ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمدسیویر
علمی

خرید ۹۰ درصد موجودی رمدسیویر توسط آمریکا؛ داروی کرونا فعلا به بقیه نمی‌رسد

اخیرا گیلیاد قیمت داروی درمان کرونا رمدسیویر را اعلام کرده و حالا خبر رسیده که دولت دونالد ترامپ تمام موجودی این شرکت را خریداری کرده است. به گزارش گاردین، ایالات متحده آمریکا برای مدت زمان ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۱۱ تیر ۱۳۹۹  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اخیرا گیلیاد قیمت داروی درمان کرونا رمدسیویر را اعلام کرده و حالا خبر رسیده که دولت دونالد ترامپ تمام موجودی این شرکت را خریداری کرده است.

به گزارش گاردین، ایالات متحده آمریکا برای مدت زمان سه ماه ظرفیت تولید شرکت گیلیاد را خریداری کرده است. چنین اقدامی، مانع از ارسال این دارو به کشورهای اروپایی و بخش بزرگی از جهان می‌شود. کارشناسان این اقدام دولت را یک جانبه می‌دانند و و اقدام مشابهی را برای واکسن هم پیش‌بینی کرده‌اند

دولت ترامپ در گذشته نیز نشان داده بود که برای تامین تجهیزات موردنیاز آمریکا آماده پیشی گرفتن از سایر کشورهای جهان است. یکی از محققان در دانشگاه «لیورپول»، دکتر «اندرو هیل» در این زمینه اعلام کرده:

«دولت آمریکا اکثر موجودی این دارو را تصاحب کرده، بخاطر همین چیزی برای اروپا باقی نمی‌ماند.»

رمدسیویر اولین داروی درمان کرونا محسوب می‌شود که برای استفاده اضطراری در ایالات متحده آمریکا مجوز دریافت کرده است. این دارو توسط شرکت گیلیاد به تولید می‌رسد و می‌تواند زمان بستری شدن بیماران را کاهش دهد و روند درمان را سریع‌تر کند.

رمدسیویر

در ابتدا ۱۴۰ هزار دوز از این دارو به تولید رسید و در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت، حالا دولت ترامپ ۵۰۰ هزار دوز از این دارو را خریداری کرده که تمام ظرفیت تولید گیلیاد در ماه جاری میلادی و ۹۰ درصد ظرفیت آن برای دو ماه بعدی است.

وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، «الکس ایزار» در این زمینه اعلام کرده:

«پرزیدنت ترامپ برای اطمینان از دسترسی آمریکایی‌ها به اولین داروی مجاز برای کووید-۱۹، یک توافق شگفت‌انگیز انجام داد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تمام آمریکایی‌های نیازمند رمدسیویر، به آن دسترسی داشته باشند. دولت ترامپ هرکاری برای اطلاع از درمان‌های کرونا و ارائه آن‌ها به مردم آمریکا انجام می‌دهد.»

در حالی دولت ترامپ تمام موجودی این دارو را برای سه ماه خریداری کرده که در ماه‌های آینده شاهد عرضه واکسن کرونا خواهیم بود. با توجه به این موضوع، این احتمال وجود دارد که در صورت تولید واکسن در آمریکا یا توسط شرکت‌های آمریکایی، تا چندین ماه مردم در کشورهای دیگر به آن دسترسی نداشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • shadmehr12

    وقتی آمریکا 20 درصد از کل مبتلایان و مرگ و میر کرونا تو دنیا رو داره باید هم همین کار رو انجام بده! ابر قدرت دنیا مجبور به استفاده از گور دسته جمعی شده?

  • Ahmad.Eskati

    دمش گرم، رئیس جمهور اونا میره هرچی دارو واس کرونا ساخته شده رو میخره تا مردمش سریع تر بهبود پیدا کنن و خوب بشن، رئیس جمهور این ویرانه هم حاضره داروی کرونا دیرتر بوجود بیاد تا مردم بیشتر بمیرن...
    رئیس جمهور آمریکا حاضره باقی کشورا باهاش دشمن بشن اما مردمش سالم بمونن، رئیس جمهور ایران هم حاضره پول مردم رو به لبنان و سوریه و عراق بفرسته اما مردمش از فقر و گرسنگی و تورم و بیچارگی بمیرن...
    فرق بین یه آدمی که میگن مسلمانه و یه آدمی که میگن کافره اینجا معلوم میشه...

  • آریا

    کشوری که به فکر مردمش باشه یعنی همین

    • keep quiet

      هاپ هاپ?و همینطور کشوری که مردمش خفه میکنه...

      • آریا

        تو واق واقتو بکن گوهخوری اونها رو نکن

        • shadmehr12

          شعور شما در همین حده! بابا ترامپت محبور به استفاده از گور دسته جمعی شده باید هم یه جوری ماس مالی کنه برای انتخابات دور بعدی

  • zitanix

    دولتشون به فکر مردمشه
    خوش به حالشوع

  • Modav

    جالبه برام طرف نشسته اینجا بد این و اونو (خارجیا) رو میگه.
    خو عزیز، نکه ۹۰ درصد تولیدش رو دولتمردان/دولتزنان ما میگرفتن، ماها راحت میتونستیم استفاده کنیم؟!
    خودش ۲هزار و خرده‌ای دلاره، بعد پول گمرکی و هزینه‌ی حمل و نقل و سود حاصل از فروش و مالیات بر ارزش افزوده و غیره رو میکردن تومون و آخرشم میگفتن برای بیمه‌دارا میشه ایقد و بیمه‌ هم زیر بار بخش عمده‌ای از مبلغ نمیرفت چون که توی قراردادشون اسمی از کرونا نیومده!!
    اونیم که بیمه نداره (مث خودم) بره بمیره.

    دلتون به چی خوشه؟! اینکه اونور ریختن بیرون و میگن ترامپ اخه و تفه؟! خودمون چی هستیم؟!

  • Erfan

    خب طبیعیه که هر کشوری به فکر مردم خودشه
    ولی طبق معمول اینجا برعکسه متاسفانه
    (اینجا همه چی درهمه?)

    • Arsin

      اینجا خیلی از مردم دزد و احمق هستند. هر چه میگن ماسک بزنن، طرف می خنده و فیلم میگیره. اون امریکا هم کم کشته نداد با اینکه وضع ایران و چین رو دیده بود.

  • Mohsen Asadi

    مسئولان ماهم گفتن پول نداریم برا واکسن:/

    • Arsin

      حالا نه که کشورهای دیگه که پول داشتند، این ترامپ اجازه داد اونا بخرند. این وسط ترامپ مردانگی کرده اجازه داده نیروهای آمریکایی از آلمان خارج بشن.

  • MATELF

    حالا شب اخبار ایران رو ببینید که راجب امریکا و مردمش هرشب چه دروغایی میگه

  • Hamid Reza

    حقشونه تلاش کردن بجای دعا کردن

    • Arsin

      البته رییس جمهورشون واسشون وایتیکس تجویز کرده بود.

  • capak

    جبر جغرافیا ) :

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی