روسیه تا دو ماه دیگر واکسیناسیون گسترده علیه کرونا را شروع میکند
روسیه میخواهد دو ماه دیگر عرضه عمومی واکسن کرونا را آغاز کند تا اولین کشوری باشد که به جنگ ویروسی با نزدیک به ۶۹۰ هزار قربانی در سراسر جهان میرود. شیوع ویروس کرونا به اقتصاد ...
روسیه میخواهد دو ماه دیگر عرضه عمومی واکسن کرونا را آغاز کند تا اولین کشوری باشد که به جنگ ویروسی با نزدیک به ۶۹۰ هزار قربانی در سراسر جهان میرود.
شیوع ویروس کرونا به اقتصاد جهانی ضربه سنگینی وارد کرده و بسیاری از مردم همچنان در خانههای خود قرنطینه هستند. در این میان روسیه نیز با آسیبهای شدیدی مواجه شده و تا به امروز نزدیک به ۸۴۵ هزار نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدهاند. چنین موضوعی افزایش تلاشهای این کشور برای تولید واکسن را در پی داشته است.
هزینههای سنگینی که کرونا برای کشورهای مختلف به همراه داشته، باعث شده که مراحل توسعه واکسن آن کوتاهتر از همیشه شود و سال آینده اکثر واکسنهای توسعه پیدا کرده برای آن در اختیار مردم قرار بگیرند. با این وجود به گزارش رویترز، روسیه میخواهد زودتر از سایر کشورها، واکسن این بیماری کشنده را نزدیک به دو ماه دیگر به صورت انبوه وارد بازار کند.
وزیر بهداشت روسیه، «میخائیل موراشکو» اعلام کرده که مراحل آزمایش بالینی واکسن انستیتوی «گامالیا» در مسکو با موفقیت به پایان رسیده و هم اکنون مراحل ثبت خود را طی میکند. به گفته موراشکو، پزشکان و معلمان اولین افرادی خواهند بود که این واکسن را دریافت میکنند.
به گفته یکی از منابع، اولین واکسن احتمالی روسیه در ماه جاری میلادی از سوی مقامات تاییدیه دریافت خواهد کرد و پس از آن با سرعت در اختیار کادر درمان قرار میگیرد. گامالیا روی یک واکسن مبتنی بر آدنوویروس کار کرده است.
سرعت بالای روسیه در توسعه و همچنین تلاش برای عرضه زودهنگام آن، سوالات زیادی برای کشورهای غربی در پی داشته که از میان آنها میتوان به میزان امنیت واکسن کرونا این کشور اشاره کرد. باید تا دو ماه دیگر منتظر بمانیم و ببینیم واکسن روسیه تا چه اندازه امن است و آن را تبدیل به اولین کشور با قابلیت مصونسازی جامعه میکند یا خیر.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

اگه تاریخ رو بخونین روسیه یا شوروی دو سه بار دنیا رو نجات داده.تنها کشوری که تونست جلوی کشورگشایی ناپلئون رو بگیره و همچنین جلوی هیتلر.اگه هیتلر شوروی رو فتح میکرد کلا اروپا زیر سلطش میرفت
خودش رو نجات داد نه دنیا رو
به نظرم ارباب اول روی نوکراش امتحان کنه . ? ?
یک وقتی می فهمی در اشتباهی که دیگه نه روش رو داری نه واروشو ...
درست عین داستان برتری شوروی بر آمریکا تو برنامه هسته ای شده که باید زودتر در سطح وسیع انجام میشد که نتیجش شد چرنوبیل
ماشاالله معلوم شد خیلی بلدی ?????
البته روسیه تا دو ماه دیگه آزمایش گسترده واکسن کرونای خودش رو روی مردم ایران و کشورهای مثل ما شروع میکنه
واکسن دزدی آدم رو خوب نمیکنه، باید صبر کرد آمریکا واکسن رو بسازه، هر جور شده قاچاقی بیاریم
آمریکا دزد نیست؟! آمریکایی که روی همه نامردا و دزدا رو سفید کرد اون موقع که ماسک و تجهیزات بقیه کشورها رو میدزدید
بیچاره نوکرای اروپاییشون که جرئت نداشتن چیزی بگن به آمریکا با اون همه جنایتی که کرد
ماسک دزدیدن؟ ? ?
ت برو ببین اربابت اصن واکسن رو بهت میده یا نه بعد بیا اینجا نظر بده
قاچاقی لازم نیست و خودشون میدن بهتون چون دارو تحریم نیست
مگر اینکه آقازاده های ولی نعمنتهای شما با پولش پورشه وارد کنند
آره تحریم نیست که ، دلشون نمی خواد بفرشون بهمون وگرنه تحریم کجا بود بابا ...
دروغغغغ روسیه بره شرکتای خارجی رو هک کنه بلکه بتونه فرمول واکسنو بدزده
دقیقاً مردم کلا