ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل هارمونی احتمالا به محصولات شیائومی و اوپو راه پیدا می‌کند

با شروع تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این غول فناوری چینی تصمیم به کاهش وابستگی‌اش به سیستم عامل موبایل گوگل گرفت و در همین راستا سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد. حالا به نظر می‌رسد این ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

با شروع تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این غول فناوری چینی تصمیم به کاهش وابستگی‌اش به سیستم عامل موبایل گوگل گرفت و در همین راستا سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد. حالا به نظر می‌رسد این سیستم عامل در محصولات دیگر شرکت‌های چینی از جمله شیائومی و اوپو هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بحث‌های زیادی درباره سیستم عامل هارمونی وجود دارد و برخی توسعه‌دهندگان آن را همان اندروید گوگل می‌دانند که تغییراتی داشته. با این وجود، چنین رویکردی باعث می‌شود اپ‌ها را راحت‌تر برای این سیستم عامل پورت کرد. هواوی در گذشته ابزاری برای تجربه اجرای اپ روی هارمونی ارائه کرده است.

یکی از محدودیت‌های این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند، عملکرد آن روی گوشی‌های هوشمند مختلف است. ظاهرا هارمونی در اصل برای تراشه‌های کرین های‌سیلیکون توسعه پیدا کرده، اما اندروید با چیپ‌های شرکت‌های مختلف از کوالکام گرفته تا مدیاتک کار می‌کند.

سیستم عامل هارمونی

حالا گزارشی منتشر شده که از توسعه این سیستم عامل هواوی برای تراشه‌های کوالکام و مدیاتک خبر می‌دهد که به معنای استفاده از آن روی گوشی‌های برندهای مختلف است. علاوه بر این، گزارش اخیر از علاقه‌مندی تولیدکنندگان چینی به هارمونی خبر داده است.

در حال حاضر گوشی‌های برندهای چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو بدون سرویس‌های گوگل در چین به فروش می‌رسند، بنابراین استفاده از هارمونی جای چندان تعجبی نخواهد داشت.

اگر هارمونی در ادامه مسیر به گفته توسعه‌دهندگان همچنان شبیه به یک پوسته اندروید باقی بماند، استفاده از آن بجای سیستم عامل موبایل گوگل چندان برای تولیدکنندگان منطقی نخواهد بود. با این وجود اگر تولیدکنندگان چینی به سمت هارمونی بروند، سهم این سیستم عامل افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

هواوی توانسته در ماه‌های اخیر میزان استفاده از فروشگاه اپ گالری را افزایش دهد و حالا این فروشگاه ماهانه بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر فعال دارد. این کمپانی همچنین چندین هفته پیش از روش آسان‌تری برای تبدیل اپ‌های GMS به HMS رونمایی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ali rezaie

    به ظاهر چه ربطی دارد . تغییرات درون این سیستم عامل اتفاق افتاده .
    زمانی که از اندروید استفاده میکرد . پوسته emui رو داشت و باید این احتمالو بدیم که اینم شبیه همون باشه و احتمالا در اینده ظاهرش متفاوت تر خواهد شد

    • saeed۱۹۸۵۹

      یادتون رفته که هارمونی نسخه دیگه اندروید هست
      کافی مطالبی که درباره هارمونی در همین سایت نوشته شده رو بخونید

  • حسین

    این هارمونی که هیچ کلید ویندوز فون هم باید زد تا چهار تا سیستم عامل داشته باشیم اینطوری حق انتخاب زیادی خواهیم داشت

  • goodlinuxuser

    آفرین به چین- ایرانی ها که سیستم عامل بومیشون معلوم نیست توسط کجا ارائه شده و سایتش چیه اسمش چیه و...

  • saeed۱۹۸۵۹

    یعنی دیگه حق انتخاب اپو و شیایمی هم ندارم
    سرویس های گوگل برای من مهمه
    حالا شما هرچی میخوای بساز
    جیمیل من بگیری اب هم نمیتونم بخورم شما هی برو بچسب به استقلالت ما هم مبیچسبیم به جیمیلمون دقیقا چینی ها چی فکر میکنن

    • طاووس

      وابسته

      • saeed۱۹۸۵۹

        من وابسته شما وارسته
        خوش به حالتون
        اصلا خوش به حال عاشقان چین

    • alimardaniiii

      دقیقا درسته .
      سرویس های گوگل نباشه گوشی اصلا کاربرد زیادی پیدا نمیکنه .

  • alimardaniiii

    واقعاً با وجود سیستم عامل اندروید و ios نبود یک سیستم عامل سوم واقعاً احساس میشه . سیستم عاملی که محصول آسیا باشد .
    در این صورت هم رقابت بیشتر می شود و در نهایت به نفع مصرف کننده هست .

مطالب پیشنهادی