ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش اپل به راه افتادن دومین پرونده ضد انحصار در اروپا: دنبال سواری رایگان هستند

کمپانی ژاپنی «Rakuten» که به واسطه سرویس استریم تلویزیونی و تبلیغ روی پیراهن تیم‌های فوتبال مشهور از جمله «بارسلونا» شناخته شده، با ثبت شکایتی در کمیسیون اروپا اپل را به اتخاذ سیاست‌های ضد رقابتی متهم ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۳۹۹  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی ژاپنی «Rakuten» که به واسطه سرویس استریم تلویزیونی و تبلیغ روی پیراهن تیم‌های فوتبال مشهور از جمله «بارسلونا» شناخته شده، با ثبت شکایتی در کمیسیون اروپا اپل را به اتخاذ سیاست‌های ضد رقابتی متهم کرده است.

Rakuten در دادخواست خود چندان به استریم نپرداخته و بیشتر روی کسب و کار کتاب الکترونیکی اپل تمرکز کرده است. این کمپانی مالک یک شرکت کتابخوان الکترونیکی به نام «کوبو» است که اپ ویژه آن در اپ استور منتشر شده است. همانطور که احتمالا می‌دانید تمام برنامه‌های روی اپ استور در صورت استفاده از سیستم پرداخت داخلی این مارکت تا ۳۰ درصد از پرداخت را به عنوان کارمزد به اپل می‌دهند. در نتیجه کوبو از فروش هر کتاب باید ۳۰ درصد را به اپل بدهد که چندان باب میلشان نیست.

این مساله باعث شده کوبو کاربران را به جای خرید مستقیم از اپ به سایت هدایت کند که ظاهرا به کسب و کارشان لطمه زده. کوبو مدعی است از آنجا که خود اپل هم سرویس مشابهی به نام اپل بوک دارد، دریافت مالیات ۳۰ درصدی نوعی سیاست ضد رقابتی محسوب می‌شود.

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور اپل

اپل در واکنش با اظهار تاسف از پیگیری این پرونده آن را بی اساس خوانده است:

«پیگیری شکایت‌های بی اساس تعدادی شرکت که به وضوح به دنبال سواری رایگان هستند، در کمیسیون اروپا ناامید کننده است.»

این نخستین باری نیست که اپل به خاطر دریافت کارمزد ۳۰ درصدی به آنتی تراست متهم می‌شود. در مارس ۲۰۱۹ اسپاتیفای با تشکیل پرونده ای در کمیسیون اروپا سیاست اپل برای دریافت ۳۰ درصد از درآمدهای خود را مالیاتی غیرمنصفانه عنوان کرده و خواستار اصلاح آن شده بود. کمپانی کوپرتینویی اما با ارائه داده هایی به کمیسیون اروپا این ادعا را زیر سوال برده است. کمیسیون اروپا هنوز به نتیجه نهایی در این پرونده نرسیده است.

هرچند اپ استور به عنوان اکوسیستمی قدرتمند در سال گذشته بیش از نیم تریلیون دلار فروش داشته اما سازمان‌های قانونی رعایت رقابت منصفانه در آن را زیر ذره بین قرار داده‌اند و قرار است تیم کوک در کمیته قضایی مجلس آمریکا در این باره توضیحاتی ارائه ‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • GHAEM

    انصافا ۳۰درصد زیاده نهایتا۱۵درصد بیشتر حق ندارن

  • ℳԊT

    حقشونه ،
    هــو ی اپل ، ایرانی ها رو تحریم میکنی ? ؟

    • HasanHoseinPoor

      برو ببین چی شد که کل دنیا کشورت و تحریم کردن ... کشور عادی شدی و صلح طلب بیا حرف بزن

  • pop_0098

    من یک اپ نوشتم برای کسب کار فرش همین کافه بازار به من گفت برای اینکه اپ تو بازار باشه باید درگاه مستقیم استفاده نشه تا کافه بازار هم از فروش ما استفاده ببره پس اینا بگم تو ایارن هم شرکت اینجوری هست نمیخاد تا امریکا برید

    • mobin34

      حرف شما درسته خیلی از جاهای دنیا چنین گروه و شرکت هایی وجود دارند از شرق بگیر تا غرب

  • Reza12022

    ه‌ک !؟!؟!؟!!؟؟ ه‌ک

  • Meysam.n

    با اینکه طرفدار اپل نیستم ولی دلم بخاطر این شکایت های بیخودی براش میسوزه

  • molavy

    اگر اپل خودش رقیب این شرکت نبود شاید 30 درصد حقش بودولی اینطوری هیچ کس نمیتونه با برنامه کتاب اپل رقابت کنه
    چون سی درصد به مجموع هزینه هاش اضافه میشه

    این چه رقابتیه

  • Hamid Reza

    میتونن به اکوسیستم اندروید کوچ کنند و نرم افزارشون رو به راحتی در نسخه های مود شده و هک شده در اختیار مردم قرار بدند هیچ اجباری به استفاده از ios نیست

    • 7.62mm

      گرامی، این اپ ها همین الان هم در اکوسیستم اندروید هستن و به صورت قانونی استفاده میشن، عده ی کمی گوشی شون رو هک میکنند برای این کارها.

      • Hamid Reza

        همه ی این اپها در اندروید نیستند شما به احتمال خیلی زیاد اصلا سیستم عامل ios استفاده نکردید خیلی از اپ ها انحصارا برای اپل هستند

      • Reza12022

        هک !؟!؟!؟!!؟؟

  • Khan

    خب درست میگن واقعا 30% خیلی زیاده. درواقع اپل داره از زحمت بقیه سواری رایگان میگیره

    • Reza12022

      دقیقاً مفت خوری اپل رو میرسونه،،، ۱۵تانهایتا ۲۰درصد منصفانه و عالیییست

    • noisymind

      خب بله شاید 30 درصد به خودی خودی زیاد باشه. ولی اگه میتونن خودشون برن بدون اپ استور بفروشن! یا فرض کنید که اپ استور یا گوگل پلی اونها رو تو استورشون راه ندن!!

  • s.s.b

    سلام به تیم digiato این خبرو دیدم خیلی کنج کاو شدم واقعیتش خودم نمیدونم قضیه شوخیه یا جدیه ممکنه ارزش داشته باشه رو خبرش کار کنید https://www.reddit.com/r/memes/comments/h9yyc5/science_fairs_are_wild/

مطالب پیشنهادی