ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی سیناپتیکس از آینده سنسورهای تشخیص اثر انگشت در تلفن های هوشمند می گوید

کمپانی های مانند سیناپتیکس که در تجارت تولید حسگرهای اثر انگشت فعالیت دارند هنوز در ابتدای راه هستند. سال گذشته اپل با معرفی آیفون 5S توجه عده ی کثیری را به مزایای استفاده از یک سنسور ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۰ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی های مانند سیناپتیکس که در تجارت تولید حسگرهای اثر انگشت فعالیت دارند هنوز در ابتدای راه هستند. سال گذشته اپل با معرفی آیفون 5S توجه عده ی کثیری را به مزایای استفاده از یک سنسور تشخیص اثر انگشت به عنوان ابزاری برای خارج کردن این گجت ها از وضعیت قفل جلب نمود و در ماه فوریه سامسونگ نیز همین رویه را با ارائه ی گلکسی S5 دنبال کرد. اما از آن زمان تا به کنون دیگر در مورد این قابلیت حرف زیادی به میان نیامده است.

از طرف دیگر ریک برگمن مدیرعامل کمپانی سیناپتیکس (Synaptics) معتقد است به زودی شرایط تغییر می کند. وی می گوید در سال آینده شاهد عرضه ی تلفن های هوشمند متعددی خواهیم بود که به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز گشته اند.

اکنون سامسونگ بزرگترین مشتری ما در این زمینه محسوب می شود ولی شرکت های تولید کننده ی بسیار دیگری وجود دارند که به سادگی می توانند تکنولوژی مذکور را در محصولات خود به کار گیرند. وی می افزاید با کاهش قیمت حسگرهای یاد شده به زودی تلفن های پرچمدار و میان رده ی متعددی از آنها بهره مند می شوند.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه شوید تا اطلاعات بیشتری را در مورد برنامه های آینده ی کمپانی سرشناس سیناپتیکس کسب نمایید.

2

سیناپتکس تامین کننده ی اصلی حسگرهای به کار رفته در تلفن های هوشمند گلکسی S5 از سامسونگ و One Max از HTC است، اما اپل جز مشتریان این کمپانی نبوده و سنسورهایش را خودش تولید می نماید هر چند شرکت مذکور نیز برای دستیابی به تکنولوژی مورد اشاره قبلاً اقدام به خرید استارت آپی فعال در این زمینه با عنوان Authentec نموده بود.

حسگرهای حوزه ی سلامت نیز یکی از فرصت های جدی برای رشد برندی همچون سیناپتیکس محسوب می شوند، و کمپانی مذکور بر طبق اطلاعاتی که در گزارش مالی سه ماهه ی چهارم سال گذشته اش منتشر نموده است، به لطف فعالیت در همین زمینه شاهد رشدی ۴۳ درصدی در درآمدش بوده.

برگمن می گوید کسب و کار مرتبط به تولید حسگرهای اثر انگشت به یکباره اوج گرفته است و این امر از سه دلیل اصلی ناشی می شود که عبارتند از توجه عموم به قابلیت خارج کردن تلفن های هوشمند از وضعیت قفل، افزایش احساس امنیت با استفاده از این تکنولوژی و برتری و ایمنی این روش در نقل و انتقالات مالی.

البته به عقیده ی مدیر عامل سیناپتیکس برخی از کاربران از محصولات و تکنولوژی فعلی دارای نارضایتی هایی هستند و هنوز جای بهبودی و پیشرفت زیادی در این عرصه باقی مانده است. تحقیقات نشان می دهند در حالی که خارج کردن یک تلفن هوشمند از وضعیت قفل توسط حسگرهای یاد شده بسیار سریعتر از شیوه ی تایپ کردن کلمه ی عبور است اما اگر این حسگرها دچار خطا بشوند کاربران را دچار مشکلاتی جدی می نمایند.

3

سیناپتیکس تلاش می نماید با کاهش زمان تاخیری که بین فشرده شدن سنسور توسط کاربر و پاسخگویی تلفن وجود دارد محصولاتش را ارتقا دهد و آنها بر این باور هستند سنسورهای فاقد تاخیر و دارای قابلیت پاسخگویی آنی احتمالاً تا سال ۲۰۱۵ در بازار حاضر خواهند شد.

