نسخه دوم سیستم عامل هارمونی معرفی شد؛ تلاش برای نصب روی ۲۰۰ میلیون دستگاه
هواوی اخیرا از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی کرده و در حالی که در گذشته از عرضه اولین گوشی هوشمند مجهز به آن در سال ۲۰۲۱ خبر داده بود، اکنون به تلاش برای نصب ...
هواوی اخیرا از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی کرده و در حالی که در گذشته از عرضه اولین گوشی هوشمند مجهز به آن در سال ۲۰۲۱ خبر داده بود، اکنون به تلاش برای نصب روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال اشاره کرده است.
با تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا، این کمپانی از سیستم عامل انحصاری خود با نام HarmonyOS رونمایی کرد. این غول فناوری چینی اخیرا نسخه دوم سیستم عامل هارمونی را معرفی کرده و SDK آن برای تلویزیونها، ساعتهای هوشمند و سیستمهای سرگرمی خودروها را در اختیار توسعهدهندگان قرار داده است.
نسخه بتای این سیستم عامل برای گوشیهای هوشمند در ماه دسامبر منتشر میشود و محصولات مجهز به آن ابتدا وارد بازار چین خواهند شد. هواوی از پروژه «OpenHarmony» نیز رونمایی کرده که نسخه متن باز سیستم عامل هارمونی محسوب میشود و مشابه AOSP یا پروژه متن باز اندروید است.
هواوی جزئیاتی درباره HMS Core 5.0 منتشر کرده که بیش از ۱۲ هزار API در ۷ سرویس را فراهم میکند. به گفته این شرکت، اکوسیستم اپ HMS هم اکنون میزبان ۹۶ هزار برنامه است و از بیش از ۱.۸ میلیون توسعهدهنده پشتیبانی میکند.
هواوی برنامههای زیادی برای این سیستم عامل دارد و میخواهد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه مجهز به آن در بازار به فروش برسد که البته تمام این محصولات توسط این کمپانی به تولید نمیرسد. طبق گفته معاون بخش نرم افزار این غول فناوری چینی، «Yang Haisong» هواوی سالانه ۱۰۰ میلیون دستگاه با این سیستم عامل وارد بازار خواهد کرد و امید دارد نصف دیگر آن توسط تولیدکنندگان دیگر عرضه شود.
برای اولین بار این شرکت از اهداف خود برای این سیستم عامل سخن میگوید. در حال حاضر شاهد استفاده از آن در چندین تلویزیون هوشمند هستیم و در آینده وارد دنیای ساعتها و گوشیهای هوشمند خواهد شد. هواوی برای افزایش محبوبیت هارمونی، با چندین سازنده لوازم خانگی چینی همکاری میکند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


والا ما که ضرری نمیکنیم. ولی موفقیت این سیستم عامل بعید به نظر نمیرسه. موفیت یک سیستم عامل و به طوری کلی یک پلتفرم پایه، بستگی به توسعه دهندگان اون داره.
بکار خیلی سختی رو شروع کردن یه غولی مثل سامسونگ سیستم عامل بادا و تایزن رو ساخت اخرشم با خاک یکسان شد.دیگه غول تر از مایکروسافت نداشتیم که اونم نتونست.واقعا خیلی سخته بشه اندروید و ای او اس رو شکست بدن مجر اینکه حمایت همه جانبه بشه این طرح بعد هفت تا ده سال بتونن رقابت کنن.
هواوی میتونه، مطمئنم، میبینم روزی رو که دوباره هواوی رو اوج بیاد و بزنه تو پوزه این امریکا و ترامپ
امیدوارم استارت شکست انحصارطلبی شرکت های بزرگی همچون گوگل با این اقدامات هواوی زده بشه
اگر درچین قانون حمایت از تولید داخلی داشته باشه ،هواوی ،ویوو،وان پلاس،شیائومی،میزو،لنوو،اوپو،zte,آنر،ریملی باید حداقل هرساله یک گوشی با هرمونی معرفی کنند ،اگر بهینه سازی و توسعه ی اپ انجام بشه ،بهینه بودن کایرین با هارمونی میتونه همتراز اپل بشه
هر چی رقبا توی بازار بیشتر بشن نهایتا مصرف کننده سود بیشتری میبره ،این عالیه که سیستم عامل از انحصار آمریکا در بیاد ، نمونه عکسش ایران خودمون و خودرو سازهای بدون رقیب و دنای ۷۰۰ میلیونیه
آنهایی که دیسلایک میدن همونایین که پراید ۱۰۰ میلیونی میخرن ،، اول کامل بخونید ببینید چی نوشته بعد دیسلایک بدین
اینایی که دیس لایک میدن همونایین که پراید ۱۰۰ میلیونی میخرن ،،بابا اول کامل بخونید ببینید چی نوشته بعد دیس لایک بدین
دقیقاً،،، انحصار واسه همه سود داره الا مصرف کننده،،، همه تووش نعف دارن الا مصرف کننده
نفع