ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دومینوی حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل پلی ادامه دارد؛ «بلد» قربانی جدید

بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که گوگل در کنار فیلیمو و آپارات، مسیریاب بلد را نیز حذف کرده است. آن طور که بلد به دیجیاتو اعلام کرده این اتفاق در پی تحریم‌های آمریکا صورت گرفته است. ...

مجتبی آستانه
مجتبی آستانه منتشر شده در ۱۷ شهریور ۱۴۰۰  |  ۱۶:۰۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که گوگل در کنار فیلیمو و آپارات، مسیریاب بلد را نیز حذف کرده است. آن طور که بلد به دیجیاتو اعلام کرده این اتفاق در پی تحریم‌های آمریکا صورت گرفته است.

اکوسیستم استارتاپی و تجارت الکترونیک ایران که طی یکی دو ماه گذشته درگیر چالشی بزرگ به نام طرح صیانت است از صبح امروز با چالشی جدید دست به گریبان شده است. حذف اپلیکیشن‌های فیلیمو، آپارات و بلد از بستر گوگل‌پلی حاکی از دردسر جدید برای فعالین حوزه تکنولوژی در ایران است.

آن طور که پیگیری‌های دیجیاتو نشان می‌دهد، بلد نیز همانند فیلیمو و آپارات، ایمیل مشابهی را از گوگل مبنی‌ بر عدم امکان استفاده از گوگل پلی به دلیل بند 16.5 (قوانین مربوط به تحریم) قوانین توسعه دهندگان دریافت کرده است که در آن اعلام شده گوگل مجبور است اپلیکیشن مسیریاب بلد را به دلیل شرایط تحریم از گوگل پلی حذف نماید.

البته ماجرای حذف اپ‌های ایرانی از اپل و گوگل استور موضوع تازه‌ای نیست و به سال 96 باز می‌گردد. اگرچه کاربران دیوایس‌های اپل همچنان با چالش جدی برای نصب اپ‌های ایرانی رو به رو هستند، اما گوگل تنها برای زمانی خاص و در همان سال اقدام به حذف اپ‌های ایرانی کرد ولی پس از دوره‌ای نسبتا کوتاه، شرایط به حالت عادی بازگشت. به نظر می‌رسد سخت‌گیری‌های گوگل برای کسب‌وکارها و کاربران ایرانی از سر گرفته شده و مشخص نیست دامنه حذف اپلیکیشن‌های ایرانی تا کجا ادامه خواهد داشت.

«آذری جهرمی»، وزیر سابق ارتباطات در گفت‌و‌گویی که با دیجیاتو داشت به موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل اشاره کرده بود و انتشار خبر رونمایی از اندروید کاستومایز شده ایرانی را عاملی بازدارنده در این زمینه دانسته بود که باعث شد تا گوگل عقب نشینی کند. او این موضوع را از فواید شبکه ملی اطلاعات می‌دانست که تاثیرات تحریم‌های حوزه تکنولوژی علیه ایران را کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • pars

    امیدوارم مسیریاب و نقشه نشان حذف نشه و بنظرم بهترین برنامه ایرانی هستش که واقعا حتی از رقبای خارجیش در 90 درصد موارد قوی تر هست و اگر ویز هم تو ایران کار میکرد باز نشان از اون قوی تر بود

  • molavy

    یک ایرانی خوب یک ایرانی مرده است

    • avvvvab

      پس یا این پیام را از دیار باقی فرستادی یا ایرانی نیستی
      و چون مرده نمیتواند اینگونه کامنت بگذارد
      ناگزیر ایرانی نیستی
      البته برای نجات از این مخمصه میتوانی اقرار کنی: ایرانی خوبی نیستم!
      امّا اگر تا قبل از این اعتراف باز پیدات شد
      معلوم میشود آبرو هم نداری

  • herogame

    بلد اصلا ارزش نصب کردن هم نداشت، خیلی مزخرفه، ولی در کل سیاست یک بام و دو هوا تو دنیا جواب نمیده اگه کشور ما تحریم شده یه دلیلی داره اون دلیل باید حل بشه اینجوری نمیشه

    • avvvvab

      اگر تحریم بد است
      پس هرکه بد کرده باید از کرده‌اش بازگردد
      وگرنه گناه تحریمگر غذا و دارو هم به گردن محرومین می‌افتد

  • pars

    چندین روزه بلد حذف شده تازه فهمیدین ؟

مطالب پیشنهادی