تلگرام پروژه بلاکچین و ارز دیجیتال گرم را لغو کرد
سرویس پیامرسان تلگرام رسما اعلام کرد که پلتفرم بلاکچین TON یا شبکه باز تلگرام را پس از مدتها مجادله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، لغو کرده است. مدیرعامل و موسس تلگرام، ...
سرویس پیامرسان تلگرام رسما اعلام کرد که پلتفرم بلاکچین TON یا شبکه باز تلگرام را پس از مدتها مجادله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، لغو کرده است.
مدیرعامل و موسس تلگرام، «پاول دورف» در کانال شخصی خود نوشت:
«امروز یک روز غمانگیز برای ما در تلگرام است. ما توقف پروژه بلاکچین خود را اعلام میکنیم.»
به گفته دورف، دادگاهی در ایالات متحده آمریکا مانع از توسعه شبکه باز تلگرام شده. موسس تلگرام در این زمینه گفته:
«چگونه؟ فرض کنید چندین نفر باهم برای ساخت یک معدن طلا پول تهیه میکنند تا در آینده طلایی که خارج میشود را با یکدیگر تقسیم کنند. پس از این کار قاضی میآید و میگوید: این افراد برای این پول خود را در معدن طلا سرمایهگذاری کردهاند که به سود دست پیدا کنند و آنها این طلا را برای خود نمیخواهند، بلکه بدنبال فروش آن به افراد دیگر هستند. به همین علت آنها اجازه ندارند به طلا دست پیدا کنند.
شاید این حرف به نظر شما منطقی نباشد و شما نیز تنها فردی با این تفکر نیستید، اما چنین اتفاقی دقیقا برای پلتفرم بلاکچین TON به عنوان معدن و توکن گرم به عنوان طلا رخ داده. قاضی از این دلیل استفاده کرد و گفت که مردم مجاز به خرید و فروش گرم نیستند، در حالی که میتوانند بیت کوین بخرند و بفروشند.»
در حالی پاول دورف خبر از توقف پروژه پلتفرم بلاکچین TON داده که ماه گذشته میلادی به راهاندازی آن در آوریل ۲۰۲۱ اشاره کرده بود. علاوه بر این، موسس تلگرام به سرمایهگذاران پیشنهاد بازپرداخت ۱.۲ میلیارد دلار، بخش بزرگی از سرمایهگذاری آنها یا ۱۱۰ درصد در یکسال پس از راهاندازی این پلتفرم را داده بود.
دورف در یادداشت خود به این موضوع اشاره کرده که دادگاه آمریکا اعلام کرده که توکن گرم نمیتواند حتی در خارج از آمریکا توزیع شود، چرا که شهروندان آمریکا بدنبال راهحلهایی برای دسترسی به پلتفرم TON خواهند بود. دورف نوشته:
«متاسفانه حرف قاضی در آمریکا درباره یک مسئله درست است: ما، مردمی که در خارج از آمریکا هستیم میتوانیم برای انتخاب رئیس جمهورهای خود رای دهیم اما زمانی که نوبت به مسائل مالی و فناوری میرسد، همچنان به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم.»
این پیامرسان برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ایده پلتفرم TON و ارز دیجیتال گرم را با سرمایهگذاران به اشتراک گذاشت و شرکتهای «Benchmark» و «Lightspeed Capital» به همراه چندین سرمایهگذار روسی با پرداخت مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار به این پروژه پیوستند.
در نهایت موسس تلگرام نوشته:
«من میخواهم این نوشته را با آرزوی خوششانسی برای تمام افرادی که در تلاش برای تمرکززدایی، تعادل و برابری در جهان هستند، به پایان ببرم. شما در حال نبرد درستی هستید و این نبرد ممکن است بزرگترین نبرد نسل ما باشد. ما امیدواریم که شما در جایی که ما شکست خوردهایم، موفق شوید. بنابراین مراقب باشید و اجازه ندهید فردی شما را گمراه کند.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

من این مثال دوروف رو نمیفهمم بلاک چین یه پلتفرم غیر متمرکزه معدن طلا یه جا ثابت معلومه باید اجازه فعالیت رو از زمین دار بگیره آخه چرا یه کشور بتونه جلو فعالیت یه سیستمی که محل خاصی براش تعریف نشده رو بگیره... حرفش خیلی مسخرس مث اینه آمریکا بخاد جلو کارکرد اینترنت رو بگیره با عقل جور در نمیاد
دوستان پیام رسان های داخلی مثل سروش پلاس و بله خیلی عالی هستن.
