ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

واکنش معاون وزیر ارتباطات به فیلتر اینستاگرام: کسب‌وکارها از اول نباید در این پلتفرم فعالیت می‌کردند

مدیرعامل شرکت پست اعتقاد دارد این اشتباه از سوی مردم بوده که کسب‌وکار در اینستاگرام به راه انداختند.

مجتبی آستانه
مجتبی آستانه منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۴۰۱  |  ۱۷:۲۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به دردسر فیلترینگ اینستاگرام برای کسب‌وکارها اعتقاد دارد اشتباه از سوی مردم بوده و نباید از ابتدا از ابزاری همچون اینستاگرام استفاده می‌کردند. لیائی تاکید دارد که مردم بایستی به هشدار مسئولان برای کوچ به پلتفرم‌های داخلی توجه می‌کردند.

«محمود لیائی»، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست روز گذشته در «همایش روز ملی تجارت الکترونیک» به فیلتر اینستاگرام اشاره کرد. آنطور که «راه پرداخت» از او نقل کرده است، وی گفته:

«چند سالی است مسئولان تأکید می‌کنند که کسب‌وکارها به‌جای استفاده از ابزاری خارجی نظیر اینستاگرام از پلتفرم‌های رسمی که حاکمیت آماده کرده استفاده کنند و آنجا را رونق دهند. متأسفانه مردم عادی به این صحبت‌ها توجهی نداشتند و کسب‌وکار خود را در پلتفرم‌های حاکمیتی توسعه ندادند. الان به دلیل شرایط کشور اینستاگرام فیلتر شده و همه مردم نمی‌توانند دسترسی داشته باشند. اگر اینستاگرام خودش ایرانی‌ها را محدود می‌کرد چه جوابی می‌خواستند بدهند؟»

او عملا با انتقاد از اینکه نوک تیز پیکان انتقادات به سمت مسئولان است، باور دارد مشکل ایجاد شده برای کسب‌وکارها به دلیل بی‌توجهی آن‌ها به صحبت‌های مسئولان درخصوص استفاده از پلتفرم‌های داخلی است.

لیائی در ادامه با اشاره به بازدید خود از مناطقی در استان مازندران به انتقاد کسب‌وکارهای روستایی از فیلتر اینستاگرام اشاره کرد و گفت: «متوجه شدم که حتی در مناطق روستایی فروش محصولات از طریق اینستاگرام صورت می‌گرفته است. در حین بازدید مردم با دیدن من نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام ابراز شکایت کردند که من به آن‌ها گفتم شما خودتان از قبل به این فکر بودید که احیاناً اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید.»

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر ظرفیت استفاده از پلتفرم‌های داخلی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: «بله. ظرفیت انتقال همه کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی وجود دارد و اصلا فلسفه وجودی شبکه ملی اطلاعات، رفع نیازهای داخلی تجارت الکترونیک و پرداختن به همین موضوعات است.»

گفتنی است براساس آمارهای اعلام شده از سوی شرکت ملی پست، پس از فیلتر اینستاگرام، درآمدهای این شرکت با کاهش یک سومی رو به رو شده است.

مجتبی آستانه
مجتبی آستانه

دانشجوی برق بودم، تو دانشگاه برنامه‌نویسی درس می‌دادم، اما در نهایت خبرنگار شدم. چراییش هم به یک سوال تکراری هم‌دانشگاهیم بر می‌گرده: «چرا نمی‌نویسی؟». بررسی صورت‌های مالی و تحلیل کسب‌وکارها رو دوست دارم و سفیر افتخاری شله مشهدی‌ام.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • SnailMan

    بله نباید میکردند. خوب فیلترشون میکردید که مردم نرند فعالیت کنند.
    باشه شما راست میگی، الان که فیلتره، بازشون نکنید که مردم دوباره نرند سراغشون.
    نرید باز کنید دوباره فردا بیایید بگید مردم نباید میرفتندا.
    مثل اینکه همه شرایط رو برای معتاد شدن یکی فراهم کنی بعد بگی تو نباید معتاد بشی، شیطونید مگه شما

  • Isaac25

    خدا شاهده صد رحمت و هزاران رحمت به کشورهای یمن و سودان و هرچی کوفتیه .بدم میاد از ایرانی یودنم.دارم خفه میشم از این همه ظلم و کثافت کاری

  • BemanoPasBegir

    بله واقعا اشتباه از مردم بوده که گیر شما افتادن

  • Xperia_Sola

    با سلام
    فقط ما موندیم دقیقا توی این مملکت چی تقصیر مردم نیست
    اینترنت قطع می شه مقصر مردمن که زیاد از پهنای باند استفاده می کنن
    اپلیکیشن داخلی و بومی بدون مخاطبه مقصر مردمن
    صدا و سیما مخاطب نداره مقصر مردمن
    حدود 13 میلیون بیکار داریم مقصر مردمن که دنبال کار نیستن
    مردم اعتراض می کنن مقصر مردمن
    دقیقا اینجا نقش حکومت چیه ؟ فقط کتک زدن مردم و مانع کسب و کارشون ؟

  • tajer

    همیشه اولین گزینه رفع مشکل برای مسوولین پاک کردن کل صورت مساله ست. چند وقت دیگه میان میگن ما که از اول گفتیم از اینترنت برای کسب و کار استفاده نکنید.

  • itookan

    ما هم از اول نمیبایست میذاشتیم کودن‌هایی مثل تو مسئول بشن

مطالب پیشنهادی