ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رگولاتوری: تخلف اپراتورها حذف بسته‌های پرمصرف بود نه افزایش قیمت

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد افزایش تعرفه‌ای در بسته‌های اینترنتی اپراتورها صورت نگرفته بود و تنها برخی از بسته‌های پرمصرف از درگاه‌ آنها حذف شده است. این در حالیست که برخی ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۱۵ تیر ۱۳۹۹  |  ۱۷:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد افزایش تعرفه‌ای در بسته‌های اینترنتی اپراتورها صورت نگرفته بود و تنها برخی از بسته‌های پرمصرف از درگاه‌ آنها حذف شده است. این در حالیست که برخی از بسته‌های اینترنتی اپراتورها به گفته کاربران در فضای مجازی افزایش قیمتی ۵۰ درصدی را تجربه کرده بود.

در یکی دو روز کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و اعتراض کردند. بررسی‌ها نیز نشان می‌داد که این موضوع صحت داشته و برخی از بسته‌ها حذف و برخی دیگر نیز افزایش قیمت داشتند. این موضوع منجر به واکنش رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد و او در نهایت در توییتر خود اعلام کرد «بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به‌دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است.»

«حسین فلاح جوشقانی» همچنین با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفته بود براساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه‌های عادی و تشویقی سرویس‌هایشان باید تایید رگولاتوری را دریافت کنند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تایید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت‌ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌داد که قیمت بسته‌های موبایل در اپلیکیشن‌های فروش هر دو اپراتور تغییر پیدا کرده بود و قیمت‌ها در سایت‌های آنها همچنان به نرخ قدیم بود و یا تغییرات حجمی در آن دیده می‌شد. با این حساب که اکثر کاربران بیشتر مواقع برای خریداری بسته به وب‌سایت مراجعه نمی‌کنند و از اپلیکیشن یا USSD خرید می‌کنند، اعتراض‌های شدیدی نسبت به این مساله داشتند. در این راستا «پیمان قره‌داغی» مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در گفت‌وگوی خود با ایسنا تاکید کرده بسته‌ها باید به اپلیکیشن برگردند:

«طبق بررسی‌های انجام‌شده، هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای در اپراتورها صورت نگرفته و تنها بعضی از بسته‌های پرمصرف از برخی درگاه‌ها حذف شده است. البته این اقدام که از سوی اپراتورهای غالب و بدون از کسب تاییدیه سازمان انجام شده، تخلف است و به همین خاطر به اپراتورها اخطار دادیم که بسته‌ها دوباره هم در پورتال و هم اپلپکیشن‌ اپراتورها قرار گیرد.»

وی با بیان اینکه اپراتورهای غالب برای ارائه تعرفه حتما باید از سازمان تاییدیه بگیرند، افزود: «اپراتورها برای تعرفه‌هایشان یک سقف دارند و یک کف. اگر بخواهند کمتر از کف تعرفه بدهند، ضد رقابتی است و با آن برخورد می‌شود، سقف تعرفه اپراتورها هم تا ۴۲ هزار تومان به ازای هر گیگابایت اینترنت برای سیم‌کارت‌های دائمی و ۱.۵ برابر ۴۲ هزار تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری است و اگر بخواهند بالاتر از سقف تعرفه بدهند هم برخورد می‌شود.»

قره‌داغی با بیان اینکه اپراتورها برای ارائه تعرفه‌های قبلی از این سازمان تاییدیه گرفته بودند و نباید تعرفه‌هایی مورد تایید سازمان را حذف می‌کردند، اظهار داشته که اپراتورها می‌توانسند از اول این تعرفه‌ها را تعریف نمی‌کردند: «حالا که تعریف کردند، باید سرویسشان را ادامه می‌دادند. اگر قرار باشد بسته‌های جدیدی تعریف شود یا بعضی از بسته‌ها از مدار خارج شود و اپراتورهای غالب حتی اگر بخواهند کمتر از سقف، تعرفه بدهند هم باید از سازمان تاییدیه بگیرند که دراین مورد ما تاییدیه‌ای برای حذف بسته‌ها نداشتیم.»