همچنین این کمپانی هدف اصلیش را قرار دادن سنسورهای خود بر زیر صفحه ی نمایش تلفن های هوشمند و حذف کامل دکمه ی مرتبط به آنها می داند.

همچنین این کمپانی هدف اصلیش را قرار دادن سنسورهای خود بر زیر صفحه ی نمایش تلفن های هوشمند و حذف کامل دکمه ی مرتبط به آنها می داند، در این شرایط کاربر تنها با لمس نمایشگر قادر خواهد بود تلفنش را از وضعیت قفل خارج کند. البته در پیش روی این هدف چالش هایی جدی وجود دارند، زیرا شیشه ی نمایشگر سبب می شود سنسور، اثر انگشت را با جزئیات کافی دریافت نکند و برای رفع مشکلاتی از این دست شاید هنوز به چند سالی زمان نیاز باشد.

یکی از فرصت های دیگر رشد برای سیناپتیکس نیز اینترنت اشیا محسوب می گردد، کانسپتی که بر مبنای آن همه ی ابزارها می توانند به صورت مجازی آنلاین بوده و با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند در این شرایط یک یحچال و یا حتی یک ترموستات هوشمند ممکن است نیاز به رابط کاربری و سنسورهایی جدید داشته باشند جایی که کمپانی مورد اشاره می تواند وارد عرصه شده و با رفع این نیاز درآمد قابل توجهی را کسب نماید.

علاوه بر همه ی آنچه گفته شد برند سیناپتیکس سابقه ی حضوری بسیار طولانی در تولید سنسورهای تشخیص اثرانگشت و تاچ پد لپ تاپ ها را نیز داراست و برگمن می گوید در این زمینه نیز هنوز فرصت های زیادی برای فعالیت وجود دارد. این کمپانی در راستای توسعه ی ژست های حرکتی بر روی تاچ پدها فعالیتهای زیادی داشته و برنامه های گسترده یی را در این رابطه دنبال می نماید.

سیناپتیکس حتی پا را از تاچ پدها نیز فراتر گذاشته و در زمینه ی تکنولوژی کنترل بر مبنای دنبال کردن چشم کاربر هم فعالیت هایی موثر دارد و سامسونگ تقریباً اولین کمپانی است که از نتایج فعالیت های مذکور در تلفن های هوشمند گلکسی S خود بهره برده است، هر چند برگمن می افزاید نسل آتی این تکنولوژی بسیار پیشرفته تر و جذاب تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • pedram

    من خودم از قفل اثر انگشت استفاده میکنم ولی وقتی که میخوابم مجبورم قفل صفحه رو به پین تغییر بدم اخه وقتی خوابم داداش خولم میاد انگشتمو میکشه رو سنسور تلفنو باز میکنه

  • فرید

    به نظرم تکنولوژی حسگر چشمی خیلی بهتر از حسگر اثرانگشت میشه .فقط بزار بیاد

  • mohammadmj

    رو ویندوز فون چه شود ............................................

  • سوتابایت منتظر...!

    "آنها بر این باور هستند سنسورهای فاقد تاخیر و دارای قابلیت پاسخگویی آنی احتمالاً تا سال ۲۰۱۵ در بازار حاضر خواهند شد."

    کمی چشم های خود را باز کنید !!! این فناوری در 2013 پرده برداری شد !! بله Apple iPhone 5s !!!

    سنسور اثر انگشت لب تاب من هم ساخته سیناپتیکس ه !!

    • Erfanm

      بابا کمتر تعصب داشته باش کجا اپل به صورت آنی باز میکنه صفحه رو؟
      سرعت باز شدن قفل توی S5 بیشتر از اپل هست
      باید حداقل 1.5 ثانیه انگشت رو نگه داری روی دکمه اپل تا باز بشه اما به جرات میگم مال سامسونگ زیر یک ثانیه هست
      هر چند مال اپل به خاطر عدم احتیاج به حرکت انگشت راحت تره اما سامسونگ چاره ای توی این موضوع نداشته چرا که اون سنسور نیازمند یه سطح مقطع گرد و دایره ای شکل هست که سامسونگ نمیتونسته از اون استفاده کنه

      • عــــــامـــــــــر

        دوست عزیز بهتره کمی انصاف داشته باشیم اس ۵ ابتدا باید گوشی رو از خواب بیدار کنی بعد سوایپ کنی تا گوشی از قفل باز بشه اونم نه با سرعت خیلی زیاد اما آیفون ۵ اس میتونی همراه با بیدار کردن گوشی عملیات تاچ آیدی رو انجام بدی و گوشی باز بشه ، تو این یه مورد من مطمئنم که آیفون سریعتره

      • حامد

        دوست عزيز من تو سايت زياد فعال نيستم ، ولي وقتي نظرت رو ديدم گفتم بايد حتما جوابتو بدم . من رو هيچ چيز آيفون 5s تعصب ندارم اما وقتي صحبت اثر انگشت ميشه ، همه شركت ها بايد جلو اپل لونگ بندازن و مطمئنم حتي ساله بعد هم سنسوري به دقت و سرعت 5s اپل نخواهيم داشت. اگر دنبال كننده اخبار اپل بوده باشي ميفهميدي كه اپل بالاي سه سال رو سنسور اثر انگشتش كار كرد كه انقدر بي نقص بود . اون چيزي هم كه شما ميگي كاملا برعكس هست و سرعت باز كردن قفل تو 7.1 و مقايسش با s5 سامسونگ هزاران ويديو ازش تو يوتيوب موجود هست كه كله ملت سنسور سامسونگ رو در مقابل اپل به سخره گرفتن . بارها گفتم با هر چيزي از اپل شوخي كنيد و هرچي ميخوايد بگيد حتي سي پي يو ٦٤ بيتيش اما هيچ وقت حرف سنسور رو نزنين .

        • Erfanm

          توی موضوع دقت 2 تا نکته رو فقط لازم به ذکر میدونم
          1-ماهیت سنسور اپل بهتر از سامسونگه چرا؟
          چون نیاز به حرکت انگشت نداره و تنها کار لازم ساده ترین کاره
          به همون دلیلی که گفتم اپل و سامسونگ به خاطر شکل دکمه های خودشون ((مجبور)) به استفاده از این نوع سنسور بودن
          حالا میرسیم به نکته دوم
          2-اولی که اس5 اومد ملت یکم باهاش مشکل داشتن چرا؟
          چون نمیدونستن باید انگشت خودشون رو چطور ذخیره کنن تا راحت بتونن باز کنن
          مثلا اولین بار استفاده من از اس5 فکر میکردم مشکل دقت پایین سنسور هست
          اما وقتی به یاد آوردم چطور انگشت خودم رو ذخیره کردم راه حل اونو فهمیدم
          هنگام ذخیره کردن اثر انگشت شما در اس5 8 بار فرصت دارین!
          خب نکته همینه
          اکثر تازه کار ها میان مثلا انگشت شصت خودشون که معمولا باهاش گوشی رو باز میکنن یا انگشت اشاره رو در تمام اون 8 بار به یک صورت میکشن روی سنسور
          شما موقع نصب تاچ آیدی چند بار و در چند حالت باید این کارو انجاک بدی؟
          اپل توی گوشی از کاربر میخواد که تمام نقاط انگشت رو اسکن کنه و این مشکلی هست که سامسونگ تا آخرین اپدیت داشت
          در آخرین آپدیت تعداد فرصت های ذخیره اثر انگشت به 2 سری 8 مرتبه ای افزایش پیدا کرد که در این حالت ازتون میخواد در 8 بار مرتبه دوم گوشی رو مثل حالت طبیعی دست خودتون بگیرین و انگشت خودتون رو روی سنسور بکشین
          من قبل از اپدیت مشکل داشتم اما الان دیگه ندارم
          از همه اینا که بگذریم سرعت تاپ آیدی بسیار پایینه
          گفتم در بهترین حالت 1.5 ثانیه طول میکشه
          اما سنسوری که شما بهش گفتین بی دقت رو من تست کردم و اگه انگشت درست لمس کنه دکمه رو با حرکات سریع و غیر معمول انگشت هم قادر به باز کردن قفل نمایشگر هست
          در ضمن
          اگه میخواین حرفی بزنین یکم اطلاعات خودتون رو بالا ببرین
          سامسونگ یه روزه اسکنر رو استفاده نکرد
          اسنادی قبل از معرفی اس4 هم لو رفته بودن که نشون از اهمیت سامسونگ به این موضوع داشتن و برعکس اون موقع اپل هیچ پتنتی مبنی بر استفاده از اثر انگشت رو نکرده بود
          در ضمن من شرکت سازنده سنسور های اثر انگشت اپل رو خیلی قبول دارم و سارنده سنسور لبتاب من هم همینه و من مشکلی باهاش ندارم
          اما سوتابایت بالا گفت شاهکار و بدون تاخیر و فلان و الان من گفتم اینجوری نیست و تاخیر اونها حتی بیشتر از GS5 هست
          راستی یه چیزی هم فراموش کردم بگم
          اسکنر اثر انگشت اپل بسیار حساستر از نوع استفاده شده در S5 هست در برابر رطوبت
          طوری که دست شما اگه کمی غیر معمول عرق کنه پاسخگو نیست

