ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

BMW در پاسخ به منتقدان: خودروهای الکتریکی ما از دیگر برندها زیباترند

ب ام و مدت‌هاست که به خاطر طراحی‌های جدیدش و به خصوص، سبک جدید جلو پنجره‌ای که برای محصولاتش در نظر گرفته، تحت فشار منتقدان قرار دارد. این انتقادات بعد از معرفی مدل‌های جدید M3 ...

سپهر عظیمی
سپهر عظیمی منتشر شده در ۱۳ فروردین ۱۴۰۰  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ب ام و مدت‌هاست که به خاطر طراحی‌های جدیدش و به خصوص، سبک جدید جلو پنجره‌ای که برای محصولاتش در نظر گرفته، تحت فشار منتقدان قرار دارد. این انتقادات بعد از معرفی مدل‌های جدید M3 و M4 و خانواده کراس اوورهای الکتریکی iX، تشدید یافته اند. اما جالب اینجاست که مدیران این شرکت با اینکه از حجم انقادها اطلاع دارند، همچنان بر ادامه روند طراحی جدید تاکید می‌کنند.

به گونه‌ای که طراحان ارشد ب ام و به طور علنی گفته اند که یک طراحی خوب، لزوما نباید زشت یا زیبا خطاب شود! اما در کمال تعجب، باواریایی‌ها اخیرا در جدید‌ترین اظهار نظر خود، به طراحی‌های دیگر شرکت‌ها تاخته و این گونه اتهامات را از سوی خود دور کرده اند.

اولیور زیپس، مدیر اختصاصی بخش خودروهای الکتریکی ب ام و، در مصاحبه با رویترز می‌گوید: « اگر شما به آنچه که در بازار خودرو در حال رخ دادن است، نگاه کنید، می‌بینید که خودروهای تمام الکتریکی رایج بازار، اکثرا شبیه به هم شده اند. اما ب ام و کاملا خاص عمل می‌کند و خودروهایی متمایز را به مشتریان ثروتمند خود، عرضه می‌دارد.»

با این حال، بسیاری از برندها هم در تلاش اند که محصولات خود را متمایز طراحی کنند. مثلا موستانگ Mach-E هیچ شباهتی به تسلا مدل Y ندارد. یا مرسدس بنز EQE که به زودی روانه بازار می‌گردد، کاملا با رقیبی همچون تسلا مدل S متفاوت است. حتی نیاز به مقایسه دو خودرو از دو برند مستقل هم نیست.

خودروهایی همچون هیوندای آیکونیک 5 و کیا EV6 که هر دو بر روی پلت فرم کاملا یکسان E-GMP طراحی شده اند هم حتی در ظاهر، بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. تصاویر جاسوسی از کراس اوور الکتریکی جدید جنسیس با نام GV60 هم نشان می‌دهند که این زیر مجموعه لوکس ساز کره‌ای، کاملا زبان طراحی جداگانه‌ای از هیوندای و کیا در پیش گرفته است.

به سراغ دیگر شرکت‌ها که می‌رویم، نیسان آریا را می‌یابیم که ساختار فنی مشترکی با نسخه الکتریکی کراس اوور جدید رنو بر پایه مگان دارد. این دو خودرو هم از پلت فرم CMF-EV بهره می‌برند. بله! شاید در این میان، دوقلوهایی هم باشند که علاوه بر ساختار فنی مشترک، ظاهر نزدیکی به یکدیگر هم دارند. همچون محصول الکتریکی جدید کوپرا که بسیار شبیه به فولکس واگن ID.3 از آب درآمده است. اما نمونه‌های این چنینی، بسیار معدوداند.

ب ام و تا اواسط دهه جاری، فعلا برنامه‌ای برای الکتریکی سازی کامل سبد تولیداتش ندارد. چرا که در کنار تمام مدل‌های بنزینی و دیزل، نسخه‌های الکتریکی و هیبریدی را هم بر پایه همان پلت فرم‌ها، عرضه کرده است. گفته می‌شود که از سال 2025، این کمپانی پلت فرم‌های تمام جدید خود را برای ساخت الکتریکی‌های تازه نفس، رونمایی می‌کند.

ب ام و در حال کار بر روی ماژول‌های مقیاس پذیر است تا از این طریق، تمام سگمنت‌های موجود در بازار را پوشش دهد. از خودروهای اقتصادی پر فروش گرفته تا محصولات اسپرت با نشان M.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali_Safarpour

    به نظر من که قشنگه

  • Milad

    خدا مهندسای قبلی بی ام و رو بیامرزه و شمارو به راه راست هدایت کنه انشالله

  • omid

    متن خبر اصلی ومصاحبه High-paying Customers هست و ترجمه ثروتمند اشتباهه. هیچ مدیرعاملی کلمه ثروتمند رو به کار نمی‌بره در همچین زمینه‌ای واضحا.

  • GT

    زیبایی یه چیز سلیقه اییه😑

    • Ahmadmosavi0093@gmail.com

      یک سری مفاهیم و ضوابط استاندارد هم براش وجود داره، در نهایت این بخش زیبایی که شما اشاره کردید به فرد میگرده نه به استانداردهای کارشناسی شده...

مطالب پیشنهادی