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تاکید دارد که رگولاتوری نمی‌گذارد کسی در خرید بسته‌های جدید صدمه ببیند و در اینباره چنین توضیح می‌دهد:

«آن دسته از مشترکینی که بسته فعال داشتند از بسته‌هایشان استفاده می‌کنند. درباره کسانی که این روزها بسته‌ای خریدند، اگر یک بسته مشخص با قیمت مشخص و در یک بازه مشخص می‌خریدند، این بسته باید حتما ارائه شود اما اگر به دلیل نبود بسته قبلی مجبور شدند بسته جدیدی خریداری کنند که نزدیک به بسته‌ قبلی‌شان بوده و پیش از این هم توسط اپراتور ارائه می‌شده، شرایط فرق می‌کند و دیگر هزینه‌ای به کاربر برنمی‌گردد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mohsen

    وجود حمکومت‌های دیکتاتوری که فقط به فکر منافع خودشون هستند و حال و روز ملت براشون اهمیت نداره چیز عجیبی نیست، در عجبم از مردمی که ظلم این حکومت‌ها رو می‌بینند و سینه براشون چاک میدند و ازشون حمایت می‌کنند.
    ما گرفتار جهل خودمونیم نه ظلم حاکمانمون، اگر عاقل بودیم اجازه نمیدادیم بهمون ظلمی بشه.

    • آریا

      میگن چرخ حکومت ظالمان به دست جاهلان میچرخه

  • Hamid Reza


    دلار 22تومن
    طلا 10ملیون
    مسکن که حرفشم نزن
    ماشین فرغون و همون فرغون چند ملیون
    و ما نگران قیمت اینترنت
    واقعا در این چهل سال در ایجاد پروپاگاندا به یک تکامل شیطانی رسیدند
    ساعت یک شب کامنت میدیم

  • Ahmad.Eskati

    این مردم نازنین یه صبری دارن، اون روزی که این صبر لبریز بشه خیلی دور نیست، اون روز قشنگ ترین روز دنیاست، اون روز روزیه که خدا باهامون چایی مینوشه، آقایون اون روز روز مرگ شماست...

    • آریا

      این مردم نازنین نشون دادن بی بخار تر از این حرفان

    • Saeidt

      خواب دیدی خیره

  • ازکجا به کجا

    خدایا خودت هم ظهور کنی اینا از رو نمیرن ??‍♂️

  • ازکجا به کجا

    قبلأ میگفتن ارزانترین قیمت اینترنت دارن و دارن به قیمت کف اینترنت ارائه میدن اما به این فکر نمیکنن درآمد ریالی داریم اما هزینه ها ارزی محاسبه میشه ? تا کِی میخان این بازی مسخره رو ادامه بدن که مثلآ فوب خلیج فارس اینقدر ما داریم ارزون میدیم اما نمیبینن درآمد اونا دلاری نه ریالی

  • فـرزاد

    " اگر بخواهند کمتر از کف تعرفه بدهند، ضد رقابتی است و با آن برخورد می‌شود" مملکت عجایب!

  • amirka0098

    خب مثکه سهم رگولاتوری رو نداده بودن شاکی شده بودن حالا دارن درستش میکنن

    • elshan123

      دقیقا . الان حل شد .رسما فکر میکنن ملت چی هستن که هر روز یه چیزی میگن

  • فراز

    هرچیزی حدی داره آقایونِ مثلاً محترم، هرچیزی

  • یاس کبود

    مث روز روشن بود اخرش اینجور بچگانه میان یه شکر‌میخورن: ای ملت بیچاره و تو سری خور همیشه در صحنه،گران فروشی نشده!بسته های قبلی حذف شده که بخواد گرون بشه!بسته جدید اومده گرون شده!! توی این اوضاع که خدا هم ظلم واسش عادی شده شما تا میتونین بتازین!

  • HhMojtaba666

    اره بابا،اخه مگه میشه تو جمهوری اسلامی تخلف کرد!! قانون از درو دیوار مملکت میباره
    جان به لب رسیده.....

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی