ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه مدعی ساخت اولین واکسن ایمن کرونا در جهان شد

آزمایش‌های بالینی اولین واکسن کرونا در جهان با موفقیت کامل در دانشگاه پزشکی سکنوف واقع در شهر مسکو انجام شد. به ادعای محققان روسی، عملکرد و ایمنی این واکسن در بدن انسان کاملا برابر با ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۲۳ تیر ۱۳۹۹  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آزمایش‌های بالینی اولین واکسن کرونا در جهان با موفقیت کامل در دانشگاه پزشکی سکنوف واقع در شهر مسکو انجام شد. به ادعای محققان روسی، عملکرد و ایمنی این واکسن در بدن انسان کاملا برابر با واکسن‌هایی است که در حال حاضر برای سایر بیماری‌ها در بازار یافت می‌شود.

بعد از شش ماه درگیری با پاندمی ویروس کرونا که تاکنون منجر به مبتلا شدن بیش از دوازده میلیون نفر و کشته شدن پانصد هزار نفر در سراسر جهان شده، به نظر می‌رسد دوره آزمایشات بالینی اولین واکسن کرونا در کشور روسیه با موفقیت کامل به اتمام رسیده است.

طبق ادعای خبرگزاری‌های روسیه، فرآیند آزمایش‌های اولیه از این واکسن روی انسان‌ها از تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) شروع شده و نتایج به قدری موفقیت‌آمیز بوده‌اند که گروه اول داوطلبان در تاریخ ۱۵ ژولای (۲۵ تیر) و گروه دوم نیز در تاریخ ۲۰ ژولای (۳۰ تیر) مرخص خواهند شد.

سازمان بهداشت جهانی

«وادیم تاراسوف» کارگردان موسسه دارو و بایوتکنولوژی روسیه در این رابطه می‌گوید: «دانشگاه سکنوف با موفقیت آزمایش‌های اولین واکسن کرونا در جهان را روی داوطلبان آزمایش کرده است».

به ادعای «الکساندر لوکاشو» یکی از مدیران دانشگاه، هدف اصلی این مرحله از تحقیقات اثبات ایمن بودن این واکسن در بدن انسان بوده که با موفقیت انجام شده است. او در این زمینه توضیح می‌دهد: «امنیت این واکسن تایید شده است و دقیقا با واکسن‌هایی که در بازار وجود دارند برابری می‌کند».

مراحل بعدی توسعه این واکسن شامل استراتژی‌های محققان برای مقابله با پیچیدگی‌های شرایط اپیدمیولوژیک در همراهی با ویروس، و امکان تولید عمده آن خواهد بود. تاراسوف در این رابطه توضیح می‌دهد: «دانشگاه سکنوف در شرایط پاندمی فعلی نه تنها به عنوان مقری برای مطالعه علوم مربوط فعال بود، بلکه مرکزی تحقیقاتی و تکنولوژیک در زمینه ساخت داروهای مهم و پیچیده بوده است. ما کار روی این واکسن را با مطالعه بالینی و توسعه پروتکل‌های اولیه آغاز کردیم و حالا آزمایش‌های بالینی در حال انجام هستند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Ahmad

    حالا ببینیم ارباب کی یه تیکه واکسن پرت میکنه‌جلومون . خلیج فارس رو کلا دادیم به چین در ازای خرید ۴ بشکه نفت . خزر رو هم یه جا بدین به روس واسه یه واکسن

  • ARIAN

    واقعا وقتی نظرات بعضیا که فاز اپوزیسیون گرفتن رو میخونم فکر میکنم کرونا خیلی هم بد نیست حداقلش اینه که ممکنه اینا رو هم از این دنیا حذف کنه تا ما هم از چرت و پرت گفتناشون راحت بشیم

  • molavy

    امکان نداره، یعنی حالا آمریکا باید برای واکسن کرونا گدایی روسیه رو بکنه....

    • آریا

      ابلهان باور کنند

    • Ahmad

      تا چندماه دیگه معلوم میشه کی گدایی میکنه

  • آریا

    ? ? ?
    سه کشور در دنیا به راستگویی شهره اند
    چین ، روسیه ، ج . ا. ایران
    باور کنید ?

    • Mr. Saxobeat

      سه نفر شر و ور زیاد میگن توی دیجیاتو
      تو .مولوی و یوسف باور کن. جز اعصاب خوردی هیچ چیزی ندارید

      • آریا

        مولوی و یوسف رو باهات موافقم ولی اگر با کامنت من اعصابت خورد میشه به این معنیه که حقیقت اذیتت میکنه

  • Xperia_Sola

    با سلام
    سرعت العملشون ما رو یاد نوچه اشون می ندازه که دستگاه کرونایاب درست کرده بودن که تست خون می گرفت بدون گرفتن نمونه گیری و هزارتا کار دیگه می کرد قرار بود که باهاش دو هفته ایی کرونا رو ریشه کن باهاش

    • Arsin

      برو فعلا دعا کن واقعا واکسن ساخته باشند و بعد هم زودی دستت برسه، و گرنه می افتی تو خیابون یکی پیدا نمیشه یه حالی ازت بپرسه.

      • zitanix

        دوغتو بنوش

      • Ahmad

        ولکن باو
        دعا کنیم که اون کمونیستا دستشون به واکسن برسه؟
        تو خودت حاظری یک واکسن روسی بخودت بزنی؟
        اگه حاظری بزنی یا خیلی بچه ای یا مخت رو شستشو دادن شدید
        من شخصا کرونا گرفتن رو ترجیح میدم

مطالب پیشنهادی