به نظرم از پیامرسان های خارجی مثل تلگرام و واتساپ، کوچ کنیم به داخلی ها
اون زمانی که برای یک هفته ارتباط به اینترنت قطع بود و نت ملی شده بود، من اکثر پیامرسان های داخلی رو تست کردم، واقعاً کم آورده بودند همه و هنگ! به هیچ وجه قابل مقایسه با پیام رسان های خارجی نیستند. چه به لحظات کیفیت چه امکانات.
بگیر منو همین الان میخوام برم :)
باشه فقط من نمیدونم الان باید از ییلاق کوچ کنم قشلاق یا بالعکس؟ شما که تو کار کوچ هستی دمت گرم ما تازه کاریم رامون بنداز خیر ببینی
برو ... تو بده
باشه گوز
نظرت برای خودت
@Someif
دوست عزیز (!) ما این جا میایم که اخبار فناوری رو بخونیم نه این که مزخرفات امثال شما رو بخونیم. اگر احیانا خواستیم مطالب این جوری بخونیم خیلی راحت تلویزیون رو روشن میکنیم یا میریم توییتر که خداروشکر امثال شما توش فراوونه، حالا هم یه لطفی به خودت و ما بکن و برو توی توییتر یه حساب باز کن و برای رفیقای سایبریـت از این متنها بنویس !!
بله، خوشحال میشم مطالب سایت رو مطالعه کنین. اتفاقا اگه دوستان همین مطلب رو میخوندن متوجه میشن روی صحبت پاول دورف با دخالت آمریکا تو کارش هست. مطالبی که من گذاشتم هم دخالت آمریکا و امثال آمریکا تو ایران هست.
مزخرفاتی که چهل ساله مثل نوار کاست پلی میکنن و حتی خودشون هم بهش اعتقاد ندارن اما ما باید دربست قبول کنیم
هرکدوم از حرفایی که زدم اگه احساس کردید غلطه میتونید بگید لینک بدم.
از کدوم لینکا همونا که اسسسستتتاد!!! رائفی پور میده؟ نه مرسی مارا به خیر شما امیدی نیست لطفاً شر نرسان
حالا ربط این همه آسمون به ریسمون بافتن با عنوان این مطلب چیه؟ امثال شما صفر و یک هستین و اینطوری فکر میکنید
دوست عزیز بخش مهمی از حرفای پاول دورف تو این مقاله در ارتباط با آمریکا و حکمرانیش تو جهان هست:
"ما، مردمی که در خارج از آمریکا هستیم میتوانیم برای انتخاب رئیس جمهورهای خود رای دهیم اما زمانی که نوبت به مسائل مالی و فناوری میرسد، همچنان به ایالات متحده آمریکا وابسته هستیم"
به این جهت این حرف هارو زدم.
نمیدونم هدف این دسته از سایبری ها چیه که میان زیر یک پستی که هیچ ارتباطی بهشون نداره مطالب غیر مرتبط با مقاله رو کامنت میکنند.
دیگه خسته شدیم از این دست از ترول ها .
عنوان و محتوای مقاله مربوط به تکنولوژی و ارز مجازی هست اونوقت این مرتیکه میاد درباره سیاست و مسائلی که به هیچ جامون نیست کامنت میزاره .
دیجیاتو باید به عنوان یک رسانه حرف کاربراشو بشنوه و این دست از ترول ها که با هدف تخریب و متشنج کردن فضای آرام یک نشریه برپایه اخبار تکنولوژی وارد میشون رو مسدود و محدود کنه .
