ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون سیگنال
تکنولوژی

وزارت ارتباطات رای مثبت وزیر ارتباطات در فیلترینگ سیگنال را تکذیب کرد

مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات خبر منتشر شده از خبرگزاری رجانیوز مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات در کارگروه فیلترینگ، به مسدودسازی «سیگنال» رای مثبت داده را از اساس کذب خواند و این مساله را ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۷ بهمن ۱۳۹۹  |  ۱۷:۳۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات خبر منتشر شده از خبرگزاری رجانیوز مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات در کارگروه فیلترینگ، به مسدودسازی «سیگنال» رای مثبت داده را از اساس کذب خواند و این مساله را رد کرد.

«جمال هادیان»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «‌خبر رجانیوز مبنی بر رای مثبت وزیر ارتباطات به انسداد پیام رسان سیگنال، کذب محض است.» این واکنش در قبال خبری منتشر شده از سوی رجانیوز است که در آن گفته شده بود وزارت ارتباطات نسبت به فیلترینگ سیگنال رای مثبت داشته است. متن خبری که تکذیب شده به شرح زیر است:

«به نقل از یک منبع آگاه اختلال در دسترسی به پیام‌رسان سیگنال (SIGNAL) مربوط به مصوبه‌ای در سال ۱۳۹۵ توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است که اخیرا بر اساس همان مصوبه بعضی اپراتورها اقدام اعمال برخی محدودیت‌ها روی این پیام‌رسان کرده اند. با توجه به کثرت اعضاء دولتی در این کارگروه هیچ مصوبه ای بدون رای اعضای دولتیِ این کارگروه رای نمی آورد.»

البته مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات به شخص وزیر ارتباطات اشاره می‌کند هر چند در صورتی که خبر رسانه درست باشد، وزارت ارتباطات در دوره قبلی‌اش به مدیریت «محمود واعظی» با این مسئله موافقت کرده است. این موضوع مشخص نیست و نمی‌توان درباره آن نتیجه گیری کرد.

همه این حواشی از جایی سرچشمه می‌گیرد که روز گذشته سیگنال در ایران از دسترس خارج و فیلتر شد. صبح امروز نیز سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که به دنبال مسدودسازی پیام رسان‌های اجتماعی و همچنین فضای مجازی نیست. در نتیجه، مشخص نیست دستور فیلترینگ سیگنال قدیمی بوده است یا جدید، و حتی مشخص نیست از کجا صادر شده است. با این همه، وزارت ارتباطات با مدیریت آذری جهرمی اکنون توسط مدیر روابط عمومی‌اش اعلام کرده است که در این رابطه نقشی نداشته است اما درباره اینکه چه کسانی رای مثبت داده‌اند هم اظهار نظری نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • mohsen

    لطفی که این دولت به زاکربرگ کرد هیچ دولتی تو دنیا نکرد.
    مشخصه دارن یه مونوپلی واسش بوجود میارن که اصلاً قابل درک نیست

  • hamed_a

    یکی از معایب شبکه های اجتماعی قابلیت خود فیلتر شوندگیشون هست که متاسفانه خود به خود فیلتر میشن‌

    • yashar1

      این قابلیت برای بیشتر شبکه های اجتماعی تو نسخه پرمیوم هست که دوستان لطف کردن و پولش رو دادن و برای هممون خریدن ، چقدر ما ناشکریم .

  • saeed۱۹۸۵۹

    قوه قضائیه هم تکذیب کرده
    دقیقا کی بوده
    خب بابا اگر فیلتر کردنش امر خوبی بوده دیگه چرا نمیگن کیا رای دادن یعنی خیلی زشته که نمیذارن ما خادمین ملت بشناسیم.

    • آرش پارساپور

      فعلا شبیه به یک کلاف سردرگم هست و دقیقا مشخص نیست که کی بوده.

  • Habibkzh2

    سلام

    در این لحظه که چک میکنم
    اینترنت ثابت بدون فیلتر سیگنال رو باز میکنه و پیام ارسال میشه

    تما امیدوارم سیگنال سریعتر راه حلی همچون تلگرام پیش بگیره

    • آرش پارساپور

      برای برخی مشترکین باز میشه به راحتی. من خودم هم دیروز برای استفاده ازش نیازی به فیلتر شکن نداشتم

  • Rayanlap

    عجب،دولت کیا دقیقا؟

  • Sae77

    طبق معمول هیچکس مسئولیتی به عهده نمیگیره. فکر کنم در این مورد هم باید واشنگتن دی سی رو فحش بدیم ?

  • Mr. J

    کلا یه مشت تکذیبن که دست و پا بهشون وصل شده.

  • محمد جواد

    از بیرون تحریم ، از داخل تحریم ، خودشون IP ثابت میگیرن با دسترسی آزاد? زندگی نیست که.

  • mahmood torabi

    از بالا تا پایین این مملکت دست یک مشت بی شوعور افتاده

  • Xperia_Sola

    کی بود کی بود من نبودم تقصیر دستم دستم نبود آستین بودم .... تا آخر می رسیم به اینکه مقصر تحریما بود که سیگنال فیلتر شد

مطالب پیشنهادی