ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی: می میکس اولین موبایل دنیا با دوربین مجهز به لنز مایع خواهد بود

شیائومی رسماً اعلام کرد که مدل جدید «می‌ میکس» اولین موبایل دنیا خواهد بود که از فناوری لنز مایع در‌ بخش دوربین استفاده می‌کند. شیائومی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که ...

پیمان حسنی
پیمان حسنی منتشر شده در ۶ فروردین ۱۴۰۰  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شیائومی رسماً اعلام کرد که مدل جدید «می‌ میکس» اولین موبایل دنیا خواهد بود که از فناوری لنز مایع در‌ بخش دوربین استفاده می‌کند.

شیائومی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که مدل جدید می‌ میکس به جای لنز اپتیکی، از نوعی لنز مایع احاطه شده درون یک غشای نازک استفاده می‌کند. یک موتور مخصوص با دقت شکل لنز را تنظیم کرده و علاوه بر امکان پذیر کردن فوکوس خودکار فوق العاده سریع، فاصله کانونی را نیز به سرعت تغییر می‌دهد.

این لنز مایع به آسانی از واید به ماکرو و تله‌فوتو تغییر حالت داده و به عبارت ساده موبایلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به جای سه یا چهار لنز، یک لنز انعطاف‌پذیر دارد.

شیائومی می‌گوید تکنولوژی لنز مایع را خودش ساخته و این لنز خصوصیاتی همچون «انتقال نور بالا (high light transmittance)، پراکندگی فوق العاده کم (ultra-low dispersion) و مقاومت در برابر محیط‌های بسیار خشن را دارد.»

فیلیپس سال ۲۰۰۴ جزو اولین شرکت‌ها از فناوری لنز مایع رونمایی کرد. از این فناوری به عنوان متحول کننده بازار موبایل یاد شد. یک سال بعد، سامسونگ با همکاری شرکتی به نام Varioptic به دنبال آوردن این فناوری به گوشی‌ها تا آخر سال ۲۰۰۵ بود اما هرگز چنین اتفاقی نیفتاد.

البته سامسونگ دستکم از سال ۲۰۱۰ با ثبت پتنت‌های لنز مایع به طور جدی به فکر تجاری سازی این تکنولوژی بوده است. علت استفاده نکردن سازنده کره‌ای از لنز مایع مشخص نیست، اما آنطور که در گزارش آمده، موبایل‌های مجهز به چند دوربین برای مشتریان جذاب‌تر از گوشی‌های تک لنز هستند و احتمالاً سامسونگ به همین دلیل تاکنون از آن استفاده نکرده است. اگر لنز مایع در می میکس موفق ظاهر شود، احتمال تغییر این وضعیت وجود دارد.

شیائومی دوشنبه هفته بعد (۲۹ مارس) در رویداد خود از می 11 Super Cup GN2 نیز رونمایی خواهد کرد. این گوشی جزو یکی از اولین موبایل‌هایی است که از سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ilia.tech

    ببینید برای پیشرفت خیلی چیز ها باید حذف شن
    اینجا لنز مایع میخواد چند لنزی رو حذف کنه ک من دوسش دارم، چرا؟
    چون میتونن بجای بقیع لنزا باتریرو بزرگتر کنن و تغییر اساسی تو طراحی داخلیش بدن ک این مزیته،

  • yas

    واقعا الان جوری شده اگه یه گوشی یه دوربین داشته باشه به آدم حس پرچمدار که هیچ حس میان رده خم نمیده

    • Reza12022

      دقیقا لنز مایع بزارن ۲تای دیگه هم بزارن حداقل،،، بزار اصلا کاربردی نباشه عرف فعلی اکوسیستم گوشی های همراه دیگه گوشی تک لنز رو نمی پذیره

      • محمد جواد

        به شخصه برای من یه دوربینشم به زور کاربرد داره

مطالب پیشنهادی