          • حامد

            داداش من بهتره با شما وارد بحث نشم چون مطئنن زياد با تاچ آيدي آشنايي نداري . برو يوتيوب و مقايسه هاشون به طور كامل هست حتي طريقه ي كاركردشون و نحوه تشخيص اثر انگشت رو هم توضيح ميدن تو ويديو هاشون البته به صورت كاملا انگليسي . شما ميگي قبل اس ٤ قبول اما شايعات كار روي سنسور اثر انگشت همزمان با 4s اپل هم وجود داشت عزيز من ، ديگه خودت حسابو بكن . از هر لحاظ كه فكرشو بكني اثر انگشت اپل از همه ي سنسور ها بهتر عمل ميكنه نه امسال حتي ساله بعد هم مطمئن باش همچين چيزي نميبيني .

  • Behnam.t

    به ياد دارم زمانى كه اپل تاچ ايدى خودشو عرضه كرد، همين كمپانيهايى كه الان سنگ سنسورو به سينه ميزنن، سعى كردن اونو يه قابليت كم فروغ جلوه بدن، حتى خيليها در سدد حك كردنش و نظر به نبود امنيتش برامدند! حال چه شده است كه اينچونين شتابان؟! ايا ميتوانيد دراين باره قضاوت درستى داشته باشيد، يا همچون گذشته ( فن كمپانيهاى رقيب اپل) متعصبانه، چنين حركتى از اپل را، (قبلاً وجود داشته.. همه ميتوانستند سنسور بزنند.. اپل نبوده.. نساخته!) يك نواورى براى سنسور در جهت استفاده در موبايل نميدانيد!؟

  • Hossein

    این کمپانی هر کاری کنه محاله سامسونگ دکمه ی هوم خودشو حذف کنه...
    اما شاید در آینده ی نه چندان دور شاهد تولید حسگر های اثر انگشت در گوشی های میان رده باشیم.....انشا الله

  • mehrdad

    من که خیلی دوست دارم گوشیم سنسور تشخیص اثر انگشت داشته باشه.چیز جالبیه.ولی توی gs5 اذیت میکنه و باید دو سه باری انگشتتو بکشی تا جواب بده...

    • محمد

      چون زير صفحه نمايش هست جزييات كمتر هست و بايد چند بار امتحان كني ولي ايفون اينطور نيست

  • mehrdad modiri

    هنگروید عملا بی استفادست وقتی روی دکمه ی هوم s5 پلاستیکه خودتون حدس بزنید

    • Erfanm

      حقیقتش رو بخوای بعید میدونم طرفدار اپل باشی چون فقط داری آبروی طرفداراش رو میبری...به هر حال خدا شفا بده

      • mehrdad modiri

        ترول نفهم من آبروی اپلم در جواب ترولی هم که گفته بود سونی z3 دستش گرفته چیزی ندارم بگم گوشی که هنوز نیومده را این ترول دستش گرفته
        طرفدارای سامی منفییییی

    • باترول ها مهربان باشیم

      ماذا فازا ؟ :D
      ترول بودن بیماریست بیایید با ترول ها مهربان باشیم .!

    • LG Forever

      فازت چیه ؟؟؟؟!!!!!

      • mehrdad modiri

        جنسشو میپرسی ؟ آلمانیه

        • مهدی

          آخه آدم نفهم ، بفهمممم
          هنگروید چیه دیگه ؟؟؟
          آیفونتون هنوز دو هسته ایههههههه !!!!!!!!
          برو Xperia Z1 رو تو دستت بگیر بعد می فهمی هنگ یعنی چی میفهمی که ios 100 برابر بیشتر هنگ میکنه

    • Smart Apps

      خودتم نفهمیدی چی گفتی، از شما متعصب هابیشتر از اینم نمیشه انتظار داشت!!
      به امیــد شفای عاجل....

مطالب پیشنهادی