ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از سالها شاهد عرضه نسخه جدیدی از مجیک ماوس و صفحه کلید بی سیم اپل خواهیم بود

هرچند اپل به شکل دائم سخت افزار کامپیوترهای خود را به روز می کند، اما ابزارهای ورودی این محصولات سالهاست بدون تغییر باقی مانده اند. به عنوان مثال در Magic Mouse از سال ۲۰۰۹ تاکنون بهبودی ایجاد ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۵ مرداد ۱۳۹۴  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هرچند اپل به شکل دائم سخت افزار کامپیوترهای خود را به روز می کند، اما ابزارهای ورودی این محصولات سالهاست بدون تغییر باقی مانده اند. به عنوان مثال در Magic Mouse از سال ۲۰۰۹ تاکنون بهبودی ایجاد نشده و صفحه کلید بی سیم ساخت این شرکت نیز عمری حتی دراز تر از این دارد.

اما به نظر می رسد اپل این ابزارها را به دست فراموشی نسپرده باشد، چرا که کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده فرم هایی را روی سایت خود منتشر کرده که نشان می دهند شرکت ساکن کوپرتینو سرانجام در حال آماده سازی نسخه تازه مجیک ماوس و صفحه کلید بی سیم خود برای عرضه به بازار است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هردو این ابزارها در شکل نهایی خود برای گرفتن تاییدیه ها ارائه شده اند و هرچند از روی تصاویر تغییر چندانی در ظاهر آنها مشاهده نمی شود، اما در توضیحات عکس آمده که هر دو به باتری غیر قابل تعویض و قابل شارژ با USB مجهز هستند، اما از «مجیک ترک پد» صحبتی نشده که همانند مجیک ماوس فعلی، در حال حاضر از باتری های قلمی برای تامین انرژی خود استفاده می کند.

اپل همچنین در ساخت این ابزارهای جدید نسخه بلوتوث مورد استفاده را از ۲.۰ به ۴.۲ بروزرسانی کرده که از نمونه های فعلی بسیار سریع تر، امن تر و کم مصرف تر به شمار می رود و دو محصول تازه را به اولین نمونه های ساخت اپل تبدیل خواهد کرد که به این نسخه از بلوتوث مجهز هستند.

magic_mouse_2_fcc

با وجود بلوتوث نسخه ۴.۲ ممکن است کاربران بتوانند ماوس و صفحه کلید تازه را به آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی متصل کنند، قابلیتی که از کیبورد نرم افزاری تدارک دیده شده در iOS 9 برای این منظور، بسیار کاربردی تر به شمار می رود.

اگر چنین قابلیتی ارائه شود احتمال دارد کیبورد جدید به میان برهای اختصاصی برای استفاده از محیط iOS نیز مجهز باشد، موردی که متاسفانه از روی تصاویر ارائه شده نمی توان در مورد آن نظر داد و در عکس کیبورد تنها وجود یک دکمه در کناره بالایی آن مشخص است.

13923-9060-Screen-Shot-2015-08-15-at-62812-PM-l

در پایان گفتنیست اپل برای ماوس جدید نام «مجیک ماوس ۲» را برگزیده، اما در اسناد منتشر شده برای اشاره به کیبورد تازه، به استفاده از نام صفحه کلید بی سیم بسنده شده است.

شرکت ساکن کوپرتینو همچنین قصد دارد در تاریخ ۹ سپتامبر مصادف با ۱۸ شهریور، در مراسمی نسل جدید iPhone و Apple TV را در کنار iPad Pro معرفی کند و اگر در این مراسم نسل تازه کامپیوترهای iMac هم رونمایی شوند، احتمال می رود در کنارشان این دو ابزار بروزرسانی شده را نیز مشاهده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • مرتضي جوان

    سلام من يك كيبورد وايرلس مك نو براي فروش دارم بلاستفاده مونده،اشتباه كردم خريدم هفته پيش درصورتيكه متقاضي وجود دارد معرفي كنيد لطفا تشكر٠٩١٢٥١٣٦٠٤٩

  • Mohi Beyki

    من همیشه با ترک‌پد لپتاپم راحت‌ترم، گرافیست‌هایی هم که دیدم و می‌شناسم یا مکبوک دارن یا آی‌مک و هیچ‌کدوم از مجیک موس استفاده نمی‌کنن، واقعا خوش دست نیست و ترک‌پد محصولات اپل واقعا خیلییی خوبه! اصن تو ویندوز می‌رم احساس می‌کنم فلجم (موس G402 عزیزم پیشمه این مواقع :دی)

  • AZJAGUAR

    اگه از فورس تاچ استفاده کنه روش تا زه میشه ماوس :))) یچیز جالبی میشه ینی انگشتت روش باشه و با فشار رسپانس نشون بده

  • رضا

    من که بدون مجیک ماوس اصلن نمیتونم زندگی کنم. یه مدت سعی کن باهاش کار کنی عاشقش میشی.

  • مجتبی عقیلی

    من چند روز مجیک موس دوستمو قرض گرفتم اصلا نتونستم باهاش کار کنم. البته دوستم میگه بعد از یه مدت عادت می کنی بهش و دستت میاد کار کردن باهاش

  • BuBo

    وقتی با موس اپل کار کردم یه چیز واقعا اذیتم کرد، این بود که وقتی Right Click میکنی دیگه نمیتونی Left Click کنی، یا این یا اون، با هم نمیشه.
    البته شاید این تو Mac تاثیری نداشته باشه ( البت که سرعت رو هم میگیره تا حدی) ولی تو Win خیلی کارها رو که وسط کار متوجه میشی اشتباه هست رو میتونی با Right Click هم زمان کنسل کنی حتی تو App ـهای مختلف. البت که تو بازی Shooter هم این خیلی مهمه.

    • رضا

      به درد بازی نمیخوره. به خصوص شوتر. واسه کلیک راست هم میتونی تو تنظیمات او اس تن تغییر بدی.

    • Siamak Gol

      منم رو ویندوز یه مدتِ خیلی کمی که باش کردم تنها مشکلم باهاش خستگی دستام بود.. اینکه نمیشد انگشتتو بزاری رو موس.. من به این حالت خیلی عادت کرده بودم.. انگشتام به شدت خسته میشدن‌‌‌......
      ولی حسِ قشنگ و جالبی داره!
      .. این مشکلی هم که گفتی یادم نیست بش برخوده باشم... در کل موجوده جالبه :D
      ...
      madmax..br

      • رضا

        انگشتات رو میتونی رو ماوس بذاری. اتفاقی نمیافته و مجبور نیستی رو هوا نگهشون داری. بعد یه مدت عادت میکنی کارات رو با گسچر انجام بدی. همیشه در حال حرکت خواهند بود :)

  • آروین

    لایک

مطالب پیشنهادی