ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

اسپیس ایکس: اینترنت استارلینک حالا ۹۰ هزار کاربر در جهان دارد

اسپیس ایکس روزبه‌روز تعداد مشترکان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را افزایش می‌دهد و حالا این شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک می‌گوید به ۹۰ هزار کاربر در ۱۲ کشور جهان سرویس می‌دهد. این کمپانی اخیرا گزارشی درباره ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰  |  ۰۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اسپیس ایکس روزبه‌روز تعداد مشترکان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را افزایش می‌دهد و حالا این شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک می‌گوید به ۹۰ هزار کاربر در ۱۲ کشور جهان سرویس می‌دهد.

این کمپانی اخیرا گزارشی درباره میزان پیشرفت استارلینک در اختیار مقامات FCC قرار داده که طبق آن، اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس حالا در اختیار کاربران ۱۲ کشور قرار دارد.

تعداد کلی کاربران که ظاهرا بر اساس تعداد خانه‌های مجهز به دیش استارلینک محاسبه می‌شود، در یک ماه ۲۰ هزار مورد افزایش داشته. ماسک اواخر ماه ژوئن گفته بود تعداد کاربران فعال این سرویس به ۶۹,۴۲۰ نفر رسیده است.

استارلینک یک پروژه بزرگ با هزینه‌های میلیارد دلاری است که از طریق شمار بالایی ماهواره اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هدف نهایی اسپیس ایکس ارائه اینترنت پرسرعت به تمام مردم جهان است و انتظار می‌رود تا شهریور ماه به پوشش جهانی برسد.

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید دیش مخصوص آن را با قیمت ۵۰۰ دلار خریداری کنید و همچنین برای سرویس آن ماهانه ۹۹ دلار هزینه پرداخت کنید. میانگین سرعت جهانی آن بیش از ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

اینترنت استارلینک

اسپیس ایکس به FCC گفته که تعداد درخواست‌های جهانی برای استارلینک به نیم میلیون رسیده و این کمپانی می‌خواهد تا تابستان آینده به چنین تعداد کاربر فعالی در سراسر جهان دست یابد. تا به امروز بیش از ۱۷۰۰ ماهواره برای استارلینک به فضا پرتاب شده است.

این شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک خودش را برای ارسال نسل بعدی ماهواره‌ها آماده می‌کند که سرعت بالاتری دارد و همچنین مدت تاخیر در آن‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین داده‌ها سریعتر به دست کاربران می‌رسد.

علاوه بر اعلام تعداد کاربران، اسپیس ایکس اپ موبایل استارلینک را هم بروزرسانی کرده که توسط آن بهتر می‌توان روی قطعی ارتباطات نظارت کرد و همچنین به جستجوی هوای صاف پرداخت. علاوه بر این، حالت دارک مود هم به آن اضافه شده است.

پس از رای مثبت به بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ در مجلس، بحث اینترنت استارلینک در ایران داغ شده و حتی شاهد تبلیغات زیادی برای فروش آن‌ هم هستیم. برای اطلاع دقیق‌تر از امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Seyed Amin

    یک ملت مخالف طرح مجلس دارند در مورد استارلینک جستجو می‌کنند تا از آزادی و آگاهی و حقوق انسانی خودشون محافظت کنند.. مگه دیکتاتوری معنی جز این داره که اکثریت چیزی رو می‌خوان و اقلیت چیز دیگری و همون رو هم بر مردم تحمیل می‌کنند؟

  • mammadmokhi

    انشاءالله بزودی به ایران میاد

  • 68peyman

    فعلا ایران نیومده

  • ali_mlk

    متاسفانه فعلا به هیچ عنوان استار لینک به ایران خدمات نداره و تا زمانیکه مشکل ثبت سفارش و همچنین برای پرداخت ماهانه حق اشتراک که نیاز به کارت اعتباری بین الملی داره که ما به دلیل تحریم امکان خرید نداریم فراهم نشه توی کشور امکان استفاده نداریم روش پرداخت ها در خارج از کشور متفاوته با اینجا، باید شماره کارت ثبت کنی که ماهانه خودکار برداشت کنن، و حتی اگر پک وسایل ارتباطی رو فراهم کنیم به هر روش بازم نمیتونیم استفاده کنیم،چون باید توی پنل تغییر موقعیت اعلام بشه، و فعلا هیچ برنامه ای ندارن برای ایران،مگر طبق دستور دولت آمریکا یک راهکار متفاوت برای ایران انجام بدن که در این شرایط قطعا اشتراک ارزون تری هم خواهند داد به دلیل وضعیت بد اقتصادی، اینارو گفتم که گول تبلیغات خرید دیش استارلینک رو نخورید چون کلاهبرداریه

    • mammadmokhi

      اولا اشتراک استارلینک رو هم میشه استفاده کرد مردم چجوری اشتراک نتفلیکس و اینا رو پرداخت می کنن؟؟؟تحریمی در کار نیست...
      ثانیا هر دیش استارلینک تا ۲۰۰ واحد رو پوشش می تونه بده،یعنی برای مجتمع های آپارتمانی خوبه،اکثر مردم هم که آپارتمان نشینن...

مطالب پیشنهادی