ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا از طرح توسعه اینترنت کوانتومی غیر قابل هک پرده برداشت

ایالات متحده آمریکا که بدنبال برتری در رایانش کوانتومی است، اخیرا برنامه‌های خود برای اینترنت کوانتومی ملی را اعلام کرده است. وزارت انرژی آمریکا استراتژی اولیه برای پروتوتایپ اینترنت کوانتومی ملی را ارائه کرده که ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۴ مرداد ۱۳۹۹  |  ۱۴:۲۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ایالات متحده آمریکا که بدنبال برتری در رایانش کوانتومی است، اخیرا برنامه‌های خود برای اینترنت کوانتومی ملی را اعلام کرده است.

وزارت انرژی آمریکا استراتژی اولیه برای پروتوتایپ اینترنت کوانتومی ملی را ارائه کرده که طی ۱۰ سال آینده تکمیل خواهد شد. ۱۷ آزمایشگاه ملی این وزارتخانه، نقش ستون فقرات این شبکه را خواهند داشت. در گزارش وزارت انرژی به این موضوع اشاره شده که این اینترنت در مقیاس کوچک شروع به کار خواهد کرد و نیاز به ۴ دستاورد دارد.

ابتدا طراحان باید عملکرد مناسب پروتکل‌های امن کوانتومی در شبکه‌های فیبر نوری کنونی را تایید کنند. شبکه‌ها سپس باید شروع به ارسال اطلاعات درهم‌تنیده کوانتومی در میان شهرها و مدارس کنند. این شبکه از تکرارگرهای کوانتومی برای تقویب سیگنال و امکان انتقال اطلاعات میان شهرها استفاده خواهد کرد و هدف نهایی، رساندن دیتا به ایالت‌های مختلف است.

هزینه این شبکه توسط بخشی از بودجه ۱.۳‌ میلیارد دلاری اختصاص داده شده به طرح کوانتومی ملی تامین خواهد شد. در حال حاضر پیشرفت‌هایی در زمینه اینترنت کوانتومی ایجاد شده که برای مثال می‌توان به همکاری دانشگاه ملی «آرگون» و دانشگاه «شیکاگو» اشاره کرد.

اینترنت کوانتومی

این دو با همکاری یکدیگر موفق به ایجاد شبکه کوانتومی ۸۳ کیلومتری از طریق فیبرهای بدون استفاده شده‌اند و انتظار می‌رود با اتصال آزمایشگاه ملی «فرمی» به این شبکه، تا ۱۲۸ کیلومتر گسترش پیدا کند.

ایالات متحده آمریکا انگیزه‌های بی‌شماری برای ایجاد یک شبکه کوانتومی در سطح کشور دارد که البته مهم‌ترین آن، امنیت است. شبکه کوانتومی امنیت فوق العاده بالایی دارد چرا که تنها با نظارت روی آن می‌توان عملکردش را مختل کرد، بنابراین رهگیری آن تقریبا غیرممکن است. علاوه بر این، می‌توان از طریق آن اطلاعات زیادی را منتقل کرد و شبکه‌های سنسور کوانتومی فوق العاده حساس نیز امکان تشخیص بهتر زلزله و همچنین شرایط پزشکی را فراهم می‌کند.

هنوز در روزهای اولیه این پروتوتایپ قرار داریم و شاید مانند سایر پروژه‌های تحقیقاتی دولتی، امکان استفاده از آن برای عموم مردم وجود نداشته باشد، با این حال چنین برنامه‌هایی آینده و اینترنت کوانتومی که روی زندگی روزانه ما تاثیر می‌گذارد را ترسیم می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • jim kabir

    به این میگن طرح توسعه درست حسابی

  • آریا

    درود بر امریکا

    • mobin34

      خوشمزه :)))

  • Arsin

    آمریکا هم دنبال شبکه ملی اطلاعات افتاده. اونوقت یه سری حرف از اینترنت آزاد می زنند. این "اینترنت آزاد" خوراک یه سری الکی خوش بی سواده. این اینترنت ازادی که امریکا میگه واسه بقیه دنیاست. خودشون از این حرفا ندارند.

    • Alireza Zare

      ساندیس بدجوری رو مغزت اثر گذاشته ? آمریکا الان چند ماهه اعتراض و درگیریه. یک ساعت هم نه حتی یک پیام رسان قطع شده نه اینکه از بیخ بزنن اینترنت رو دو هفته بترکونن.
      البته بهت حق میدم. پول میگیری که نفهمی ? ?

    • mobin34

      دقیقا بی سواد ، حرف شما کاملا درسته

  • infinity

    کاشکی یه مقاله جدا در مورد کوانتوم بزارن چون الان من نمیفهمم خود کوانتوم رو چ شکلی بش دسترسی پیدا کردن یا هرچی ...!

  • eimanarenji

    ما هم با هووآوی داریم نسل ۵ میزنیم ?

    • حاجی اس ام

      آره ! شما هم صبح تا شب نشستی پشت گوشی ? مردی خودت یکاری بکن ?

      • opda511

        حاج اقا این مغلطه شما دیگه نخ نما شده ... شاید من به شخصه نتونم الان کار بزرگی برای این مملکت بکنم و حتی سوادشم نداشته باشم ولی خیلی کسا بودن که خیلی کارا می تونستن برای ایران انجام بدن ولی همه شونو افرادی مثل شما ازین مملکت فراری دادن و خیلی از همین کارهایی که الان تو جهان داره انجام میشه و من و خیلیا داریم حسرتشو میکشیم همین ایرانی هایی که فراری شون دادین دارن انجامشون میدن ... پس خواهش میکنم دیگه اینجوری توجیه نکنید ... مطمئن باش اگه منم می تونستم الان برای این مملکت کاری انجام بدم یا منو فراری داده بودین یا پشت میله های زندان بودم ... ففط یک موردش جستجو کن ببین تو ناسا چنتا ایرانیه یا مریم میرزاخانی که بود

        • mobin34

          حرف شما خیلی به دل میشینه


          ولی حرف زدن و انتقاد کردن خیلی راحت تره

          مهم اینه خودم آدم بتونه یا سعی کنه ی کاری برای حل موضوع یا اون مشکل انجام بده


          خراب کردن یک ساختمون با کلنگ و پتک بسیار راحت تر از بالا بردنش هست

مطالب پیشنهادی