ندهید فردی شما را گمراه کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • baabak_mousavi

    من این مثال دوروف رو نمیفهمم بلاک چین یه پلتفرم غیر متمرکزه معدن طلا یه جا ثابت معلومه باید اجازه فعالیت رو از زمین دار بگیره آخه چرا یه کشور بتونه جلو فعالیت یه سیستمی که محل خاصی براش تعریف نشده رو بگیره... حرفش خیلی مسخرس مث اینه آمریکا بخاد جلو کارکرد اینترنت رو بگیره با عقل جور در نمیاد

  • Reza Molodi

    دوستان پیام رسان های داخلی مثل سروش پلاس و بله خیلی عالی هستن‌.
    به نظرم از پیامرسان های خارجی مثل تلگرام و واتساپ، کوچ کنیم به داخلی ها

    • NabiKAZ

      اون زمانی که برای یک هفته ارتباط به اینترنت قطع بود و نت ملی شده بود، من اکثر پیامرسان های داخلی رو تست کردم، واقعاً کم آورده بودند همه و هنگ! به هیچ وجه قابل مقایسه با پیام رسان های خارجی نیستند. چه به لحظات کیفیت چه امکانات.

    • khooroos

      بگیر منو همین الان میخوام برم :)

    • فراز

      باشه فقط من نمیدونم الان باید از ییلاق کوچ کنم قشلاق یا بالعکس؟ شما که تو کار کوچ هستی دمت گرم ما تازه کاریم رامون بنداز خیر ببینی

    • Sakaei

      برو ‌... تو بده

    • Erfaan Zandii

      باشه گوز

    • MOhammad AyatOllahi

      نظرت برای خودت

  • YeRahgozarSadeh

    @Someif
    دوست عزیز (!) ما این جا میایم که اخبار فناوری رو بخونیم نه این که مزخرفات امثال شما رو بخونیم. اگر احیانا خواستیم مطالب این جوری بخونیم خیلی راحت تلویزیون رو روشن می‌کنیم یا می‌ریم توییتر که خداروشکر امثال شما توش فراوونه، حالا هم یه لطفی به خودت و ما بکن و برو توی توییتر یه حساب باز کن و برای رفیقای سایبری‌ـت از این متن‌ها بنویس !!

    • Someif

      بله، خوشحال میشم مطالب سایت رو مطالعه کنین. اتفاقا اگه دوستان همین مطلب رو میخوندن متوجه میشن روی صحبت پاول دورف با دخالت آمریکا تو کارش هست. مطالبی که من گذاشتم هم دخالت آمریکا و امثال آمریکا تو ایران هست.

  • فراز

    مزخرفاتی که چهل ساله مثل نوار کاست پلی میکنن و حتی خودشون هم بهش اعتقاد ندارن اما ما باید دربست قبول کنیم

    • Someif

      هرکدوم از حرفایی که زدم اگه احساس کردید غلطه میتونید بگید لینک بدم.

      • فراز

        از کدوم لینکا همونا که اسسسستتتاد!!! رائفی پور میده؟ نه مرسی مارا به خیر شما امیدی نیست لطفاً شر نرسان

  • hamed_a

    حالا ربط این همه آسمون به ریسمون بافتن با عنوان این مطلب چیه؟ امثال شما صفر و یک هستین و اینطوری فکر میکنید

    • Someif

      دوست عزیز بخش مهمی از حرفای پاول دورف تو این مقاله در ارتباط با آمریکا و حکمرانیش تو جهان هست:
      "ما، مردمی که در خارج از آمریکا هستیم می‌توانیم برای انتخاب رئیس جمهورهای خود رای دهیم اما زمانی که نوبت به مسائل مالی و فناوری می‌رسد، همچنان به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم"
      به این جهت این حرف هارو زدم.

  • Sakaei

    نمیدونم هدف این دسته از سایبری ها چیه که میان زیر یک پستی که هیچ ارتباطی بهشون نداره مطالب غیر مرتبط با مقاله رو کامنت میکنند.
    دیگه خسته شدیم از این دست از ترول ها .
    عنوان و محتوای مقاله مربوط به تکنولوژی و ارز مجازی هست اونوقت این مرتیکه میاد درباره سیاست و مسائلی که به هیچ جامون نیست کامنت میزاره .
    دیجیاتو باید به عنوان یک رسانه حرف کاربراشو بشنوه و این دست از ترول ها که با هدف تخریب و متشنج کردن فضای آرام یک نشریه برپایه اخبار تکنولوژی وارد میشون رو مسدود و محدود کنه .
    تا کی باید اینا رو تحمل کرد ؟
    انتظار پاسخگویی از طرف سردبیر رسانه دیجیاتو در این باره رو داریم
    این‌ پیام نه از طرف یک کاربر بلکه نظر اکثریت کاربران این رسانه است

  • mohamad y

    دلیل ممنوعیتش چی بوده

  • yassorkh2020

    دوستان نسخه جدید گوگل کروم اندورید شما گیر میکنه؟ کشش پاک کردم باز درست نشده مشکل فکر کنمم همگانی هست توگوگل پلی نظرات خوندم کسی راه حلی داره؟

    • aminaj

      اره داداش فک کنم همگانیه من الان ماکروسافت ادج ریختم راضیم

  • Someif

    عربستان به قدری عزیز جون جونی شده که ترامپ ۲ سال قبل تو یه سخنرانی از اسم خلیج عربی بجای خلیج یا خلیج فارس استفاده می‌کنه. توی خبر چند هفته قبل که یه ویدیو بود چند تا قایق سپاه نزدیک ناو های ایالات متحده میشن و نگاشون میکنن و برمیگردن، اون سرباز آمریکایی که فیلم گرفته و داره مکان و ساعت رو میگه، از عبارت خلیج عربی بجای خلیج یا خلیج فارس استفاده میکنه.

    • Erfaan Zandii

      نگران نباش ما هم عزیز جونی چین جونیم

    • Ramyar Ahmadi

      توئیتر های وزارت دفاع آمریکا همیشه از خلیج عربی استفاده می کنه.

  • Someif

    این لیست که گفتم میتونه ادامه دار هم باشه. فکر می‌کنید آمریکا بخاطر نبود حقوق بشر تو ایران یا جنگ تو بقیه کشورا ایرانو تحریم کرده و یا دلش به حال ما سوخته؟
    پس وقتشه یکم از عربستان بدونید. تمام یوتوبرهای جهانگرد که هم ایران رفتن و هم عربستان، معتقدن ایران واقعا آزادی هاش بیشتره. عربستان هم تو کشورهای دیگه میجنگه. کل کشورهای عربی قبلا برعلیه اسرائیل متحد بودن؛ قبلن که میگم منظور ۱۰۰ سال پیش نیستا. چطوریه که حالا عربستان متحد آمریکاس؟ ظاهرا از اونجا که خود شاه هم به این نتیجه رسیده بود آمریکاییا از ما سواستفاده میکنن :))

    • Arshaam

      ‌چرا از مردم سوئیس سوءاستفاده نمیکنن؟‌ از مردم ابله و خرافاتی باید نهایت استفاده رو کرد. چرا اینکارو نکنن ؟مگه امثال شما بشر هستین که حقوق بشر داشته باشین؟
      تا خر هست خر سوار هم هست پس نوش جون‌شون هرچقدر استعمار کردن.

    • peyman57

      عربستان اگه اونطور کعه تو میگی بود این همه توریست نمیرفت اونجا . آمارو مقایسه کنی بد نیست البته اول از روسیه و چین اجازه بگیر یه موقع حقوقتو قطع نکنن

      • Someif

        درسته، یکی که از آمریکا بد میگه، از روسیه و چین حقوق میگیره. کی میخوای یاد بگیری چشمتو وا کنی؟ من از آمریکایی که دهن ملتو تو نیم قرن قبل سرویس کرده بدم میاد. از روسیه ای که تا کمتر از یه قرن پیش بخشی از خاک ایران رو جدا کرد و به ایران حمله کرد بدم میاد. از انگلیس ای که بخشی از خاک ایران رو جدا کرد و تا کمتر از یه قرن پیش به ایران از طرفای مختلف حمله میکرد بدم میاد. من از این ها هم بدم میاد. ولی خب من انقدری سواد دارم که بین بد و بدتر، هیچ کدوم رو انتخاب نکنم.

        • peyman57

          خوب داری عوام رو گول میزنی. امریکا نیم قرنه ایرانو سرویس کرده یا روسیه؟ دریای خزر رو روسیه گرفته الان یا امریکا؟ خلیج فارسو کی داره جارو میکنه؟
          البته که همشون دنبال مستعمره میگردن . کجا بهتر از ایران . ولی استعمار روسیه و چین قابل قیاس با استعمار امریکا و انگلیس نیست.
          این 40 سال استعمار روسیه و چین رو با 40 سال استعمار امریکا و انگلیس مقایسه کن (قبل 57). لازم نیست تسلا باشی که

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی