اولین واکسن کرونای ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» تزریق شد
اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام «کُوو ایران برکت» امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ...
اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام «کُوو ایران برکت» امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.
«طیبه مخبر» دختر رئیس «ستاد اجرایی فرمان امام» اولین شخصی بود که این واکسن را ساعاتی پیش دریافت کرده است. «علی عسگری»، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام هم دومین داوطلب تزریق این واکسن بوده است.
سعید نمکی وزیر بهداشت در جریان آغاز فاز انسانی آزمایش واکسن ایرانی کرونا گفت: «تزریق به دختر دکتر مخبر پیامی بود به ملت ایران که چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان باورش داریم و قبولش داریم و اگر عارضه ای داشته باشد ما و خانواده هایمان برای اولین بار با جان و دل خریداریم.» اعلام شده واکسن «کُوو ایران برکت» را شرکت شفافارمد با نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ویروس کرونای غیرفعال ساخته است.
پیشتر «مصطفی قانعی»، دبیر ستاد توسعه زیستفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران گفته بود واکسن شرکت شفافارمد «مشابه واکسن شرکت چینی سینوواک» است. آنطور که اعلام شده است تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر داوطلب آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت گروه شفافارمد مجموعه ستاد اجرای فرمان امام (ره) شده اند که در مرحله نخست آزمایش روی ۵۶ نفر به صورت مرحلهای انجام میشود.
گفته میشود داوطلبان در مدت کارآزمایی «در یک جای خاص» نگهداری میشوند چون به دلیل شیوع زیاد کرونا در جامعه اندازهگیری پادتن کرونا در خون آنها دچار اشکال نشود.
در هفتههای اخیر بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی ایرانی خواستار خرید و واردات واکسن خارجی از سوی دولت شدهاند تا با روند مرگومیر ناشی از ابتلا به این ویروس مقابله شود. برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا کار واکسیناسیون سراسری را برای مقابله با کرونا آغاز کردهاند و انتظار میرود که تا تابستان آینده بخش زیادی از جمعیت این کشورها واکسینه شوند.
بر اساس آمار رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۵۴ هزار نفر در ایران جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده و نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شدهاند. هنوز جزییات بیشتری از عملکرد واکسن ایرانی کرونا اعلام نشده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

? ? هممون میدونیم که وزارت بهداشت ایران زیر نظر سازمان جهانی بهداشت هست . تازه خائن هم که کم نداریم . فرستاده سازمان جهانی بهداشت هم که یه یهودی تشنه به خون ایرانی (واقعه 13 فروردین رو که دیگه خودت میدونی) و تشنه به خون مسلمان و شیعه هست (ظهور و منجی هم که خودت میدونی دیگه ) هست . قضایای خون های الوده به ویروس هم که میدونی . پس بعید نیست دوباره از یه سوراخ گزیده بشیم
یعنی شما واقعا میخوای بزاری دشمنت شما رو درمان بکنه ؟
...فرضی
دوستان یجوری میان میگن واسکن ال هست و بل هست و توهین میکنن که انگار مجبورشون کردن بیان واکسن بزنن . خب دوست نداری اعتماد نداری نزن مجبور که نشدی هرچی کمتر مفتخور باشه بهتر . شما هم نزن برو از همون امریکایی که شما رو دوست داره شما هم دوسش داری بگیر بزن . هرچند که یکی از همین افرادی که واکسن فایرز رو زده بعد از 8 روز کرونا گرفته .
نخیر شما نترس با پول بیت المال نساختن . پول بیت المال اون ترافیک تلگرام بود که cdn ش رو داخل کشور نصب کردن و از مردم پول ترافیک بین الملل گرفتن
ساندیس .سیم کارت .???
شرکت های داروسازی یه نامه زدن که ما در ایران چیزی به نام تولید واکسن نداریم و این اشتباه است. معاون وزیر بهداشت هم چند وقت پیش به همین دلیل استعفا داد که این صحبتا دروغه.
? خود تحقیری هم اخه یه حدی داره
دیگه از معاون وزیر بهداشت بهتر میفهمی؟
بله از خائن ها بیشتر میفهمم مشکل؟
خائن؟? ? برو بابا این حنا ها دیگه رنگی نداره.? بذاریم هر چی دلتون خواستو تایید کنید بره؟اشتباه نکن من ضد داروی ایرانی نیستم برعکس هر دارویی که استفاده میکنم تا جایی که داخلیش باشه به هیچ وجه از خارجی استفاده نمی کنم.فقط میگم شتبازده نباید راجب واکسن عمل کرد.تو هم جو نگیرتت،خائن اونایین که دارن فقط مردم ایران رو فدای مظلومان جهان می کنن.فقط هم مردم ایران دارن بهاشو میدن?
دوست عزیز . اینجا کامنت های من تایید نمیشه . هر کامنت رو شده 3 بار بفرستم بازم پاک بشه . اگر واقعا پای این حرفتون هستید در یک پیامرسان . مثل دیسکورد که مثلا نگید داخلی هست ازادی بیان نداریم . به من پیام بدید جوابتون رو بدم . (شما که ترسیدید ایدی ندادید ما میدیم) ایدی بنده در دیسکورد :MAAH#0117
ایدی بنده در ایتا :maahci@
ایدی بنده در سروش پلاس :maah_city@
ایدی در گپ : @mmmmmtry
اگر واقعا میخواید بحث کنید . در اینجا پیام بدید ان شاءالله مفصل بحث میکنیم .
شما مشکلتون چیه؟ اول میگید عرضه ندارن واکسن بسازن. همین که ساختن میگید باید واکسن رو به خودشون بزنن و ما نمیزنیم. بعد که به خودشون زدن میگین از کجا معلوم که واکسنه؟
بهتون قول میدم اگر از تست انسانی ام بگذره بره به طرح واکسیناسیون میگید از کجا معلوم قلابی نباشه. میخوان ما رو قربونی کنن.?
خودتونو تحقیر کنین چی بدست میارید. همون آمریکایی که به به چه چهش رو میکنید میاد دو قرون بذاره کف دستتون؟ نه عزیزم
بعدشم، این واکسن قابل اعتماد تره یا واکسن کسایی که خودشون تو کنفرانس تد گفتن که میخوان تا ۱۵ درصد جمعیت جهان رو با واکسن کم کنن؟
ساندیس تو بنوش
همزمان با اولین تست انسانی واکسن کرونا ایرانی برای اولین بار در تاریخ « تزریق واکسن از روی لباس» هم انجام شد!!
البته از رو لباس نیست اسماعیل جان.
ایران برکت????
واکسن فقط محلول تمیز کننده ترامپ،
نه فقط ادرار شتر و روغن بنفشه!
کامنتای اینجا رو سانسور میکنی، فکر مردم رو که نمیتونی سانسور کنی. مردم با هم در ارتباطن. حالا علت عدم استقبال مردم از شبکه های اجتماعی داخلی و بقیه ی محصولات این حکومت رو فهمیدین؟ سانسور و سرپوش و مخفی کاری و ادعای پوچ
ای لعنت بهتون که انقدر سانسور میکنید. شما شریک جرم این حکومت کوتوله های مغزی هستین. چرا نمیزارین مردم حرفشون رو بزنن؟ از چی میترسین؟