ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیح وزیر کشور درباره قطع اینترنت در آبان ماه: امنیت عمومی مهم بود

سوم آذر پارسال بود که مجلس بعد از اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه نقشی در قطعی اینترنت در آبان ماه گذشته ندارد، طرح استیضاح وزیر کشور را به دلایل مختلف از جمله قطع اینترنت ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۱۱ خرداد ۱۳۹۹  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سوم آذر پارسال بود که مجلس بعد از اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه نقشی در قطعی اینترنت در آبان ماه گذشته ندارد، طرح استیضاح وزیر کشور را به دلایل مختلف از جمله قطع اینترنت مطرح کردند. بعد از گذشت شش ماه از این مساله، وزیر کشور در مصاحبه تلویزیونی خود رسما تایید کرد که قطع اینترنت به دستور او انجام شده و این مساله را برای امنیت عمومی کشور یک مساله مهم دانست.

وزیر کشور با اشاره به این مساله که «آمریکا دشمن ایران است و دخالت‌های متعددی از روزهای اول انقلاب در ایران داشته» آبان ۹۸ را یکی از جدیدترین دخالت‌های آمریکا در امور ایران دانست. «رحمانی فضلی» با بیان اینکه آنها طرح سوری‌سازی ایران داشتند، گفت:

«در آبان ۹۸ تمام رسانه‌های آمریکا و مخالف ایران از جمله سلطنت‌طلبان، منافقین و داعش آموزش مسلحانه می‌دادند. می‌گویند رحمانی اینترنت را در اعتراض‌ها قطع کرد. وقتی از طریق اینترنت آموزش نظامی می‌دهند، باید اینترنت قطع شود. آنها می‌خواستند در ایران جنگ داخلی راه بیندازند. از چند ماه قبل آبان، آموزش نظامی را آغاز کرده بودند و حتی ورود سلاح قاچاق در مرزها بیشتر شده بود ولی ما این اقدامات را رصد کرده بودیم. گران شدن بنزین بهانه برای ایجاد آشوب در ایران شد. اگر بنزین دلیل ناآرامی‌ها بود، سطح نا آرامی‌ها خیلی گسترده‌تر می‌شد.»

آبان ماه گذشته بود که بعد از ناآرامی‌هایی در خیابان‌ها که سرچشمه آنها گرانی بنزین بود، اینترنت جهانی از کشور رخت بست و ۱۶۰ ساعت کامل در بسیاری از مناطق ایران قطع بود. ابر آروان در گزارشی که در این باره منتشر ساخته بود این واقعه را یک «کابوس اینترنتی» برای ایران خوانده بود. ترکش‌های قطعی اینترنت در مسائل مهمی چون سرعت رشد و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌‌ها هنوز هم دیده می‌شود و در همان زمان نیز طی جلسات متعددی درباره ضرر و زیان‌هایی که این قطعی در پی آورد، صحبت‌های گوناگونی شد. به عنوان مثال در جلسه بررسی پیامدهای قطع اینترنت بر کسب‌و‌کارها با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان نصر اعلام شد که صنعت IT ایران در آن ایام روزانه ۲۵۰۰ میلیارد تومان ضرر کرد.

اعضای کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» در اتاق تهران نیز اعلام کرده بودند که در ایام قطعی اینترنت سراسری، روزانه ۵۰ الی ۶۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور آسیب وارد شد.

گفتنیست رییس دانشگاه تهران نیز در مصاحبه‌ای گفته بود قطعی اینترنت اختلال در تبادلات دانشگاهی و مشکل برای متقاضیان تحصیل در خارج را به وجود آورده و کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز از مشکلات عدیده‌ای که در دوران قطعی اینترنت با آنها درگیر شدند، صحبت کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • imaliw

    گوش ماهم درازه!
    برین واسه همون بازیگر فیلم پو.. شمع روشن کنید قاتل ها

  • مهدی

    فقط عصبیم که این همه جوون این مملکت کشته شدن و هیچ اتفاقی نیفتاد، آمریکا دو هفته است به خاک و خونه کشیده شده برای یک نفر

  • رها

    قطع کردن اینترنت کلی شغله اینترنتی رو خراب کرد چطوری به فکر امنیتید؟مردم از کار و زندگی افتادن بعد میگید به فکر امنیتیم،طرف یا اون کسی که آشوبگره از توی اینستاگرام نمیخواد بپره بیاد توی خونه و ما رو بکشه که

  • mohammad mahdi dehqani

    تو که میگی میدونستیم که دشمن داره برا آبان برنامه ریزی می‌کنه، خوب بنزین رو گرون نمی‌کردی تا تمام نقشه های دشمن نقش بر آب بشه!!

  • delta7

    این کیه که برای همه یه دونه منفی زده

  • navidrooshan

    اینها خیال میکنند مردم این دوره همانند مردم چهل سال پیش هستند که این جماعت کولی و سرراهی هر زری بزنن مردم هم قبول میکنند؛
    برعکس تف میشه تو صورت همشون

  • فراز

    بعدشم بخاطر امنیت مردم چند هزار از همون مردم رو Head shot کردین، آره گرفتم منطقیه

  • alirezafam

    آبان ادامه دارد

    • imaliw

      قطعا ادامه داره... اتیش زیر خاکستر

  • ali

    دشمن ما همینجاست

    • آریا

      همیشه همینجا بوده

  • mamadreza

    اونکه گذشت ولی وقتی میبینی الان داره اون اقدام رو توجیح میکنه یعنی احتمالا یه برنامه داره بازم تکرارش کنه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی