ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی میت‌بوک D15
تکنولوژی

سونی فروش سنسور دوربین به هواوی را متوقف می‌کند

هواوی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و علاوه بر عدم امکان همکاری با گوگل، غول‌های فناوری ژاپنی نیز فروش قطعات به آن را متوقف کردند. سونی یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که دیگر قطعات موردنیاز ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۱ مهر ۱۳۹۹  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هواوی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و علاوه بر عدم امکان همکاری با گوگل، غول‌های فناوری ژاپنی نیز فروش قطعات به آن را متوقف کردند.

سونی یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که دیگر قطعات موردنیاز هواوی را تامین نخواهد کرد و فروش سنسورهای دوربین را به این کمپانی چینی تعلیق کرده است. سونی در این میان تنها نیست و دیگر غول‌های فناوری ژاپن نیز مسیر مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

این کمپانی‌ها قطعاتی مانند فلش مموری، قطعات نیمه‌هادی، آمپلی فایر، هارد درایو و موارد دیگر را در اختیار هواوی قرار نمی‌دهند. برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که سونی یک مجوز برای ادامه همکاری با این غول فناوری چینی را مدنظر قرار داده تا بتواند همچنان سنسورهای دوربین را در اختیار آن قرار دهد، با این حال تا به امروز این شرکت ژاپنی چنین موضوعی را تایید نکرده است. در گذشته سامسونگ نیز از توقف فروش قطعات به هواوی خبر داده بود.

غول‌های فناوری ژاپنی

طبق اطلاعات منتشر شده، غول‌های فناوری ژاپنی سهم بالایی در تامین قطعات موردنیاز هواوی دارند و مجموع خرید این کمپانی چینی از برندهای ژاپنی در سال گذشته میلادی به ۱۰.۴ میلیارد دلار رسیده است. سونی اعلام کرده که سالانه ۱ میلیارد دلار از فروش سنسورهای CMOS به هواوی درآمد دارد.

در حالی که ایالات متحده آمریکا تحریم‌های شدیدی را علیه هواوی وضع کرده و این شرکت با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شده، همچنان به آینده امیدوار است. این کمپانی چینی برای سیستم عامل محصولات خود نمی‌تواند با گوگل همکاری کند و در همین راستا از سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد که اخیرا شاهد معرفی نسخه دوم آن بودیم. سال آینده میلادی اولین گوشی هوشمند مجهز به این سیستم عامل وارد بازار خواهد شد.

در این میان AMD همچنان به همکاری با هواوی ادامه می‌دهد. اخیرا معاون رئیس این کمپانی اعلام کرده که AMD موفق به دریافت مجوز برای تامین قطعات موردنیاز این غول فناوری چینی شده و تحریم‌های ایالات متحده آمریکا تاثیر چندانی روی کسب و کار AMD نخواهد داشت.

انتظار می‌رود هواوی در ماه اکتبر از گوشی‌های سری میت ۴۰ رونمایی کند که تبدیل به آخرین پرچمداران این کمپانی با چیپ‌های کرین می‌شوند، البته شاید در آینده با برداشته شدن تحریم‌ها دوباره شاهد توسعه و تولید این پردازنده‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • soroush shamsi

    زنده باد امپراطوری بزرگ چین
    مرده باد بر امریکا و حامیان افول کرده
    زنده باد یاد سرزمین پارس

  • esmail hasany

    هه هه هه
    هوآوی از این مرحله هم عبور میکنه
    ولی آمریکا نه

    • sinagoogle

      با دلیل بگو چرا چین میتونه ولی آمریکا نه دوست عزیز

  • آریا

    ? ? ? ?
    عه چرا؟
    به مثلا ابرقدرت آینده قطعه نمیفروشن؟
    چرا به حرف امریکای به قول عرزشی ها افول کرده گوش میدن ? ? ?

    • ali

      وایتکس

    • Ali Hatami

      یا متوجه نیستی یا خودتو زدی به اون راه... شما اگر چشم بینا داشته باشی میبینی که شرایط و موقعیت امریکا بین کشورهای جهان و نسبت به ۴۰ سال قبل خودش چقدر تغییر کرده و دیگه مثل قبل ابرقدرت بلامنازع نیست. هرچند کشورهایی مثل ژاپن مثل سگ از امریکایی ها میترسن و الی الابد باید غرامت بدن به امریکا. بعد این کشور همیشه بدهکار میتونه حرف امریکارو زمین بذاره؟

      • آریا

        خب نگاه کن اونقدر ها هم تغییری نگرده با اینکه بی عرضه هایی مثل اوباما 8 سال گند زدن به امریکا
        هنوز هم قدرت بلا منازع دنیاست . از برجام خارج شد . اروپایی ها گفتن ما میمونیم. روحلنی به تمسخر گفت از شر عنصر مزاحم خلاص شدیم و اسمش رو گذاشتن 5-1 . ولی دیدیم همون -1 به تنهایی تحریم ها رو عملی کرد و اون 5 قدرت هیچ غلطی نتونستن بکنند.

        • Ali Hatami

          بله قدرتمنده هنوز، اما شما ببین که حتی همین اروپایی ها حاضر نیستن به طرح تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران رای بدن و شما این رو مقایسه کن با قدرت ریگان که چطور شوروی رو به فروپاشی کشوند. در مورد تحریم ها هم احتمالا میدونی که در زمان اوباما تحریم های جدید کاتسا و ویزا اعمال شدن. و این چیز عجیبی نبود. خود روحانی هم میدونست و اغراق کرده بود که باید با کدخدا مذاکره کنیم و بقیه پادو ان فقط.

          • آریا

            گول بازی های اروپایی ها رو نخور .نق میزنن و ژست مخالفت میگیرن ولی آخرش مثل سگ دنبال آمریکا راه می افتند. خودشون خوب میدونند امریکا نباشه روسیه اروپا رو می بلعه. همون طور که نجاتش از جنگ جهانی دوم رو مدیون امریکا هستند.
            در ضمن در مورد سیاست پلیس خوب و پلیس بد یه تحقیقی کن ?

          • sinagoogle

            امریکا قدرت بلامنازع دهه 90 نیست ولی حداقل تا دو دهه دیگه همچنان قدرتمندترین کشور دنیاست. مورد دیگه اینه که آمریکا عامل اصلی فروپاشی شوروی نبود بلکه ضعف اقتصادی و فساد شدید و عدم انعطاف پذیری و نبود دموکراسی باعث شد شوروی از بین بره. چین هم به جایی رسیده که بدون نوآوری دیگه امکان رشد سریع نداره. اگر چین هم نتونه شرایطی رو ایجاد کنه که جامعه خلاق و نخبه این کشور امکان نوآوری و آزاداندیشی نداشته باشن کم کم به سرونوشت بقیه کشورهای در حال توسعه مثل آرژانتین و برزیل دچار میشه و شروع میکنه به درجا زدن.

مطالب پیشنهادی