ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

MTN با فروش سهام ایرانسل از بازار ایران خارج می‌شود

کمپانی MTN Group که ۴۹ درصد از سهام ایرانسل را در اختیار دارد، از تصمیم خود برای خروج از بازار خاورمیانه و ایران خبر داده است. دلیل این تصمیم کاهش جذابیت‌های این منطقه به خاطر ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹  |  ۱۱:۵۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی MTN Group که ۴۹ درصد از سهام ایرانسل را در اختیار دارد، از تصمیم خود برای خروج از بازار خاورمیانه و ایران خبر داده است. دلیل این تصمیم کاهش جذابیت‌های این منطقه به خاطر افت سودآوری و تحریم‌های غرب عنوان شده است.

MTN یکی از بازیگران اصلی در بازار ارتباطات خاورمیانه و آفریقا است و در ۲۱ کشور این ناحیه سرمایه‌گذاری کرده، حالا اما فشارهای ناشی از تحریم، ژئوپلتیک ناآرام و بی ثبات و در کنار آن کاهش درآمدها به واسطه افت ارزش ارزهای ملی، آنها را به سوی خروج از این بازار سوق داده است. به گفته «راب شاتر»، رییس و مدیرعامل این شرکت آنها نخستین قدم را با شروع مذاکرات برای فروش ۷۵ درصد سهام MTN سوریه به «TeleInvest» کلید زده‌اند.

گلکسی اس 6 در ایران به همراه سیم کارت های ایرانسل عرضه خواهد شد

آنطور که «راب شاتر» مدیرعامل این گروه می‌گوید پس از سوریه نوبت به خروج از افغانستان و یمن خواهد رسید که در کنار سوریه تنها ۴ درصد از درآمد آنها را شکل می‌دهند. آنها در گام بعدی قصد فروش سهام ۴۹ درصدی خود در ایرانسل را دارند که طی فرایندی ۳ تا ۵ ساله محقق خواهد شد. MTN در اواسط دهه ۸۰ و با شکست «ترک‌سل» توانست برنده مناقصه ایرانسل شود و هرچند قرار بود ابتدا سهم ۷۰ درصدی در اختیار داشته باشد اما در نهایت این میزان به ۴۹ درصد محدود شد.

هرچند درآمد سرویس‌های MTN به لطف افزایش تقاضا در دوران شیوع کرونا ۹.۴ درصد رشد داشته اما این شرکت تصمیم گرفته روی بازار آفریقا تمرکز کند چرا که افت ارزش ارزهای ملی و تحریم‌های غرب برای آنها مشکل‌‌ساز شده است. هر چند وی صراحتا به ایران اشاره نکرد اما گمان می‌رود که بسته شدن کانال‌های مالی پس از تحریم، دسترسی به درآمدهای ایرانسل را برای آنها دشوار کرده باشد.

MTN جدای از چالش‌های ناشی از تحریم و کاهش درآمدها در خاورمیانه، به دنبال کاهش بدهی‌ها است و قصد دارد طی پنج سال آینده با فروش دارایی‌های خود ۱.۴۴ میلیارد دلار کسب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • infinity

    اقایون بنظرم همه باید بریم اپراتور های دیگه بخریم و خط های ایرانسلمون رو از کار بندازیم چون ک اگر این اتفاق بیفته ایرانسل قیمت بسته هاش جوری میشه ک عامه مردم نمیتونن حتی ماهی ۱ گیگ بخرن پس همه میرن سمت بقیه اپراتور ها تا ترافیک شرکت ایرانسل بیاد پایین و اتفاق ماه پیش نیفته برامون ک بسته هارو ماهانه کردن

    • Ahmad

      این چه استدلالیه ؟ به نظرت بقیه اپراتور ها قیمت بسته هاشون‌ رو ثابت نگه میدارن ؟ اینا روز عادیش بی دلیل و رفاقتی همزمان گرون میکنن وای به روزی که دیگه اصلا رقابتی هم در کار نباشه

