ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین انتقام تحریم احتمالی هواوی در اروپا را از نوکیا و اریکسون می‌گیرد

وزارت بازرگانی دولت چین رسما اعلام کرده چنانچه اتحادیه اروپا مسیر آمریکا و بریتانیا را دنبال کند و تجهیزات مخابراتی هواوی ممنوع اعلام شود واکنش نشان داده و صادرات محصولات تولید شده توسط نوکیا و ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۳۱ تیر ۱۳۹۹  |  ۱۸:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزارت بازرگانی دولت چین رسما اعلام کرده چنانچه اتحادیه اروپا مسیر آمریکا و بریتانیا را دنبال کند و تجهیزات مخابراتی هواوی ممنوع اعلام شود واکنش نشان داده و صادرات محصولات تولید شده توسط نوکیا و اریکسون در خاک چین به کشورهای اروپایی را متوقف یا به شدت کنترل می‌کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، بعد از آنکه دولت بریتانیا استفاده از تکنولوژی 5G هواوی در زیرساخت‌های ارتباطی را ممنوع اعلام کرد و فشار تحریم‌های آمریکا رو به افزایش است، وزارت بازرگانی دولت چین با ایجاد دردسرهایی برای کمپانی‌های نوکیا و اریکسون انتقام خواهد گرفت.

به این ترتیب که دولت چین و وزارت بازرگانی این کشور، محدودیت و کنترل عمده‌ای روی صادرات محصولات نوکیا (متعلق به فنلاند) و اریکسون (متعلق به سوئد) که در چین تولید می‌شوند، اعمال خواهد کرد. وال استریت ژورنال تاکید دارد در صورت عملی شدن این ادعا، کشورهای زیادی در حوزه گسترش تکنولوژی‌های مخابراتی دچار مشکل خواهند شد.

سخنگوی شرکت نوکیا در واکنش به این اتفاق در پیامی به CNET عنوان می‌کند: «به عنوان یک کمپانی بین‌المللی فعال در مناطق مختلف، متوجه شرایط سیاسی و جغرافیایی هستیم و ریسک‌ها و فرصت‌هایی که برای ما پدید می‌آورد را می‌پذیریم». شرکت اریکسون در این رابطه واکنشی نشان نداده است.

اوایل سال جاری میلادی بود که اتحادیه اروپا به تامین کنندگان زیرساخت‌های مخابراتی توصیه کرد از «شرکت‌های ایمن‌تر و با ریسک کمتر» برای توسعه شبکه‌های 5G استفاده کنند؛ با وجود اینکه نام هواوی مستقیما آورده نشده، به اپراتورها پیشنهاد شده تا جای ممکن از مشارک این کمپانی خودداری شود.

هفته قبل دولت چین نسبت به تحریم رسمی بریتانیا هم واکنش‌های خشمگینی از خود نشان داد. «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفته اینکار بی‌هزینه نخواهد بود و دولت کاری می‌کند تا شرکت‌های بریتانیایی تاوان دهند. وی همچنین بریتانیا را به قطع داد و ستدهای آتی با چین تهدید کرده است. «لیو شیائومینگ» سفیر چین در بریتانیا هم ضمن اشاره به واکنش وزارت امور خارجه، تصمیم گرفته شده از سوی بریتانیا را «ناامیدکننده و اشتباه» خوانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • reza321

    چند درصد بازار نوکیا در چین هست

    • reza321

      حکومت ایران اگه زرنگ باشه صنایع و تکنولوژی و زیر ساخت ها ی ایران میسازه

  • imaliw

    تا پنج سال دیگه هند قطعا جای چین بنجل رو میگیره

  • Saeed Esmailian

    ایران عقل نداره، عقل داشت سریع قرار داد می بست با اروپا ، مثلا همین فنلاند که ما تولید میکنیم محصولاتتون رو ارزون تر از چین
    با این قیمت دلار
    خیلی به نفع اروپا میشد

    چقدر اشتعال زایی و ورود فناوری به کشور میشد

    • آریا

      فنلاندی ها حاضر نمیشند چنین ریسکی کنند . ساخت کارخانه در یک کشور متزلزل از نظر سیاسی و با قوانین مافیایی

      • Reza12022

        چرت نگو بابا

  • Ahmad.Eskati

    ت و ه ی ن
    ت و ه ی ن
    ت و ه ی ن

  • Ahmad.Eskati

    میایم 2 کلمه بنویسیم میگی

  • Ahmad.Eskati

    میایم 2 کلمه بنویسیم میگی توهینه!!

  • Ahmad.Eskati

    دیجیاتو کلا قسمت نظرات رو بردار و خیال خودت و مارو راحت کن...

  • آریا

    بهترین فرصت برای شرکتها که کارخانه هاشون رو از چین خارج کنند . باید تو کشور خودشون تولید کنند

  • noisymind

    این فقط یک راه حل کوتاه مدت خواهد بود. و حساب کار دست شرکت های دیگه میاد و کم کم شرکت ها و کارخونه هاشون رو از چین به کشوری دیگه منتقل میکنن.

  • naser

    پرویی هم حدی داره چینیا از مسعولین ما هم پروترن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی