ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دولت بریتانیا ممکن است مانع از فروش Arm به انویدیا شود

«سافت‌بنک» غول مخابراتی ژاپن در قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار با فروش Arm به انویدیا موافقت کرده است. حال بر اساس برخی گزارش‌ها دولت بریتانیا به دنبال جلوگیری از نهایی شدن این قرارداد است. ...

پیمان حسنی
پیمان حسنی منتشر شده در ۲۲ مهر ۱۳۹۹  |  ۱۳:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«سافت‌بنک» غول مخابراتی ژاپن در قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار با فروش Arm به انویدیا موافقت کرده است. حال بر اساس برخی گزارش‌ها دولت بریتانیا به دنبال جلوگیری از نهایی شدن این قرارداد است.

منتقدین بریتانیایی نسبت به فروش Arm به انویدیا هشدار داده‌اند و می‌گویند این قرارداد در صورت نهایی شدن می‌تواند هزاران کارمند این شرکت را در معرض از دست دادن شغل قرار داده و جایگاه Arm در سطح جهان را به خطر بیندازد.

Arm در کمبریج انگلستان واقع شده و تا پیش از تصاحب توسط گروه ژاپنی سافت‌بنک در سال ۲۰۱۶، یک شرکت مستقل به شمار می‌رفت. تصاحب این شرکت توسط غول ژاپنی تداخلی در کسب و کار و عملیات‌های آن به وجود نیاورد ولی حالا برخی از منتقدین می‌گویند این اتفاق ممکن است دوباره تکرار نشود و Arm تحت مدیریت انویدیا دچار تغییرات گسترده شود.

مقامات بریتانیا به ویژه نگران هستند که فروش Arm روی اقتصاد و سلطه این کشور در بازار نیمه رساناها تأثیر منفی بگذارد. این شرکت یکی از دارایی‌ها ارزشمند بریتانیاست و به نظر می‌رسد مقامات آن به راحتی حاضر به فروش آن حتی با قیمت گزاف ۴۰ میلیارد دلار نیستند.

انویدیا قول داده تا تغییری در مدل کسب و کار Arm ایجاد نکند و از تبدیل بریتانیا به قطب تحقیقات هوش مصنوعی در دنیا خبر داده است که در درازمدت به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد. انویدیا در همین راستا چند روز قبل اعلام کرد قوی‌ترین ابرکامپیوتر بریتانیا را در شهر دانشگاهی کمبریج می‌سازد. با این وجود برخی از مقامات بریتانیایی همچنان نسبت به فروش Arm بدبین هستند.

پیش‌بینی می‌شود انویدیا از سوی رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی نیز تحت فشار قرار گیرد چرا که با تصاحب Arm برتری قابل توجهی نسبت به رقبا پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pygra

    اگه ویندوز از آرم پشتیبانی کنه خیلی خوب میشه ، ولی اگه اپل آرم رو بخره دیگه هیچوقت این اتفاق نمیفته ، خوشبختانه این اتفاق باعث میشه دست اپل بهش نرسه ولی اینکه این شرکت بلا تکلیف بمونه هم مشکل دیگه ایه .

  • آریا

    در کل با فروش شرکتها به کشورهای دیگر مخالفم . ولی حالا که همه این کار رو میکنند ترجیه میدم این شرکت ها بین کشورهای آزاد معامله بشه و مالکیتشون به دست تازه به دوران رسیده هایی مثل چین نیفته
    انویدیا باید خرید رو نهایی کنه تا مطمئن بشه آرم هیچ وقت به دست رقبای چینی نمی افته

    • pygra

      جز اپل و انویدیا مگه شرکت دیگه ای از چین یا جای دیگه قصد خرید آرم رو داشته ؟

      • آریا

        سافت بانک ژاپن چند سال پیش خریده بودش . اگر امریکایی ها نخرن ممکنه چینی ها بخرن

    • Mr. Saxobeat

      حالا کسی نظر شما رو نخواست که مخالفی و یا ترجیح میدی به کی بفروشن

      • آریا

        مگه نظر تو رو خواستن؟

  • jim kabir

    معامله جوش خورده تموم شده دارن زور الکی میزنن

مطالب پیشنهادی