  • infinity

    اقایون بنظرم همه باید بریم اپراتور های دیگه بخریم و خط های ایرانسلمون رو بسوزونیم چون ک اگر این اتفاق بیفته ایرانسل قیمت بسته هاش جوری میشه ک عامه مردم نمیتونن حتی ماهی ۱ گیگ بخرن پس همه میرن سمت بقیه اپراتور ها تا ترافیک شرکت ایرانسل بیاد پایین و اتفاق ماه پیش نیفته برامون ک بسته هارو ماهانه کردن

  • yashar1

    اگه این کار انجام بشه و خبرش پخش بشه به احتمال زیاد خیلیا اپراتورشون رو تغییر میدن و احتمالا بازیگران اصلی میشن رایتل و همراه اول اون موقع هم رایتل ببینه مردم باید ازش استفاده کنن میاد میشه مثل همین ایرانسل بعدشم خوب الی القاعده همراه اول میشه تنها اوپراتور قابل انتخاب ک کاملا بدون رقیبه

    • noisymind

      بله ولی رایتل رو که بعد از این همه سال همینجور منفعل مونده و نه آنتن درست حسابی داره همه جا رو بعید میدونم

      • zitanix

        کی گفته انتن نداره؟ اتفاقا همه جا انتن داره
        رومینگ ملی وصله
        هزینه ای هم ندارد

  • Hosi

    افسوس... چه حس بدیه هر روز بشنوی یه شرکت بین الملی داره از کشورت خارج میشه. شایدم دارن برا حمله به ایران آماده میشن یا... خدا عالمه... کاش پارسال که ژاپن میخواست واسطه صلح تو خاورمیانه بشه قبول کرده بودیم

    • saladin

      نکه الان شرکت های بین المللی ایران را بهشت کرده بودند و ایرانسل هم بسته اینترنت نامحدود با قیمت مفت عرضه می کرد حالا باید ناراحتم بشیم بعدم مهندس اگر قرار باشه به ایران حمله کنن کسی جایی نمی ره چون بعدش اینا میشن صاحب خونه بگذریم که جرات حمله اش هم نیست

      • noisymind

        همین الان هم صاحب همه چیز هستند! چون این همه آقازاده ها و دزدزاده ها تا وقتی باشن و پول های این مملکت رو ببرن اونجا ، اونا بهشون کاری ندارن

      • noisymind

        عزیزم اینهمه خودتو باد نکن! همه پایگاه هاتون تو سوریه رو یکی یکی زدن برای امتحان که دیدن هیچ کاری نمیتونین بکنین! یواش یواش نوبت داخل هم میشه. که البته با بعضی خرابکاریا ظاهرا نوبتش شده!!

        • Amir

          خب اونایی روکه میزنن هموطن منو توهستن.شماها چجورآدمی هستین.
          مرگ برمسئولین دزدوبی لیاقت وبیشترازون مرگ برملتی که همطنشو بفروشه وازکشته شدن هموطن خوشحال باشه

      • Hosi

        چمیدونم والا نمیگم بهشت میشیم با شرکت های خارجی ولی خب مسلما هرچی سرمایه خارجی بیشتر کار و رفاه بیشتر. در کل ایشالا که یه فرجی بشه از این وضع دربیایم... مخلصیم

        • Erfaan Zandii

          فرج مرج نمیشه داش

  • Amir

    بعد بعضیا میگن عزتی که امروز ایران داره هیچ کشوری نداره ?

    • ali_mlk

      احتمالا منظورشون از نظر تعداد اسم ثبت شده به نام عزت باشه،چون عزت که هیچ،حتی ارزش هم نداریم توی دنیا

      • Amir

        ما داخل کشورباید باهم متحدباشیم ماملت بی فرهنگی هستیم که بجای توجه به همدیگر وارزش قائل شدن برا همدیگرچشم وگوشمون به اینه که ببینیم آمریکائیا چی درموردمون میگن

    • MK

      حالا molavy ساندیس پیداش میشه.

  • MK

    نوش جون آقازاده‌ها حقشونه کل ثروت ایران رو بخورن.

  • Ali Ebadi

    میفته دست یه آقا زاده نرخشم میشه 10 بربابر

  • Ramyar Ahmadi

    ای بابا
    ایرانسل تعطیل شد. ?

مطالب پیشنهادی