تا کی باید اینا رو تحمل کرد ؟
انتظار پاسخگویی از طرف سردبیر رسانه دیجیاتو در این باره رو داریم
این پیام نه از طرف یک کاربر بلکه نظر اکثریت کاربران این رسانه است
دلیل ممنوعیتش چی بوده
دوستان نسخه جدید گوگل کروم اندورید شما گیر میکنه؟ کشش پاک کردم باز درست نشده مشکل فکر کنمم همگانی هست توگوگل پلی نظرات خوندم کسی راه حلی داره؟
اره داداش فک کنم همگانیه من الان ماکروسافت ادج ریختم راضیم
عربستان به قدری عزیز جون جونی شده که ترامپ ۲ سال قبل تو یه سخنرانی از اسم خلیج عربی بجای خلیج یا خلیج فارس استفاده میکنه. توی خبر چند هفته قبل که یه ویدیو بود چند تا قایق سپاه نزدیک ناو های ایالات متحده میشن و نگاشون میکنن و برمیگردن، اون سرباز آمریکایی که فیلم گرفته و داره مکان و ساعت رو میگه، از عبارت خلیج عربی بجای خلیج یا خلیج فارس استفاده میکنه.
نگران نباش ما هم عزیز جونی چین جونیم
توئیتر های وزارت دفاع آمریکا همیشه از خلیج عربی استفاده می کنه.
این لیست که گفتم میتونه ادامه دار هم باشه. فکر میکنید آمریکا بخاطر نبود حقوق بشر تو ایران یا جنگ تو بقیه کشورا ایرانو تحریم کرده و یا دلش به حال ما سوخته؟
پس وقتشه یکم از عربستان بدونید. تمام یوتوبرهای جهانگرد که هم ایران رفتن و هم عربستان، معتقدن ایران واقعا آزادی هاش بیشتره. عربستان هم تو کشورهای دیگه میجنگه. کل کشورهای عربی قبلا برعلیه اسرائیل متحد بودن؛ قبلن که میگم منظور ۱۰۰ سال پیش نیستا. چطوریه که حالا عربستان متحد آمریکاس؟ ظاهرا از اونجا که خود شاه هم به این نتیجه رسیده بود آمریکاییا از ما سواستفاده میکنن :))
چرا از مردم سوئیس سوءاستفاده نمیکنن؟ از مردم ابله و خرافاتی باید نهایت استفاده رو کرد. چرا اینکارو نکنن ؟مگه امثال شما بشر هستین که حقوق بشر داشته باشین؟
تا خر هست خر سوار هم هست پس نوش جونشون هرچقدر استعمار کردن.
عربستان اگه اونطور کعه تو میگی بود این همه توریست نمیرفت اونجا . آمارو مقایسه کنی بد نیست البته اول از روسیه و چین اجازه بگیر یه موقع حقوقتو قطع نکنن
درسته، یکی که از آمریکا بد میگه، از روسیه و چین حقوق میگیره. کی میخوای یاد بگیری چشمتو وا کنی؟ من از آمریکایی که دهن ملتو تو نیم قرن قبل سرویس کرده بدم میاد. از روسیه ای که تا کمتر از یه قرن پیش بخشی از خاک ایران رو جدا کرد و به ایران حمله کرد بدم میاد. از انگلیس ای که بخشی از خاک ایران رو جدا کرد و تا کمتر از یه قرن پیش به ایران از طرفای مختلف حمله میکرد بدم میاد. من از این ها هم بدم میاد. ولی خب من انقدری سواد دارم که بین بد و بدتر، هیچ کدوم رو انتخاب نکنم.
خوب داری عوام رو گول میزنی. امریکا نیم قرنه ایرانو سرویس کرده یا روسیه؟ دریای خزر رو روسیه گرفته الان یا امریکا؟ خلیج فارسو کی داره جارو میکنه؟
البته که همشون دنبال مستعمره میگردن . کجا بهتر از ایران . ولی استعمار روسیه و چین قابل قیاس با استعمار امریکا و انگلیس نیست.
این 40 سال استعمار روسیه و چین رو با 40 سال استعمار امریکا و انگلیس مقایسه کن (قبل 57). لازم نیست تسلا باشی که