ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا در شانگهای کارخانه چیپ می‌سازد

هواوی به دنبال تأسیس کارخانه تولید چیپ در شهر شانگهای است تا تراشه‌های مورد نیاز خود را بدون نیاز به فناوری‌های آمریکایی تولید کند. این کارخانه توسط یکی از شرکت‌های همکار هواوی به نام Shanghai ...

پیمان حسنی
پیمان حسنی منتشر شده در ۱۲ آبان ۱۳۹۹  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هواوی به دنبال تأسیس کارخانه تولید چیپ در شهر شانگهای است تا تراشه‌های مورد نیاز خود را بدون نیاز به فناوری‌های آمریکایی تولید کند. این کارخانه توسط یکی از شرکت‌های همکار هواوی به نام Shanghai IC R&D Center اداره خواهد شد که توسط دولت چین پشتیبانی می‌شود.

کارخانه مورد بحث ابتدا کار خود را با تولید چیپ با لیتوگرافی قدیمی ۴۵ نانومتری شروع خواهد کرد و اواخر سال ۲۰۲۱ تولید چیپ‌ها با فرآیند ۲۸ نانومتری را آغاز می‌کند که برای بکارگیری در تلویزیون‌های هوشمند و دیوایس‌های اینترنت اشیا کافی خواهد بود.

این کارخانه سپس در اواخر سال ۲۰۲۰ تولید چیپ با فرآیند ۲۰ نانومتری را انجام خواهد داد و هواوی را در زمینه ساخت سخت افزار سلولی 5G تقریباً خودکفا خواهد کرد.

هواوی به کمک این کارخانه و چیپ‌هایی که انبار کرده، حداقل روی کاغذ توانایی سرپا نگه داشتن کسب و کار سخت افزار مخابراتی خود با کمترین نگرانی از تأثیر تحریم‌های آمریکا را پیدا خواهد کرد. چیپ‌های هواوی ممکن است از سال ۲۰۲۱ به بعد از رقبای بین المللی عقب بیفتند، اما تا زمان ارتقا فناوری‌ها توسط هواوی جوابگوی نیازهای بازار خانگی این کشور خواهند بود.

در این گزارش اشاره‌ای به موبایل نشده است. گوشی‌ها برای رقابت در بازار به چیپست‌های پیشرفته با فرآیند لیتوگرافی پایین نیاز دارند و برای مثال گوشی هواوی میت ۴۰ پرو از چیپست ۵ نانومتری استفاده می‌کند، بنابراین چیپ‌های کارخانه شانگهای در زمینه موبایل کمکی به هواوی نخواهند کرد.

هواوی برای تأمین چیپ‌های موبایل احتمالاً از شرکت تراشه ساز چینی SMIC کمک خواهد گرفت. علاوه بر این بر اساس گزارشی که چند روز قبل منتشر شده است، ایالات متحده تحت شرایطی مجوز فروش چیپست به هواوی را صادر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • par

    هواوی زیرساختاش خیلی قویه و داره توی همه زمینه ها مستقل میشه اینطوری تحریمای امریکا هیچ تاثیری نداره براش.

  • molavy

    آمریکا بزن همه رو نابود کن، فقط اپل باید بمونه

  • آریا

    45 نانومتری ? ? ?

  • Reza12022

    والا اينطور که میبینیم ایالات متحده تحريم میکنه چین ضد تحرمیشو میاره و تحریم میشکنه فقط این وسط ۱۰ ۱۲ تا شرکت امريکایی و ژاپنی ضرر میکنن و بازار فروششونو از دست میدن اونهم در حد 10 12 میلیارد دلار

  • sinagoogle

    هووای و SMIC گفتن از فناوری آمریکایی در "ساخت" تراشه استفاده نمیکنن اما در مورد استفاده از فناوری آمریکایی در "طراحی" تراشه چیزی نگفتن که البته طراحی تراشه مهمتر از ساخت اون هست و بزرگترین پاشنه آشیل صنایع های تک چین در زمینه طراحی چیپ هست که بومی سازی این مورد با موفقیت انجام نشده. البته عملا حتی مراکز تحقیق و توسعه طراحی مدارهای مجمتع پیشرفته شرکت های آسیایی هم مثل سامسونگ و SK Hynix و TMSC در کالیفرنیا و تگزاس قرار داره.

    • ali_mlk

      البته طراحی پردازنده توسط شرکت بریتانیایی arm صورت میگیره،وقتی بتونه تولید کنه قطعا تا چندسال آینده هم میتونه طراحی کنه،فقط میمونه نرم افزار طراحی که اونم آمریکایی هست که اونم کپی میکنن، بنظرم راه مقابله با چین این نیست چون با ثروت و قدرتی که داره فقط چندسال عقب میوفته، باید مجوز بهشون بدن و همیشه وابسطه باشن

مطالب پیشنهادی