ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لیست پرمصرف‌ترین و کم مصرف‌ترین خودروهای مدل 2021 منتشر شد

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده – موسوم به EPA – اخیرا با انتشار جدولی میزان مصرف سوخت خودروهای مدل 2021 موجود در خاک این کشور را مشخص کرده است. این جدول به تفکیک ...

سعید علیپور
سعید علیپور منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۳۹۹  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده – موسوم به EPA – اخیرا با انتشار جدولی میزان مصرف سوخت خودروهای مدل 2021 موجود در خاک این کشور را مشخص کرده است.

این جدول به تفکیک بوده و کم‌مصرف‌ترین و پرمصرف‌ترین مدل‌های هر کلاس را معرفی می‌کند. در بین مدل‌های دو نفره این دوقلوهای آلمانی-ژاپنی ب‌ام‌و Z4 sDrive30i و تویوتا GR Supra 2.0 هستند که به لطف موتور 2 لیتری توربوشارژ خود مصرف بهینه‌تری نسبت به رقبا دارند. طبق بررسی‌های EPA این موتور در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی به ترتیب 9.4، 7.35 و 8.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند که با توجه به میزان خروجی و ذات اسپرت دو مدل راندمان مناسبی است.

در کلاس مینی‌کامپکت‌ها، رتبه نخست به پولستار وان رسیده است. این خودروی خوش‌استیل سوئدی به پشتوانه پیشرانه هیبریدی شارژی خود، مصرف 5.22 لیتر را در هر صد کیلومتر ترکیبی ارائه می‌کند. در کلاس ساب‌کامپکت‌ها یا همان خودروهای کوچک شهری مینی کوپر SE الکتریک با ثبت رکورد 108 MPGe به جایگاه اول دست پیدا کرده است.

شاید بدانید شاخص MPGe مسافتی را که خودروهای الکتریکی با مقدار انرژی موجود در یک گالن سوخت (معادل 3.7 لیتر) یا 36.6 کیلووات ساعت الکتریسیته می‌توانند طی کنند، اندازه می‌گیرد. با این حساب میزان مصرف انرژی مینی کوپر SE الکتریک معادل مصرف 2.17 لیتر سوخت توسط یک اتومبیل بنزینی می‌شود.

در کلاس خودروهای کامپکت، تویوتا کرولای هیبریدی با مصرف 4.52 لیتر تمامی رقبا را کنار زده و به صدر تکیه زده است. در کلاس خودروهای سایز متوسط و بزرگ نمایندگان تسلا یعنی مدل 3 Long Range AWD و مدل S Performance خوش درخشیده و با MPGe به ترتیب 134 و 110 صدرنشین شده‌اند.

در کلاس استیشن‌واگن‌های کوچک و بزرگ، ولوو V60 AWD PHEV و ولوو V90 FWD  با مصرف سوخت 5.6 و 9 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

پرمصرف‌ترین و کم مصرف ترین خودروهای آمریکا

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، در بین پرمصرف‌ها این بوگاتی شیرون Pur Sport است که با مصرف 29.4 لیتر در شهر، 18 لیتر در اتوبان و 23.5 لیتر در حالت ترکیبی همه را شرمنده کرده است! لامبورگینی اونتادور کوپه و رودستر نیز از نظر میزان مصرف سوخت اصلا تعریفی نداشته و رکوردی مشابه با شیرون Pur Sport دارند. البته باید گفت اونتادور در اتوبان کمی بهتر بوده و در هر صد کیلومتر 15.6 لیتر بنزین دود می‌کند!

بوگاتی شیرون پور اسپرت

از دیگر خودروهای خوش‌اشتهای حاضر در بازار آمریکا باید به بنتلی کانتیننتال جی‌تی، تمامی محصولات رولزرویس، مرسدس AMG GLA 35، سوبارو ایمپرزا اسپرت 5 در و ولوو V60 CC AWD اشاره کرد. در جدول زیر می‌توانید لیست تمامی مدل‌های کم مصرف و پرمصرف در هر کلاس را مشاهده فرمایید.

کم‌مصرف‌ترین خودروهای سواری در هر کلاس
پرمصرف‌ترین خودروهای سواری در هر کلاس
کم‌مصرف‌ترین پیکاپ‌ها
پر‌مصرف‌ترین پیکاپ‌ها
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • فرشید یاری

    ولش کن فقط پرایدو

    • Sadra.Z

      جالبیش اینه که پراید به انگلیسی، به معنای (مایه فخر و مباهات) هست! ?

  • Moslem

    اونی که میره بوگاتی و رولز رویس میخره که دیگه نگران مصرف بنزینش نیس که

    ولی خیلی بده که ماشینِ لوکست داعماً توی پمپ بنزین باشه

    • Sadra.Z

      راهکار داره این قضایا؛ ولی در کل موضوع فقط هزینه بنزین که از جیب طرف میره، نیست! به‌هرحال هرچه‌قدر سطح مصرف بنزین در جهان پایین بیاد، بهتره خب.

  • Sadra.Z

    به نظرم قرار دادن خودروی اسپورت تو این لیست‌اشتباهه! ذات اسپورت بودن اینه که خیلی‌چیزا رو فدای شتاب و سرعت بکنه... دیگه موتور w که شامل دو تا RE میشه ممکن نیست بیاد کم‌مصرف باشه که! رولزرویس و بنتلیم که دیگه هیچی... دو تن ماشین، میخواستن کم‌مصرف باشه!؟

    • Sadra.Z

      باز لااقل بوگاتی و لامبورگینی به یه کاری میان... بنتلیم که خب قابل تحمله و مدلای یکم بهتر مثل V8 داره؛ خداییش رولزرویس به چه دردی میخوره آخه!؟ لوکس و لاکچری، بیش از 2 تن وزن، آپشنایی مثل دری که با دکمه بسته میشه و اینجور سوسول‌بازیا... خداییش به چه دردی میخورن!؟ من اصلا به وجودش اعتراض دارم!

      • VahidB13

        داداش هروقت پولشو داشتی رولزرویس نخر بوگاتی بخر??️

        • Sadra.Z

          و یه موضوع دیگه... وحید خان، اون یدونه دیس‌لایک چیه تو کامنت شما!؟ من که نزدم. ?

        • Sadra.Z

          آخه مثلا میگم... با پول کمتر از رولز رویس، میشه رفت پورشه پانامرا خرید! تنها آپشنایی هم که نخواهد داشت، میشه دری که با دکمه بسته میشه! و از نظر شتاب و سرعت و ترمز و حتی قیافه (با اینکه پانامراست) خیلی بهتر خواهد بود! تازه مصرفشم کمتره؛ علی‌الخصوص اگه هایبرید باشه! کل ماهیت وجودی رولزرویس، برپایه لوکس و لاکچریه؛ نه لذت رانندگی، نه طراحی، نه پرفورمنس... اشتباه میگم؟

      • Honor to the end

        تو که نمیخوای سوار بشی، اینقدر حرص میخوری ??

        • Sadra.Z

          نمیخوام سوار بشم؛ ولی تو این دنیا، یا جای منه، یا جای رولزرویس! ? (مطمئنم الان همون 10 تا دیس‌لایک میون برو بمیر! ?)

  • Sadra.Z

    تسلا از نظر رنج، واقعا حریف قدری برای سایر ماشینای برقیه! کارش درسته...

    • Sadra.Z

      والا من طرفدار تسلا نیستم؛ ولی میزان مصرفش انصافا خوبه. توی کامنتا به تسلا اعتراض میکنم، دیس‌لایک میخورم! میام ازش تعریف میکنم، بازم دیس‌لایک میخورم! عجیبا غریبا!?

مطالب پیشنهادی