ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت واکسن کرونا
علمی

محققان بریتانیایی: تزریق یک دوز واکسن فایزر ۹۰ درصد اثربخشی دارد

برخلاف مطالعات قبلی تزریق یک دوز از واکسن کرونا فایزر طی ۳ هفته اثربخشی ۹۰ درصدی را در برابر این ویروس مرگبار ایجاد می‌کند. در حالی که مطالعات قبلی از عدم کارایی بالای تزریق یک ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۱۶ بهمن ۱۳۹۹  |  ۱۲:۰۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

برخلاف مطالعات قبلی تزریق یک دوز از واکسن کرونا فایزر طی ۳ هفته اثربخشی ۹۰ درصدی را در برابر این ویروس مرگبار ایجاد می‌کند.

در حالی که مطالعات قبلی از عدم کارایی بالای تزریق یک دوز واکسن کرونا حکایت داشتند، پژوهشی که توسط دانشگاه «ایست آنگلیا» بریتانیا صورت گرفته خلاف آنرا نشان می‌‌دهد. بر اساس پژوهش‌های پروفسور «پل هانتر» و «جیلیای برینارد» روی داده‌های ۵۰۰ هزار شهروند دریافت کننده این واکسن، ۲۱ روز پس از تزریق دوز اول اثربخشی واکسن فایزر به بالاترین حد خود می‌رسد که ۹۰ درصد است:

«ما دریافتیم که تا ۲ هفته پس از تزریق خبری از ایجاد سپر ایمنی در برابر ویروس نیست اما پس از آن اثربخشی به شکلی فزاینده رو به افزایش رفته و پس از ۲۱ روز به بالاترین سطح می رسد اما از ۹۰ درصد بالاتر نمی‌رود.»

آنها در واقع در روش تحقیقاتی محققان اسراییلی ایراداتی را پیدا کرده بودند که ناشی از عدم برآورد کارایی واکسن پس از ۱۸ روز از زمان تزریق بوده است. این دو محقق هشدار داده‌اند که ریسک ابتلای به بیماری در ۸ روز اولیه پس از تزریق واکسن دو برابر می‌شود که احتمالا ناشی از کاهش توجه افراد به رعایت مواردی نظیر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

بریتانیا که جزو نخستین کشورهایی است که برنامه واکسیناسیون عمومی را راه‌اندازی کرده‌اند، با مشکل کمبود واکسن مواجه است و برای افزایش تعداد دریافت کنندگان آن برنامه تزریق دوز دوم را تا ۱۲ هفته به تاخیر انداخته است؛ از اینرو میزان اثربخشی دوز اول برای این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

علاوه بر فایزر اخیرا پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اعلام کرده‌‌اند یک دوز از واکسن کرونا آکسفورد هم می‌تواند در فاصله ۲۲ تا ۹۰ روز اثربخشی ۷۶ درصدی داشته باشد. همچنین شرکت داروسازی «جانسون و جانسون» اثربخشی واکسن تک دوز خود در جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ را در مجموع ۶۶ درصد و کارایی آن در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید را ۸۵ درصد اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • مممممم

    وقتی 1دوز 90درصد اثر بخشی داره ? خب اگ 2دوز بزنی میشه 180 درصد? خوبه کع حداقل 80درصد ذخیره میکنیم

  • Mohammad_A

    یه نکته. شما توی داروسازی یه دارویی تولید می‌کنید که مشابه یک داروی خارجی هست. سازمان غذا و داروی ایران معیارش برای سالم بودن و عملکرد مناسب چیه؟
    داروی تولید شده در شرکت فایزر...

  • آریا

    این خبر خیلی خوبیه. این یعنی واکسینه کردن 2 برابر جمعیت بیشتر با سرعت دو برابر
    ولیی خب برای ما ایرانی جماعت که موالی هستیم فرقی نداره
    برای ما آقا آشغالهای چینی و روسی تجویز کردن

  • Arsin

    یعنی اینقدر تبلیغ واکسن های امریکایی و انگلیسی تو وب سایت های ایرانی می کنند، خود امریکایی ها و انگلیسی ها تبلیغ نمی کنند.

    • آریا

      واکسن های آمریکایی و انگلیسی احتیاجی به تبلیغ ندارن. مثل همه چیزشون عالی هستند
      زنده باد ایالات متحده امریکا و بریتانیای کبیر? ? ?

  • molavy

    از خونه بیرون نیایید، امروز اولین سری واکسن روسی اومده، به زور میخوان بزنن به مردم

  • saeed6070

    به گمانم آقای یونس مرادی از شرکت فایزر پورسانت میگیره

    • فراز

      حالا هی خودتونو بزنید به در و دیوار سایبری های مواجب بگیر، پورسانت تو از کجا میاد؟ از بیت؟ شرم هم خوب چیزیه ، اصلا شما اصالتا مال کدوم جهنم دره ای هستید که اینهمه با ایران و ایرانی عناد دارید، بابا بفکر جیبتی درست اما به چه قیمتی؟

  • Bigiato

    قشنگ میدونید که کی این خبرو منتشر کنید...

  • Alireza?

    90 درصد اثر بخشی داره منتها توی کشتن مردم نه پیشگیری از کرونا...

    • نیما

      دقیقا آدم خوبه یکمی از عوارضش هم بگه

    • M.Hexa.M

      آقا من کرونا یاب بوق زن با چراغ قرمزش رو میخوام، چرا تولید انبوهش نمیکنن. این قابلمه ما درش گم شده ما کرونا یاب براش سفارش دادیم! کاش میشد وقتی آب جوش هم اومد بوق بزنه?

  • ErfanMTI

    مهم اینه نظر حضرت عاقا به کدوم واکسن نزدیکتر باشه

    #شرم
    #حیا

  • molavy

    واکسن آمریکایی و انگلیسی فقط، ایرلنی و روسی و چینی خوب نیست، اخ و پیفه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی