ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از تصاحب تیک تاک تا قبل از ۲۵ شهریور خبر می‌دهد

مایکروسافت گزارشاتی که در مورد خرید تیک تاک توسط این شرکت منتشر شده‌اند را تأیید کرد و از مذاکره با ByteDance (مالک تیک تاک) خبر داد. مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ساتیا ...

پیمان حسنی
پیمان حسنی منتشر شده در ۱۳ مرداد ۱۳۹۹  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت گزارشاتی که در مورد خرید تیک تاک توسط این شرکت منتشر شده‌اند را تأیید کرد و از مذاکره با ByteDance (مالک تیک تاک) خبر داد.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در مورد خرید تیک تاک با دونالد ترامپ صحبت کرده و قصد دارد قرارداد تصاحب این شبکه اجتماعی را تا پیش از ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) نهایی کند. به موجب این قرارداد مایکروسافت مالکیت و اداره تیک تاک در کشورهای ایالات متحده، کانادا، نیوزیلند و استرالیا را بر عهده خواهد گرفت. این شرکت همچنین از احتمال مشارکت دیگر شرکت‌های آمریکایی برای خرید سهام تیک تاک خبر داد.

فیسبوک

مایکروسافت می‌گوید در صورت خرید تیک تاک از مالک چینی آن یعنی ByteDance، امنیت آن را به «کلاس جهانی» خواهد رساند و حریم خصوصی آن را ارتقاء خواهد داد. البته همانطور که گفته شد قرارداد نهایی نشده و ممکن است مذاکرات به درب بسته بخورد. تفاوت اصلی این قرارداد با دیگر قراردادها در این است که رییس جمهور آمریکا مستقیماً دستور آن را داده است.

شرکت ByteDance متهم است که تحت فشار دولت چین بوسیله تیک تاک از کاربران آمریکایی جاسوسی می‌کند. تیک تاک شدیداً اتهام کنترل شدن توسط چین را تکذیب کرده و می‌گوید هر گونه درخواست ارسال داده‌های کاربران از سوی دولت چین را رد کرده است.

مایکروسافت پس از تصاحب تیک تاک وعده «شفافیت تضمین شده» با کاربران این شبکه اجتماعی را داده و از «نظارت کافی» دولت آمریکا بر این سرویس خبر می‌دهد. این شرکت همچنین افزود داده‌های خصوصی کاربران آمریکایی داخل خاک آمریکا ذخیره خواهند شد و تمامی داده‌های ذخیره شده در بیرون از این کشور حذف می‌شوند. حال باید منتظر ماند و دید مذاکرات به کجا ختم می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا

    آورین آورین ? ?

  • molavy

    عجب، یعنی آمریکا اونقدر فشار آورد به یک برنامه پیام رسان تا مدیریتش به داخل منتقل بشه؟
    اونوقت برای تلگرام تو ایران چقدر زر میزدن هم آمریکایی ها

    • jim kabir

      پیام رسان ؟

    • molavy

      تو کله ات تو ابراس
      اوشکول مسئول های ایرانی هم موقع فیلتر تلگرام همین حرف ها رو میزدن خو

      • آریا

        مسئولان ایرانی دزدن هر چی بگن اهمیتی نداره برای ما

    • CCR

      حالا فهمیدی چرا ترامپ گفته فیلترش میکنم یا هنوز سرت زیر برفه ؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی